krzys20 Napisano 2 Maja 2012 Napisano 2 Maja 2012 Witam wszystkich jestem tu nowy więc najpierw sie przywitam (witam). Mój ojciec ma rower z Shimano Alfine 8 wczoraj u niego byłem i ma taki problem że jak biegi od 1-4 nie ma różnicy w oporze pedałowania jak przełącze od 4-8 następuje zmiana biego i dalej nic tak jak w przypadku od 1-4, tak jak by miał tylko 2 biegi od 1-4 i drugi 4-8 wiecie w czym może być problem? Pozdrawiam Krzysiek
zekker Napisano 2 Maja 2012 Napisano 2 Maja 2012 Może zamiast sprawdzać opór sprawdź czy na jeden obrót korbą koło robi tyle samo obrotów na różnych biegach. Jaki przebieg ma piasta, kiedy nastąpiła zmiana w działaniu i w jakich okolicznościach? http://www.forumrowerowe.org/topic/50814-piasta-alfine-sg-s500/ Według tego opisu, to awarii uległa zmiana biegów i tylko reduktor się przełącza (przejście między 4 i 5).
krzys20 Napisano 2 Maja 2012 Autor Napisano 2 Maja 2012 Witam mam maila od ojca na zadane pytania "Rower miał zacząć 4 sezon (dotychczasowe naprawy - wymiana łańcucha i łożysk w suporcie, nigdy nie kręciłem linką od manetki zmiany biegów). Przejechał w sumie ok. 15 ooo km. Stał w mieszkaniu od października 2011 po ogólnym zakonserwowaniu (poza piastą z przerzutką). 29 kwietnia chciałem go sprawdzić przygotować rower do sezonu, (hamulce, powietrze, oświetlenie). Gdy chciałem zacząć jazdę 3 razy natychmiast po ruszeniu spadł łańcuch i rower pracował jak „ostre koło”. Po 4 założeniu łańcucha zacząłem kręcić ręką do tyłu i dopiero wówczas wszedł wolny bieg. Niestety zaczął się problem ze zmianą biegów 1-4 jedna prędkość po przejściu z 4 na 5 wchodzi 2 prędkość i nie można zwiększyć szybkości po przełączeniu na 6, 7 i 8. Przy kręceniu - korba stawia opór jak gdyby na 5 może 6 w poprzednim sezonie. Można jechać kręcąc b. szybko najwyżej ok. 20/h."
rzezniol Napisano 2 Maja 2012 Napisano 2 Maja 2012 15kkm bez konserwacji ;D Po takim przebiegu serwis koniecznie potrzebny ... stary smar, syf ... po takim przebiegu rózne rzeczy mogą sie trafić http://techdocs.shimano.com/techdocs/blevel.jsp;jsessionid=3cJxPhJQcQhDRGy8nfLKMqhCGcRv0VFMspZLnn2skWfpFSlWphpJ!199473420?ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395181679&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302051146&bmUID=jqBbnFD Tam znajdziesz PDF`a z rysunkiem złożeniowym Pozdro
krzys20 Napisano 2 Maja 2012 Autor Napisano 2 Maja 2012 Właśnie zastanawiam się nad serwisem ale nie chciałbym trafić na jakiegoś pseudo fachowca który bardziej zaszkodzi niż naprawi. Napisałem maila do producenta czy może ma jakieś namiary na serwis w trójmieście który by polecili. Może ktoś z tu obecnych zna jakiś dobry serwis z trójmiasta który się zna na osprzęcie Alfiny
tuandor Napisano 2 Maja 2012 Napisano 2 Maja 2012 http://www.shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/archiwum/warsztat_shimano_nexus.html Tu masz warsztaty rowerowe, które zostały przeszkolone przez Shimano do serwisowania piast planetartnych. Niestety nie ma wśród nich Trójmiasta (co ciekawe nie ma nawet Warszawy). Najbliżej będziesz miał chyba do Szczecina...
zekker Napisano 2 Maja 2012 Napisano 2 Maja 2012 Można próbować na Waryńskiego we Wrzeszczu, specjalizują się w rowerach miejskich, ale czy podejmą się serwisować 8 nie wiem. Być może Tysar zrobi, jak kupowałem Nexusa8 to mówili, że spokojnie zrobią serwis. Trochę zdjęć jak takie piasty wyglądają w środku: http://www.rideyourbike.com/shimanoIGH.shtml
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.