Skocz do zawartości

[Napęd] Wymiana całego napędu.

ViperX

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów.

Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość, nie znam się też super dobrze na rowerach po prostu wiedza podstawowa. Ale do rzeczy. :)

Otóż nadarzyła mi się okazja kupna tanio roweru, lecz chciałbym go usprawnić min wymieniając napęd, i tu proźba do was, abyście pomogli mi w wyborze części.

A potrzebuję: Suportu, Korby, Przerzutek Przód+Tył, Kasety/Wolnobiegu, Klamko-Manetek.

Łańcuch też trzeba będzie wymieniać?

To co samemu udało mi się złożyć:

Przerzutka Przód: Shimano Tourney FD-TZ21

Przerzutka tył: Shimano Acera RD-M360

Klamko-Manetki: Shimano ST-EF50 3x8

Suport: Shimano BB-UN26 ??mm (nie wiem jaka długość)

Korba: Shimano FC-M171

Kaseta: Shimano Acera CS-HG31 11-30

Budżet: 250-300zł

Czym różni się wolnobieg od kasety?

Pozdrawiam.

Napisano

Myślę że jakbyś miał możliwość zwiększenia budżetu do 350zł to złożyłbyś fajny napęd Shimano Alivio - wybrałbym ale nie wiem ile rzędów chcesz napęd co za tym idzie cały wybór manetek itp. Korbę alivio można zmieniać tarcze więc jak CI się uszkodzi tylko jeden blat do wymiany, i ogólnie jak poszanujesz to Ci posłuży sporo jak nie jeździsz jakoś hardcorowo :)

Napisano

Jeżeli chodzi o rzędy to 7-8 nie wiem w sumie dokładnie, bo teraz jest 7, więc jakbym miał wymieniać na 8 to i piasta też do wymiany by była prawda? Ale też wolałbym zrobić 8 żeby już było pożądnie zrobione.

Napisano