Skocz do zawartości

[tarcze hamulcowe] czy zmiana tarcz 185mm na 165/160mm cos zmieni?


maniekdragon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich mam problem z prawie nowym rowerem Merida twenty-nine Lite 1800 - D mam na nim zamontowane od nowości hamulce Avid Elixir 5 z standardowymi tarczami Avida G2GS 185mm. Problem wygląda następująco przy prędkościach od 20km/h do ok 35 km/h tarcza ociera o klocki (metaliczny dźwięk) nie jest to jedno otarcie co kilkaset metrów tylko ociera co kilka sekund i jedno otarcie potrafi trwać nawet 5s a w okolicach 40-50 km/h ocieranie pojawia się sporadycznie w stosunku do mniejszych wyżej wymienionych prędkości, dodam jeszcze, że przejechałem bez problemów z tymi hamplami 140km potem zaczęły się powyższe problemy, byłem w dwóch serwisach rowerowych i tam mi powiedzieli, że muszę się przyzwyczaić chociaż takich "dzwoniących ocieraczy" jeszcze nie widzieli i nie słyszeli, a od czasu tych niechlubnych opinii starałem się posiłkować różnymi forami co z tym fantem zrobić i padło na to. Moje pytania brzmią: czy da się coś jeszcze z tym zrobić? Czy jak wymienię na tarcze 160/165mm to coś da? Czy mam prawo do reklamacji całego roweru ? Z góry dziękuję za pomocne i te mniej pomoce odpowiedzi ;) Z góry zaznaczę, że tarcze są idealne proste i świetnie ustawione pomiędzy klockami.

 

Pozdrawiam ;)

PS do moderatorów/adminów proszę nie usuwajcie tego wątku, wierzę, że jest jakieś podobne do niego, ale ono nie odzwierciedla mojego problemu :)

Napisano

Czy to coś da - jednoznacznie powiedzieć tego nie można. Problem może zniknąć, zmniejszyć się albo pozostać taki sam, bo przyczyną może być wiotki amortyzator lub wiotka piasta. Proponowałbym ci - jeśli masz możliwość - spróbować jazdy z innym kołem a twojego użyć w innym rowerze (może ktoś znajomy ci pomoże?)

Napisano

Regulamin forum, pkt 2i #1

Rozumiem ale jak to możliwe że pierwsze 140km nic się nie działo ani jednego otarcia, dosłownie nic? Jeszcze niedawno doszło do tego :

- skrzypiąca korba

- czasami piszczący przedni hamulec przy hamowaniu

- strzykająca sztyca siokełka

- no i oczywiście to co jest w moim wątku

 

Ogólnie rower orkiestra ;)

Gość ANDRIUBIKER
Napisano

poza zmniejszeniem sily hamowania nie da to nic, wszyscy zmieniaja tarcze na wieksze a nie odwrotnie;), musisz kilka rzeczyu sprawdzic, po pierwsze dokrecenie tarczy hamulcowej (wazne aby byla dokrecona kluczem dynamotrycznym, kazda sruba z identyczna sila i w odpowioedniej kolejnosci dokrecania), jesli tak bedzie przykrecone, to sprawdz czy tarcza jest prosta (bicie na boki) jesli jest to trzeba ja wyprostowac, do tego sluzy specjalne narzedze, w ostatecznposci klucz tzw nastawny, jesli tarcza prosta to ustawienie zamego zacisku hamulcowego i jego dokrecenie oeraz adaptera, i jak to wszystko bedzie dobrze to na koncu zostaje naprawde mocne zaciskanie szybklozamykaczy, najlepsze sa zaciski mavic, lub dt rws (sam uzywam tych ostatnich, maja swietna sile zacisku i mocne podparcie) po tych wszystkich zabiegach powinno byc juz wszytko ok

Napisano

Lekko zwichrowałeś tarczę, dotarłeś klocki, przestawiłeś zacisk, wyjmowałeś koło i nie ustawiło się w taki sam sposób... Wybierz sobie choćby jedną możliwość.

 

1. Korba to może być wszystko.

2. Jak to dotarta tarcza.

3. Rozkręć i wyczyść.

Napisano

poza zmniejszeniem sily hamowania nie da to nic, wszyscy zmieniaja tarcze na wieksze a nie odwrotnie;), musisz kilka rzeczyu sprawdzic, po pierwsze dokrecenie tarczy hamulcowej (wazne aby byla dokrecona kluczem dynamotrycznym, kazda sruba z identyczna sila i w odpowioedniej kolejnosci dokrecania), jesli tak bedzie przykrecone, to sprawdz czy tarcza jest prosta (bicie na boki) jesli jest to trzeba ja wyprostowac, do tego sluzy specjalne narzedze, w ostatecznposci klucz tzw nastawny, jesli tarcza prosta to ustawienie zamego zacisku hamulcowego i jego dokrecenie oeraz adaptera, i jak to wszystko bedzie dobrze to na koncu zostaje naprawde mocne zaciskanie szybklozamykaczy, najlepsze sa zaciski mavic, lub dt rws (sam uzywam tych ostatnich, maja swietna sile zacisku i mocne podparcie) po tych wszystkich zabiegach powinno byc juz wszytko ok

 

 

Dzięki za rzeczowe przedstawienie sprawy :) Z moich obserwacji wynika, że tarcza jest idealnie prosta nie buja nią w żadną stronę, a czy była przykręcana kluczem dynamometrycznym to nie wiem ale było sprawdzanie śrubek czymś w rodzaju imbusa i żadna nie była luźna czy słabiej dokręcona, szybkozamykacz jest na tyle mocno zaciśnięty, że poza mną nie wiele osób może go rozbroić ;) aczkolwiek to może wina szybko zamykaczy, może są za słabe u mnie?

Napisano
aczkolwiek to może wina szybko zamykaczy, może są za słabe u mnie?

Szczerze wątpię, ale możesz kupić zamykacz RWS Thru Bolt 9 mm do tego mała zmiana w pistachi będziesz wiedział ...

Gość ANDRIUBIKER
Napisano

Oczywiście kupi wszystkie narzędzia i sam to zrobi, a gwarant w tym czasie będzie pił wodę mineralną ...

, malo konstruktywna wypowiedz.... nie chodzi o wyreczanie gwaranta, tylko o to aby wlasciciel wie

dzial z czym sie to je, i czego od gwaranta zadac w razie co, a co do dokrecania tarcz kluczem z Nm, nie chodzi o to czy slabo czy mocno dokrecona tarcza, bo tarcze dokreca sie sila 5Nm, wiec stosunkowo slabo, tylko o to aby sruby nie naprezaly tarczy co powoduje jej wykrzywianie, szybkozamykacz nie moze byc zaslamy, tylko ewentualnie zaslabo zamkniety, zapiety, ... tak czy inaczej jesli masz juz orkiestre w rowerze, to oznacza ze zostal on skrecony na sztuke i przez kolesia ktory zbyt wielkiego pojecia nie ma o tym co robi, wszystko p[owinno byc posmarowane, podociagane prawidlowo i wyregulowane, oczywistym jest fakt ze rower kompletnie nowy , musi sie "ulozyc" i dlatego masz po miesiacu obowiazkowy przeglad gwarancyjny (zreszta co smieszne najczesciej platny) i podczas tego przegladu serwis ma obowiazek wszystko raz jeszcze posprawdzac i poustawiac, tak czy inaczej zrob sobie liste zyczen i z nia do gwaranta i niech to robia....

Napisano

Szybkozamykacz może być wiotki. Ktoś w jednym z tematów wstawiał niemiecki test jak to wygląda w rzeczywistości i wszystkie lekkie zaciski niestety upośledzają sztywność. W tym przydku właściciel jednak takich "uwiądów" nie posiada :)

Gdyby niewłaściwie dokręcenie tarczy powodowało jej deformację to problem byłby od początku a nie po iluśtam km.

Ja jednak nadal twierdzę że to wina avidów - hamulców, nie tarcz jako takich - które masz. Tłoczki poruszają się przy hamowaniu i być może powtarzalność tego ruchu jest niezbyt duża.

Napisano

Rower kupiłem we wrocławskim oddziale sklepu Charfa-Harryson na ul. Robotniczej 52a (jeden z najlepszych sklepów we Wrocławiu) było to 21.10.2011r. a w tym sklepie "serwis kontrolny" obowiązuje po 6 miesiącach od zakupu roweru i z tego co pamiętam jest on darmowy więc będę mógł im nawtykać wszystkie te ta wady żeby je usunęli bo to praktycznie wszystko dotyczy regulacji ;) Wielkie dzięki za pomoc ;)

Gość ANDRIUBIKER
Napisano

Regulamin forum, pkt 2i #2

no we wrocku lepszy jest SSC ;), ale nie musisz czekac az do tego przegladu, bo Ci zarzuca zaniedbanie , jesli wyszly kwiatki po miesiacu to trzeba maszyna odsdac natychmiast i niech robia, w harfie swego czasu pracowal serwisant "mistrz swiata i okolic" , notabene moj kumpel , ale do SSC sie wlasnie przeniosl, wiec teraz najlepszy serwis we wroclawiu wlasnie w SSC jest to tak na marginesie moze sie komus przyda

Napisano

6 miesięcy to bardzo długi okres od zakupu roweru, moment przeprowadzenia takiego sprawdzianu powinen być elastyczny i zależeć od intensywności eksploatacji roweru, z którą wiąże się wcześniejsze lub późniejsze pojawienie problemów. Uczciwy sklep zasugeruje taki sposób załatwienia sprawy i nie będzie strzelał focha, gdy ktoś pojawi się np po miesiącu. Niektóre niedociągnięcia mogą się skończyc nawet awarią, co wtedy?

Napisano

no we wrocku lepszy jest SSC ;), ale nie musisz czekac az do tego przegladu, bo Ci zarzuca zaniedbanie , jesli wyszly kwiatki po miesiacu to trzeba maszyna odsdac natychmiast i niech robia, w harfie swego czasu pracowal serwisant "mistrz swiata i okolic" , notabene moj kumpel , ale do SSC sie wlasnie przeniosl, wiec teraz najlepszy serwis we wroclawiu wlasnie w SSC jest to tak na marginesie moze sie komus przyda

 

 

Dzięki za info z pewnością się przyda bo w harfie nieczęsto mają czas by obsłużyć swojego klienta który kupił u nich 7 rowerów + kilku z polecenia :) no ale trudno.

 

6 miesięcy to bardzo długi okres od zakupu roweru, moment przeprowadzenia takiego sprawdzianu powinen być elastyczny i zależeć od intensywności eksploatacji roweru, z którą wiąże się wcześniejsze lub późniejsze pojawienie problemów. Uczciwy sklep zasugeruje taki sposób załatwienia sprawy i nie będzie strzelał focha, gdy ktoś pojawi się np po miesiącu. Niektóre niedociągnięcia mogą się skończyc nawet awarią, co wtedy?

 

 

Powiem tak: Znam osobiście właściciela tego sklepu Henryka Charuckiego, jeżeli jego pracownicy nie będą skorzy do pomocy to się z nim skontaktuję i wtedy na pewno dojdzie do kompromisu ;)

Gość ANDRIUBIKER
Napisano

 

 

Dzięki za info z pewnością się przyda bo w harfie nieczęsto mają czas by obsłużyć swojego klienta który kupił u nich 7 rowerów + kilku z polecenia :) no ale trudno.

ot co, SSC jest na traugutta, a ow serwisant to "dlugi" ciezko nie zauwazyc kolesia o wzroscie 206cm z brodka ;), oczywiscie w trakcie trwania gwarancji musisz serwisowac tam gdzie kupiles, lub , jesli umowa gwarancyjna to przewiduje u innego serwisanta danej marki rowerow

Gość ANDRIUBIKER
Napisano

Regulamin forum, pkt 2i #4

nie przypominam sobie , zawsze w harfie, a potem SSC, ale moze jakis epizod byl, ale OT robimy, tak czy inaczej chyba juz mniej wiecej wytlumaczylismy co z tym fantem zrobic;)

Napisano

Rower kupiłem we wrocławskim oddziale sklepu Charfa-Harryson na ul. Robotniczej 52a (jeden z najlepszych sklepów we Wrocławiu) było to 21.10.2011r. a w tym sklepie "serwis kontrolny" obowiązuje po 6 miesiącach od zakupu roweru i z tego co pamiętam jest on darmowy więc będę mógł im nawtykać wszystkie te ta wady żeby je usunęli bo to praktycznie wszystko dotyczy regulacji ;) Wielkie dzięki za pomoc ;)

 

No to kupiłeś w głównej siedzibie, a teraz tak pięknie sklep rozbudowali, i pierwsze miejsce do którego wchodzisz to serwis .... jeśli Harfa dystrybutor i gwarant Avidów i Rock Shoxów oraz piast Sram na dodatek nie chce/nie może Ci pomóc to my virtualnie tym bardziej nie ..ale jeśli jeszcze u nich nie byłeś to zgłoś jak najszybciej roszczenie gwarancyjne, wszak wszystkie komponenty które potencjalnie mogą być winne są obsługiwane przez Harfę ich dystrybutora i oficjalny serwis ...

Napisano

Zdjąłem dzisiaj klocki z tylnego i przedniego hamulca i zobaczyłem, że nierównomiernie się ścierają tzn ślady po hamowaniu nie są mniej więcej w tym samym miejscu czyli na jednym klocku w jednej parze ślady po hamowaniu są wyżej (bliżej oczka do zawleczki) a drugi ma ślady przy samej krawędzi ale na samym dole powierzchni przeznaczonej do hamowania (jeżeli ktoś chce to mogę mu wysłać zdjęcie tych klocków tak dla jasności żeby wiedział o co mi chodzi) . Ten przypadek występuje tak samo w obu parach hamulców czy to jest normalne ? Jeszcze jak zaciskam powoli klamkę to widzę że jeden z zacisków znacznie szybciej dotyka tarczę chociaż odległość klocków względem tarczy jest taka sama.

Napisano

Dobra zawiozłem rower do serwisu na przegląd kontrolny i bez problemu postarają się to naprawić oczywiście za darmo, rower odbiorę prawdopodobnie w czwartek i napiszę czy dało się coś zrobić czy to już tak z miało być ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

W końcu odebrałem rower po 10 dniach od oddania problem z korbą został wyeliminowany,a co do hamulców to problem został bardzo niewielki tarcze ocierają co jakiś czas jedynie w zakresie prędkości 20-30 km/h a przy większej prędkości co bym nie robił czy skręcał maksymalnie w każda stronę czy przechylał się tarcze nie otarły się ani razu (przynajmniej nic nie słyszałem :) ) jak na razie jestem zadowolony ale nadal będę robił coś w kierunku zmniejszenia tego ocierania. A co do serwisu Harfy to radzę być bardziej konsekwentnym co do terminu odbioru bo w moim przypadku termin opóźnił by się o 5 dni ! gdyby nie moja telefoniczna interwencja.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...