kusak Napisano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 Witajcie, dostałem od koleżanki rower do naprawy - jest to stary Gazelle Safari. Kiedyś był naprawiany przez kogoś, kto chyba niebardzo znał się na rowerach i pozostało parę, delikatnie mówiąc, niedociągnięć . Najpoważniejszy problem jest jednak z tylną piastą i przerzutką. Tak jak widać w temacie jest to Sachs Pentasport, chociaż aktualnie rower jest jednobiegowy bo nie ma manetki - i tu pojawia się pytanie. Otóż wyczytałem, że ta piasta osługuje dwa łańcuszki i potrzebuje manetki na dwie linki - w piaście, którą ja mam, jest tylko jeden otwór na łańcuszek - po stronie napędu, po drugiej stronie w oś wkręcona jest śruba pod którą kryje się sprężynka - widać to na zdjęciach. Podejrzewam więc, że jest to jakaś inna wersja tej piasty, pod jeden łańcuszek - czy takie w ogóle były produkowane? Jaką manetkę powinienem kupić i jaki łańcuszek (łańcuszki?) oraz jak w zasadzie montuje się taki łańcuszek - po prostu się wkręca? Z góry dzięki za rzeczowe odpowiedzi Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benek0407 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Witam! Jeżeli jest to piasta pentasport i od strony gdzie nie ma łańcucha (lewej gdy siedzimy na siodełku) jest mała plastikowa śrubka, to nie jest potrzebny łańcuszek tylko popychacz. Dokładnie mówiąc dwa popychacze rurka i nagwintowany pręt. Zależnie od tego jaką wersje manetki kupisz to bedą troche odmiennie wyglądać. Najlepiej poszukaj sobie na stronie "Srama" manuala. Tu masz zdjęcia manetek, a w nowszej wersji kompletu z popychaczami: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.