Skocz do zawartości

[tubeless ready] samoistne rozszczelnienie się


Darmatt

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Jeżdżę na obręczach ZTR Crest, oponach Rocket Ron (przód evo tubeless ready, tył performance) oraz tym mleczku z forum.

W Święta byłem na trzydniowej wyprawie rowerowo-namiotowej. Opony na wszelki wypadek dopompowałem do 3 atm. W pierwszą noc przednie koło zabrałem do namiotu. Rano chciałem je założyć, patrzę i oczom nie wierzę. Opona tylnego koła z jednej strony całkowicie ściągnięta a rower i namiot totalnie zabryzgane mleczkiem. Myślałem, że to jakieś zwierzę nagryzło w nocy, ale nie, koło zwyczajnie się rozszczelniło. Temperatura w nocy spadła do -2C.

Pozostało mi założyć dętkę.

W trzecią noc nie chowałem już przedniego koła do namiotu a temperatura była jeszcze niższa niż pierwszej i przednie koło się nie rozszczelniło.

 

Co mogło być przyczyną? Czy fakt, że tylna opona to rocket ron w wersji performance? Czy może sama temperatura? Ale -2C? Na logikę, nie powinno.... Nie sądzę, że to wina mleczka.

 

Co o tym myślicie?

 

Mateusz

Napisano

Tylna opona nie była tubeless ready jak rozumiem, więc nie ma rantu który osadza ją na obręczy. Widocznie na skutek zmian temperatury obręcz sie skurczyła i nastąpiło rozszczelnieni na styku opona - obręcz..

I dlatego właśnie nie polecam konwertować zwykłych opon jako bezdętkowe ;)

Napisano

Tu masz przygode z tymi oponami naszeko kolegi forumowego krzysiekmz (wiem ze pisal tez o tym na naszym forum, nie moglem znalezc).

http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=66503&hilit=rocket+ron+blow+up

 

Rezultat duzo gorszy bo jak widac pogiely sie obrecze (nietanie ;) )

I dlatego właśnie nie polecam konwertować zwykłych opon jako bezdętkowe

Zdecydowana wiekszosc opon na ktorych jezdze juz od kilku lat byla z gatunku tych zwyklych. Nigdy nie mialem zadnych problemow z nimi.

 

pawelsysem jest swiezy temat o oponach Race King i jak wynika z wypowiedzi niektorych osob, "dmuchaja tyle ile zaleca producent" 3.5bar!!!

 

Niektorzy mijaja sie z sednem bezdetkowego rozwiazania, jazda na niskich cisnieniach: lepsza trakcja, przyczepnosc-efektywnosc, komfort.

Napisano

Niektorzy mijaja sie z sednem bezdetkowego rozwiazania, jazda na niskich cisnieniach: lepsza trakcja, przyczepnosc-efektywnosc, komfort.

 

no to własnie to powyzej w tym sensie napisałem

jak kiedyś fredy na aslfalt napompowałem ze 2,5 to bardzo twardo było....

Napisano
1415chris

Zdecydowana wiekszosc opon na ktorych jezdze juz od kilku lat byla z gatunku tych zwyklych. Nigdy nie mialem zadnych problemow z nimi.

Za to inni mieli, nie raz zdarzyło się, że przy niskim ciśnieniu ściągnęło zwykłą oponę z obręczy :blink:

Napisano

Od lat jezdze na zwyklych zalanych oponach, czytam fora, a o takich przypadkach slyszalem-wyczytalem doslownie pare razy.

Natomiast liczba mi znanych, rowniez z netu osob jakie uzywaly/ja podobnego rozwizazania jest przytlaczajaco wieksza.

Moze ludzie sie nie przyznaja..? ;)

Napisano

Tak to jest jak się oszczędza 50gram na oponach :)

 

Co do tych ztr race: one przy 3atm potrafią się pogiąć, ciekawe jakie miały ciśnienie :)

 

Hej, dzięki za odpowiedzi. Wychodzi na to, że muszę zmienić tę oponę ;)) Mam w zapasie Schwalbe NN TR, ale w na mój teren to opona wielce przesadzona ;))

 

Chris, zwykle jeżdżę na 1,5-2,0. Podpompowałem do 3, bo wycieczka była w zasadzie po płaskim, dużo asfaltu a poza tym T lubi gubić powietrze szybciej niż dętkowe.

 

Pozdro

Napisano

Od lat jezdze na zwyklych zalanych oponach, czytam fora, a o takich przypadkach slyszalem-wyczytalem doslownie pare razy.

(...).

Moze ludzie sie nie przyznaja..? ;)

Ja się mogę przyznać :) (obręcze Mavic UST i ZTR). Miałem dwie awarie, ze zwykłymi zwijkami Schwalbe: Smart Sam 2.1 (Evo), Furious Fred 2.25" (RaceGuard) - niskie ciśnienie, zakręt, kamyki\kamienie w jednym przypadku, wystający korzeń w drugim. Nie wiem czy UST/TR by dalej siedziały na obręczy, ale faktem jest, że odkąd porzuciłem zwykłe wersje opon, to podobnych przygód już nie miałem.

 

Parę dni temu stałem przed wyborem wersji opon do 29'', wziąłem ~60g cięższe tubeless-ready. Wolę spokój niż dodatkowe atrakcje ;)

Napisano

Chris, zwykle jeżdżę na 1,5-2,0. Podpompowałem do 3, bo wycieczka była w zasadzie po płaskim, dużo asfaltu a poza tym T lubi gubić powietrze szybciej niż dętkowe.

 

ja jakoś tego gubienia nie zauważyłem

powiedziałbym ze w normie

Napisano

 

ja jakoś tego gubienia nie zauważyłem

powiedziałbym ze w normie

 

Oba moje koła muszę dopompowywać raz na 3 dni. Z dętkami robiłem to duuużo rzadziej.

 

pozdro

Napisano

Za to mi znana z praktyki liczba nie jest taka mała, ludzie porzucili zwykłe opony na rzecz tubeless ready.

 

Jak ktoś ma pecha to i palec d...pie złamie.

Diabeł tkwi w szczególe. Ranty obręczy mają różne kształty podobnie jak stopki opon. Pisałem już kiedyś o przygodzie z Olympicami i oponami GEAXa - nie leżały i wystrzeliwały z obręczy. Jak opona ułoży się na obręczy i nie wystrzeli, to samo uszczelnienie jest kwestią mleka. Do opon TLR zazwyczaj wystarczy zalać 30-40 ml mleka tylko po to żeby uszczelniło na rancie i łatało przy małych przebiciach. Natomiast przy oponach zwykłych zwijanych potrzeba zalać więcej, żeby dodatkowo uszczelnić sitowate boki- do Race King RS 2,2 musiałem wlać 70ml i dopiero złapały (tylko przy Stan,s NoTubes).

Może warto założyć wątek dotyczący kompatybilności opon z obręczami i mlekiem. Niestety dane producenta na ogół rozmijają się z prawdą (przykład GEAXa).

Napisano

Pomirot, ciekawie piszesz, ale nie "może" tylko po prostu załóż ten wątek - sam chętnie poczytam o tych sprawach, bo o problemach z geaxami dowiedziałem się dopiero w Twoim poście.

Napisano

To nie takie hop siup :) Żeby później ogarnąć wszystkie zapiski, to powinno być jakoś usystematyzowane, a nie na zasadzie kolejnych postów. Nie znam możliwości "technicznych" Forum, ale wydaje mi się, że musi być jakaś tabela z listą obręczy i kolumny dla opon i innych detali typu mleko

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...