Skocz do zawartości

[Łańcuch] Problem z wyborem


SwitchBlade

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Zacznę od tego, że jest to rower używany, przez co nie znam nielicznych części (nie są oznakowane) a także nie wiem o wszelkich zmianach\modyfikacjach. Sprawa jest tego typu, że mam wolnobieg 8 rzędowy (podejrzewam, że miał 9 rzędów), bo współpracuje z osprzętem SRAM x5 (na ramie sign DS). Miałem łańcuch, który się rozwalił (nie wiem jaki dokładnie, pamiętam jedynie że KMC narrow Z). Z racji tego, że wolnobieg jest 8 rzędowy, zakupiłem nowy łańcuch - shimano HG 40 chyba (6-7-8 rzędów), który nie współpracował, przeskakiwał. Potem kupiłem drugi, węższy KMC z9000 (9-rzędowy), skróciłem go do 8 rzędów, bo był troche za długi. Także przeskakuje, co śmieszne na najwyższej zębatce nie przeskakuje, tylko na tych mniejszych gdzie jest wymagana większa siła docisku. Tak to jest jak się kupuje rower, a nie zna się jego historii. ;/ Nie wiem co teraz robić, czy kupić nowy wolnobieg ? może był shimanowski 8 rzędowy? Zależy mi teraz na kasie, bo troche wydałem... Będzie współpracował z SRAM x5 ? Pomocy.

 

Pozdrawiam serdecznie

Autor.

  • Mod Team
Napisano

Każdy łańcuch w tym przypadku będzie dobry, jeżeli do zestawu zmienisz również kasetę/wolnobieg która jest już zużyta stąd przeskakiwanie łańcucha. Szczególnie jak piszesz, że na największej nie przeskakuje.

Napisano

Zacznijmy od tego, że masz kasetę. Po drugie, wymień kasetę. Z tym, że skróciłeś łańcuch z 9 rzędów na 8 rzędów to już w ogóle masakra. Na przyszłość: najpierw zapytaj, a potem kupuj. Niepotrzebnie kasę wydawałeś na dwa łańcuchy. ;)

Wrzuć zdjęcia kasety, a łańcuchy sobie zostaw, lub jeździj na dwa łańcuchy.

  • Mod Team
Napisano
Z tym, że skróciłeś łańcuch z 9 rzędów na 8 rzędów to już w ogóle masakra

Rzędowość kasety nie ma tutaj większego wpływu na długość łańucha, jezeli kasety mają pokrywający się zakres rozpiętości.

Napisano

lyndowss mam wolnobieg a nie kasetę - i wiem jak poznać. W październiku rozbierałem go na czynniki pierwsze ;)

Nie wziąłeś pod uwagę faktu, że wolnobieg był 9 rzędowy i przypuszczam, że został przerobiony na 8 rzędów - Jak pisałem. nie znam historii roweru, ale modyfikacje były liczne. Co nie znaczy, że złe :)

 

P.S pierwszym razem jak kupowałem Łańcuch w rowerowym to koleś spojrzał, że wolnobieg ma 8 rzędów, a po założeniu były luzy. No to sorry ... ale coś tu nie halo.

Napisano

Mieszasz od cholery pojęć. Jakie skracanie do 8 rzędów? Wziąłeś łańcuch i przebijałeś każde ogniwo na szersze piny? Nie wiesz jak rozróżnić kasetę od wolnobiegu, bo w linkach, które podałeś, masz jeden wolnobieg i dwie kasety. Wolnobiegi 9 rzędowe praktycznie nie istnieją, jedynie Sunrace coś takiego klepie. Przerabianie kasety/wolnobiegu z 9 na 8 rzędów, skąd w ogóle coś takiego Ci do głowy przyszło?

 

1. Sram X5 był 8, 9 i jest już 10 rzędowy.

2. W Signie DS oryginalnie była kaseta 8 rzędowa, konkretnie Sram PG-830 11-32. I do tego łańcuch KMC Z82 (czyli 8 rzędowy).

3. Nie dziw się, że nowy łańcuch przeskakuje, szczególnie na mniejszych koronkach, jeśli kaseta swoje już przeżyła.

Napisano

No tak.

To teraz się zastanawiam co robić.

Nie do końca jest sens kupować kasetę 9 rzędową, skoro łańcuch został skrócony na 8 rzędów ;/ chyba ze zablokuje na ostatnią zębatkę...

Najlepiej byłoby kupić jakiś sensowny zestaw Łańcuch + kaseta i się nie pierdzielić. Ale kurdę ile kasy można bulić... Rodzice są już tak zdenerwowani tym. że nie wiem...

 

http://allegro.pl/zestaw-kaseta-sram-pg-950-lancuch-sram-pc-951-i2255088447.html 130zł omg

Napisano
Nie do końca jest sens kupować kasetę 9 rzędową, skoro łańcuch został skrócony na 8 rzędów

 

Nie rozumiesz, że nie skróciłeś łańcucha na 8 rzędów?! Manetkę masz pewnie na 8 rzędów, więc kaseta 9rzędowa by Ci nie podeszła pod coś takiego. Masz dwa nowe łańcuchy. Jedne z tego co rozumiem już trochę rozciągnięty, bo jeździłeś na zużytej kasecie, ale później i tak się nada. Po prostu będziesz na dwa łańcuchy jeździć. Teraz pozostaje Ci ostatni wydatek jaki musisz zrobić czyli kupić nowa kasetę.

Np. tą http://allegro.pl/kaseta-shimano-cs-hg-31-8rz-11-30-hg30-i2207646890.html Dobra i pasująca do Twojego napędu. 41zł z przesyłką już i rodzice nie będą się denerwować.

Napisano

To się nie dziw, że nie działa. 9 rzędowa manetka + 8 rzędowa kaseta nie ma prawda dobrze współpracować.

 

A teraz od początku, najlepiej z fotkami, bo z Twoich opisów nic nie idzie zrozumieć:

- jakie manetki

- jaka kaseta

Napisano
lyndowss mam wolnobieg a nie kasetę - i wiem jak poznać. W październiku rozbierałem go na czynniki pierwsze
Kaseta: Sram PG-830 11-32

Zdecyduj się chłopie co tam masz w tym rowerze.Z twoich wypowiedzi,to istny kogel mogel wynika.Najlepiej udaj się do mechanika rowerowego.

Napisano

Ja tam widzę, że masz jednak manetkę na 8 rzędów. Wymień kasetę np. na tą co podałem. Pewnie już kasy za dużo nie masz więc będzie akurat. Oczywiście możesz kupić inna wedle upodobnia i budżetu.

Napisano

Ja tam widzę, że masz jednak manetkę na 8 rzędów. Wymień kasetę np. na tą co podałem. Pewnie już kasy za dużo nie masz więc będzie akurat. Oczywiście możesz kupić inna wedle upodobnia i budżetu.

 

Tak się składa, że mam na to 50 zł z przesyłką. I jest naprawdę duży wybór. Jaka jest różnica pomiędzy np. 11-28 a 11-34 ?

przy tej drugiej zauważyłem szersze 8 przełożenie. Chodzi o ilość zębatek, tak? Jak to się przekłada na jazdę? Poprawia przyczepność ?

W tym przedziale cenowym najsensowniejszym wyborem będzie chyba kaseta klasy Alivio. Tak mi się wydaje :)

Kaseta Shimano Alivio SC-HG41 11-30T (2232785444) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. - 30 zębatek

Kaseta Shimano Alivio SC-HG41 11-32T (2232785531) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. - 32 zębatki

 

P.S oczywiście będzie kompatybilna z łańcuchami jakie posiadam? (KMC z9000, shimano HG-40)

Napisano
przy tej drugiej zauważyłem szersze 8 przełożenie. Chodzi o ilość zębatek, tak? Jak to się przekłada na jazdę? Poprawia przyczepność ?

 

1. Co Ty rozumiesz pod pojęciem szersze ósme przełożenie?

2. Nie. Chodzi o ilość ząbków na dwóch skrajnych zębatkach.

3. Jeździ się tak samo, a przyczepność do przełożeń ma się nijak. Im więcej ząbków na ostatniej zębatce będziesz miał tym mniej suły będziesz musiał włożyć na napędzanie roweru. Czyli inaczej mówiąc będzie Ci lżej wjechać pod jakąś górkę jeżeli użyjesz większej zębatki z tyłu.

 

Tak, będzie kompatybilna.

Napisano

1. o szerokość 8 zębatki

2. "Nie. Chodzi o ilość ząbków na dwóch skrajnych zębatkach."

napisałem : "Chodzi o ilość zębatek, tak?" - o to samo mi chodziło, nie zrozumiałeś mnie.

3. No właśnie, tym szersze (większa ilość ząbków) tym jazda jest lżejsza, że też o taki banał się pytam...

No dobra, to już zamawiam tę kasetę alivio. Dziękuję i pozdrawiam. Problem rozwiązany :)

Napisano

1. Zębatka w 8rzędowej kasecie Shimano ma 1,8mm.

2. Jak dla mnie ilość zębów, a ilość zębatek to dwie KOMPLETNIE inne sprawy.

3. Kaseta o szerszej rozpiętości ma lżejsze przełożenia, ale jest przy tym inaczej zestopniowana. Trzeba o tym pamiętać.

 

Słownik języka polskiego w dłoń! Ciebie nie da się zrozumieć.

Napisano

Nie da się mnie zrozumieć, no trudno ;) inni z mojego otoczenia nie mają ze mną problemów. (może mają lecz nie chcą mi tego powiedzieć ;) w każdym bądź razie dziękuję =)

p.s - wg waszego "rowerowego języka" zęby a zębatki = to na pewno zapamiętam. I przyznam się Wam, że siara troche z mojej stronnicy, bo chodzę do technikum MECHANICZNEGO (2 rok) gdzie zęby i zębatki to podstawy podstaw! :D

Ale jak to mówią: "Mądry polak po szkodzie" no i "człowiek uczy się na błędach" :P

Napisano

Co ciekawe, zębatka w języku rowerowym to nie to samo co zębatka w technikum :P

 

Dlaczego tak twierdzisz? Przecie one mają i tu(rower niby tylko zębatka) i tu(w mechanice np koła zębate) spełniać to samo zadanie - przenosić moment obrotowy vel napędzać. Różnią się wyglądem (wielkością materiałem ....) budową. Czy twierdzisz że np w mechanizmach zegarków kółka zębate działają inaczej niż te w rowerach czy w samochodowej skrzyni biegów czy inszej tokarce? Chyba że to ma jakieś inne znaczenie tu albo tu :D

 

SwichBlade pochwalisz się co to za szkoła ;) Tak z boku, to masz rowerek w którym była kiedyś na tylnej piaście "zespół zębatek" (wolnobieg, kaseta) z 8 "zębatkami" i postanowiłeś zmienić na 9? Pytałeś się też "Jaka jest różnica pomiędzy np. 11-28 a 11-34" wyobraź sobie skrzynie biegów. W jednej są biegi takie wiesz bardziej drogowe a w drugiej bardziej terenowe, hehe chyba się prościej tego nie da naświetlić. A obie będą miały obroty maksymalne takie same. Ta 11 to są te maks obroty, a 28 - 34 to te wolne terenowe :D Teraz pytanie kolejne, ale mogę się mylić. Czy tylna przerzutka na zębatce z 34 zębami będzie prawidłowo działać. Forumowicze pewno wiedzą i wiedzą się zapewne podzielą. Przekładni w szkole jeszcze nie mieliście(obliczanie przełożeń, momenty skrętne, belki, kliny itd)?

Zdrówka

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...