Skocz do zawartości

[rower] 29er dla "ciężkiego" - jaki wybrać?


Route67

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Przymierzam się właśnie do zakupu 29era, natomiast nie mam żadnego doświadczenia z tymi rowerami, obejrzałem kilka sztuk w sklepach, lecz póki co niewiele tego jest - więc będę bardzo wdzięczny za ewentualne rady. Do tej pory poruszałem sie typowo marketowym, acz wcale nie takim strasznie złym B'Twinem 7 z Decathlonu uzbrojonym w nieco lepszy osprzęt niż seryjnie (Acera). Rowerek full susp, choć damper to raczej tak dla wizualności niż skutecznego tłumienia, niemniej zyje i ma sie dobrze. Po 5 latach jest jednak już troche wysłużony a chyba prawie 18kg wagi sprawiło że postanowiłem go zmienić. Koła w nim sa 28 i to absolutne minimum, nie znosze jezdzic na 26 - stąd moje zainteresowanie 29erami.

 

Kwestie które biorę pod uwagę szukając nowego roweru:

- wytrzymałość osprzętu/kół/piast na obciążenie - 130kg / 180cm / krok 83cm. duży nie znaczy nieruchliwy :)

- przez wagę mam trochę problemów z lędźwiami, wiec istotna jest kwestia zawieszenia

- z tego samego powodu ważna geometria - mimo że szukam MTB, to jednak chciałbym żeby pozycja nie była zbyt ekstremalna, przy dużym pochyleniu plecy nie wytrzymają wycieczki 70km a mniej wiecej takie jednorazowe wypady planuję.

- przebieg tygodniowo 300-400km przy założeniu że będzie sprzyjała pogoda w okresie marzec-październik/listopad

- trasy - głównie okolice Stolicy plus troche Dolnego Sląska (Góry Stołowe od czasu do czasu) - miejskie ścieżki rowerowe + lasy (ale bez ekstremów, raczej po ubitych duktach leśnych, dziczy zamierzam unikac podobnie jak i wyskoków na metr w górę)

 

Pierwsza rzecz:

czy szukać fulla czy sztywniaka? W różnych sklepach różne rzeczy słyszałem.

Od "dla Pana przy takiej wadze tylko full, na HT jednak lędźwie dostają"

po "dla Pana absolutnie nie należy brać Fulla, bo żaden damper takiej wagi nie wytrzyma i sie rozleci, poza tym nie będzie pracować"