Skocz do zawartości

[lewe ramie korby] Przekręcony gwint


magda91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj podczas jazdy odpadł mi jeden z pedałów, myślałam że się odkręcił ale okazało się że gwint do którego pedał był przymocowany się przekręcił. Ponieważ się na tym nie znam chciałam poprosić o pomoc.

Po pierwsze chciałam zapytać czy da się z tym coś zrobić? Czy bez wymiany części się nie obędzie? Jeśli trzeba wymienić to czy cały zestaw czy dostanę gdzieś jedno ramię, a jeśli tak to gdzie tego szukać? Wiem tylko że jest to Suntour, od środka napisane jest 170 więc chyba 170mm. Szukałam już na różnych stronach i aukcjach ale były tylko 175 a domyślam się że to ma jakieś znaczenie. Dodam też, że rower który posiadam to Kross Eviva S3 - może to coś pomoże w ustaleniu jaka to konkretnie część.

Bardzo proszę o pomoc :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić lewe ramie osobno, ale nie znajdziesz takiego samego. Musi być 170 jeżeli masz 170, bo inaczej sam sobie wyobraź jakbyś pedałował jednym ramieniem krótszym a drugim dłuższym. :laugh:

Ostatnio miałem ten sam problem i zrobili mi to w zaprzyjaźnionym i dobrym sklepie rowerowym. Przegwintowali na większy otwór. Sprzedali tulejkę, która ma z obydwu stron gwint i działa. :thumbsup: Oczywiście musi to być dobry serwis, bo byle jakiemu bym tego nie zlecił. Poza tym pierwszy lepszy niekoniecznie musi umieć coś takiego i posiadać "gwintownik" czy jak to się nazywa.

Możesz nawet sam to zrobić jak potrafisz i masz narzędzia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj lyndowss z kobietą rozmawiasz a nie z facetem :icon_cool:

Można to naprawić tak jak poprzednik pisał. Z tym, że nie każdy warsztacik rowerowy to wykona.

Można też próbowac kupić ramię na allegro. Tutaj masz lewe ramię 170mm do suntoura http://allegro.pl/ko...2234819021.html (która strona się rozwaliła?)

Z tego co wyczytałem na stronie ze specyfikacji tego roweru, cały nowy mechanizm korbowy kosztuje 75zł więc należy sobie postawić pytanie czy opłaca się to naprawiać. Serwis za darmo robił nie będzie przypuszczam, że z 50 dych weźmie (chociaż kompletnie nie znam sie na cenach serwisowych).

W przypadku zmiany całego mechanizmu musisz wziąć taki sam (SR Suntour CW9-XCC) lub z takim samym mocowaniem i pod taka sama długość suportu, w przeciwnym razie czeka Cię wymiana również suportu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez późna porę nie zauważyłem nawet. Co z tego,że kobieta? :teehee:

Opłaca się. Mi za tulejkę potracili 5zł, a za nagwintowanie 10zł. Serwis nie należy do najtańszych, ale za to miałem pewność, że dobrze to wykonają. To, że jest kobieta to na plus, bo jak się ładnie uśmiechnie to może w jakimś serwisie zrobią za darmo. :D

Właśnie, z której strony odpadło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to co z tego? Chociażby to, że piszesz "jakbyś pedałował"? :laugh:

Faktycznie niedroga ta reanimacja, jak za te pieniądze to nawet korby z niższych klas się opłaca reanimować. Jedyny warunek to porżadne wykonanie. Jeżeli krzywo rozwiercą to pedał będzie "koślawo" pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem tylko że jest to Suntour, od środka napisane jest 170 więc chyba 170mm. Szukałam już na różnych stronach i aukcjach ale były tylko 175 a domyślam się że to ma jakieś znaczenie.

Wersja srebrna jest do kupienia w sklepie internetowym Unibike za 25 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwaliło się po zewnętrznej stronie przy pedale.

Z tego wszystkiego myślę że najlepszym wyjściem będzie jak zamówię nowe ramię to srebrne i po prostu pomaluję je na czarno :)

Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi :thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwaliło się po zewnętrznej stronie przy pedale.

 

W lewym ramieniu czy w prawym? ;)

Nie lepiej Ci pójść do dobrego serwisu, i żeby Ci to zrobili tanio? Osobiście polecam metodę. Jeżeli boisz się, że to nie będzie to samo to powiem iż nic nie widać, że tuleja jest wstawiona i żadnego złego ubocznego działania nie ma. Luzów brak. Na pewno lepiej będzie to wyglądać niż korba nie od kompletu. Dla kobiet to ma większe znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taniej wyjdzie Cię iść z tym do tokarza i poprosić o zrobienie tulejki naprawczej.

 

Jest taka technologia: Helicoil - zestaw naprawczy do gwintów, tuleje gwintowe - Bollhoff

Nie mniej jednak w tej klasie sprzętu to będzie przerost formy nad treścią. Heli Coil w ogólności jest tani, ale trzeba mieć specjalne narzędzie do jego instalacji. Poza tym nie wiem czy są produkowane w rozmiarach innych niż metryczne.

 

Tokarz też swoje policzy. Moim zdaniem niestety lepiej wymienić korbę na nową.

 

Wiem tylko że jest to Suntour, od środka napisane jest 170 więc chyba 170mm.

 

Chyba jest to korba SR Suntour CW9-XCC. 175mm czy 170mm - nie powinno stanowić szczególnego problemu. Możesz zainstalować korbę innej marki, ale trzeba zmierzyć długość osi suportu oraz szerokość mufy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

175mm czy 170mm - nie powinno stanowić szczególnego problemu.

 

Z tym się nie zgodzę i po mojemu może naoczna różnica nie będzie zauważalna ale w jeździe i owszem. Tym bardziej przy dużych przebiegach.

 

Możesz zainstalować korbę innej marki, ale trzeba zmierzyć długość osi suportu oraz szerokość mufy.

 

Po co? Jeżeli to lewe ramie to operacja zbędna. Przy wymianie całego zestawu tj. korba lewa i prawa to wtedy tak.

 

Chyba, że coś źle zrozumiałem, albo czegoś nie wiem. :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym się nie zgodzę i po mojemu może naoczna różnica nie będzie zauważalna ale w jeździe i owszem. Tym bardziej przy dużych przebiegach.

 

W trekingu mam 170mm, w xc 175mm. Róznica jakaś tam jest. Nie wpływa na komfort jazdy w stopniu zauważalnym.

 

innej marki moze nie przejsc bo kwadrat jest obrocony o 45 stopni

 

Nawet jeżeli by pasowało, to jazda z lewym ramieniem np Shimano, a z napędową stroną Suntour to tak trochę słabo... :teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

innej marki moze nie przejsc bo kwadrat jest obrocony o 45 stopni

 

Słuszna uwaga. Ostatnio miałem ten sam problem. Warto zwrócić na to szczególną uwagę.

 

a ktore ramie wystarczy przeczytac tytul tematu

 

:sick: Nie mam pytań...

 

W trekingu mam 170mm, w xc 175mm. Róznica jakaś tam jest. Nie wpływa na komfort jazdy w stopniu zauważalnym.

 

Mi chodziło o to, że jeżeli tylko lewe ramie będzie wymieniać to, żeby nie kupiła innej długości. Inne długości w tym samym rowerze myślę, że wpłynęłyby zauważalnie na komfort jazdy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie pomysł z przemalowywaniem srebrnego ramienia jest nieopłacalny. Na lakier trzeba przeznaczyć mniej więcej tyle samo co kosztuje ramię, a i tak będzie widać różnicę. CW9-XCC kosztuje 60 PLN za komplet. Moim zdaniem należałoby kupić komplet dowolnej długości, wymienić i zapomnieć o sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to lewy pedał, to każdy majsterkowicz potrafi wykręcić ułomka z korby. Lewy pedał ma lewy gwint, co znaczy, że kręcąc w prawo, powodujemy wykręcanie śruby, czyli odwrotnie, niż wszystko, do czego jesteśmy przyzwyczajeni.

Wystarczy w ułamanej części wywiercić dość duży otwór, nagwintować go i wkręcać tamie śrubę. Kiedy dojdzie do końca, dalsze jej kręcenie spowoduje, że urwany kawałek gwintu zacznie się wykręcać.

Gorsza sprawa jest z prawym pedałem, bo, żeby go wykręcić, trzeba mieć odpowiednie wykrętaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to lewy pedał, to każdy majsterkowicz potrafi wykręcić ułomka z korby. Lewy pedał ma lewy gwint, co znaczy, że kręcąc w prawo, powodujemy wykręcanie śruby, czyli odwrotnie, niż wszystko, do czego jesteśmy przyzwyczajeni. Wystarczy w ułamanej części wywiercić dość duży otwór, nagwintować go i wkręcać tamie śrubę. Kiedy dojdzie do końca, dalsze jej kręcenie spowoduje, że urwany kawałek gwintu zacznie się wykręcać. Gorsza sprawa jest z prawym pedałem, bo, żeby go wykręcić, trzeba mieć odpowiednie wykrętaki.

 

Nie rozumiem o co chodzi. Można jakoś jaśniej? ;)

 

magda91 Pamiętaj. To, że jakiś pracownik zna się na felgach nie znaczy, że zrobi to dobrze. Jak Ci powiększy otwór i zrobi prawy gwint to pupa. Ja bym patrzył jak to robi, bo niektórzy "fachowcy" mogą zepsuć dodatkowo pół roweru. Mam nadzieje, że nie będziesz miała z tym problemu po naprawie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem. Mianowicie przyszedł mi nowy rower kupiony przez internet, gdy go skręcałem przez moją nieuwagę próbowałem wkręcić prawy pedał do lewej korby. Teraz mam lekki problem. Byłem zapytać w sklepie rowerowym u mnie czy jest szansa, żeby mi to naprawili tzn. przegwintowali i wstawili tulejkę to powiedzieli, że nie ma sensu czegoś takiego robić, że po paru miesiącach będę miał z tym problemy, może się wykręcać pedało itp. Tak więc chciałem kupić samo lewe ale nie mieli tylko cały komplet. Zaoferowali jakaś inną lewą korbę ale srebrną. Do tego jeszcze muszę kupić spray więc kolejny wydatek a różnicę będzie na pewno widać. Tak więc moje pytanie. Dostanę przez internet lub w jakimś sklepie w krakowie korbę Shimano FCM-311, ramię 175mm samą lewą? Dzięki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem o co chodzi. Można jakoś jaśniej?

 

Prawy pedał ma prawy gwint, czyli wkręca się go do korby, kręcąc kluczem w kierunku zgodnym z ruchami wskazówek w zegarku, czyli w prawo.

Lewy ma odwrotnie - wkręca się go w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek, czyli w lewo. Kręcąc nim w prawo, będziemy go wykręcać z korby.

I tak właśnie będzie, znaczy wykręcimy urwany kawałek, jeśli przewiercimy go, zrobimy w nim normalny (prawy) gwint, np. M8 i wkręcimy tam zwykłą śrubę. Kiedy wejdzie do końca, to w normalnym układzie, dalsze jej kręcenie spowodowałoby urwanie jej, ale w tym przypadku, lewy gwint będzie się wykręcał i ułomek wyjdzie.

Może nie umiem się wysłowić, ale nie wiem, jak to jaśniej wytłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...