arroyo Napisano 25 Marca 2012 Napisano 25 Marca 2012 Nie, cykanie nie jest regularne. No to pozamiatane Teraz to może być niemalże wszystko... ale zacznij od sztycy. Aluminiowe ramy rewelacyjnie przenoszą wszelkie dźwięki. Porządnie wyczyść rurę podsiodłową, wyczyść sztycę oraz zacisk. Daj nieco smaru w ramę w miejscu gdzie wchodzi sztyca i mocno zakręć zacisk. Zdarzało się jednak, że powodem "cykania" był np. luźny pancerz obijający ramę, poluzowany koszyk bidonu... a ostatnio nawet poluzowany nit w który wkręca się śrubkę od koszyka! Rozbieraj, czyść i smaruj.
tobike Napisano 26 Marca 2012 Napisano 26 Marca 2012 Po osi widać że łożyska są inne po obu stronach, najlepszym rozwiązaniem będzie jak kupisz klucz i zdemontujesz miski, musisz dokładnie obejrzeć połączenie misek z tuleją ochronną wewnątrz żeby się tam woda nie dostawała. Ja serwisowałem niedawno swój suport od korby Race Face Evolve XC, wybiłem łożyska z misek, wymyłem, przesmarowałem i wprasowałem z powrotem. Czy w twoim suporcie nie powinno być takich plastikowych osłonek na łożyskach? Osi nie powinno się smarować w miejscach gdzie ma się opierać na łożysku dlatego aby uniknąć poślizgu w tym miejscu, to łożysko ma się obracać a nie ośka ślizgać. W mojej korbie jest podobny system na wielowpust i po serwisie zaobserwowałem że dołączone do zestawu uszczelki niwelujące luz wzdłużny osi troszkę się ugniotły i powstał luz. Przez ten luz jedno łożysko zatrzymywało się na chwile podczas obrotu. Do uszczelek (x-ring i podkładki gumowe) dołożyłem oring i zniwelowałem luz, teraz oba łożyska kręcą się równo.
Crazyk Napisano 26 Marca 2012 Napisano 26 Marca 2012 korba była od nowości w rowerze czy ktoś zakładał? Chyba prędzej czy później ktoś musiał ją zakładać i obojętnie czy to sklep czy użytkownik to zawsze mógł coś źle zrobić U mnie korba też cyka i jest to spowodowane najprawdopodobniej połączeniem osi z lewym ramieniem. Dodam, że problem powstał po demontażu i ponownym założeniu korby - sam nie wiem dlaczego.
hps Napisano 26 Marca 2012 Autor Napisano 26 Marca 2012 Czy w twoim suporcie nie powinno być takich plastikowych osłonek na łożyskach? Tak, mam je. Są zdjęte i odłożone na bok obecnie, nie widać ich na zdjęciu, ale wyglądają na sprawne, w sensie powinny spełniać swoją funkcję. Osi nie powinno się smarować w miejscach gdzie ma się opierać na łożysku dlatego aby uniknąć poślizgu w tym miejscu, to łożysko ma się obracać a nie ośka ślizgać O, to zrobiłem mały błąd rozkręcając i czyszcząc ostatnio, bo posmarowałem na całej długości ośki (ale tylko 30 km przejechałem, więc nie powinno mieć to jakiegoś mocnego wpływu. W mojej korbie jest podobny system na wielowpust i po serwisie zaobserwowałem że dołączone do zestawu uszczelki niwelujące luz wzdłużny osi troszkę się ugniotły i powstał luz. Przez ten luz jedno łożysko zatrzymywało się na chwile podczas obrotu. Do uszczelek (x-ring i podkładki gumowe) dołożyłem oring i zniwelowałem luz, teraz oba łożyska kręcą się równo. Chodzi Ci o te same co na początku swojej wypowiedzi, tak? Konkretniej, moje: Czyli proponujesz przejrzeć je dokładnie , zastąpić albo ewentualnie dodać oring coby uszczelnić jeszcze bardziej środek?
tobike Napisano 26 Marca 2012 Napisano 26 Marca 2012 To co pokazałeś na zdjęciach wygląda na uszczelnienie łożyska, u mnie są takie plastikowe osłony które dodatkowo wchodzą w łożysko i to na tym plastiku opiera się oś po włożeniu (tulejka pomiędzy łożyskiem a ośką). Jeżeli łożyska nie mają luzu to zdobądź klucz odkręć miski wybij łożyska, dokładnie wyczyść, nasmaruj i z powrotem wprasuj. Jak masz to daj jakieś zdjęci wszystkich części miski.
hps Napisano 26 Marca 2012 Autor Napisano 26 Marca 2012 To co pokazałeś na zdjęciach wygląda na uszczelnienie łożyska, u mnie są takie plastikowe osłony które dodatkowo wchodzą w łożysko i to na tym plastiku opiera się oś po włożeniu (tulejka pomiędzy łożyskiem a ośką) Nie mam nic takiego - są tylko te osłony z części które mogę "zdjąć" po prostu przez wyciągnięcie ich. Zaraz zabieram się za wyczyszczenie ośki. Czyli posmarować TYLKO i wyłącznie tam na środku ośki, tam w miejscu pomiędzy dwoma łożyskami gdzie jest ta plastikowa tulejka, tak? Później spróbuję też pojechać na innych pedałach kawałek i na wyjętej sztycy całowicie, tak aby mieć 1000% pewności że to suport, chociaż jestem tego dość pewny. Ha, lewe łożysko do wymiany... Czuć inne działanie niż w prawym. Ktoś mi powie czemu te lewe łożysko jest takie ciężkie w zamienieniu? Bo zaraz muszę je wybijać, i jak to zrobić?
tobike Napisano 26 Marca 2012 Napisano 26 Marca 2012 Jeśli masz suwmiarkę zmierz średnicę ośki w miejscach styku z łożyskami, to jedno ma chyba mniejszą średnice wewnętrzną, moim zdaniem łożyska powinieneś ocenić po wybiciu i wymyciu, do wybijania najlepiej wykręcić miski, jak nie zrobiły dużo kilometrów mocno zasyfione to da się uratować.
hps Napisano 26 Marca 2012 Autor Napisano 26 Marca 2012 Jeśli masz suwmiarkę zmierz średnicę ośki w miejscach styku z łożyskami, to jedno ma chyba mniejszą średnice wewnętrzną, moim zdaniem łożyska powinieneś ocenić po wybiciu i wymyciu, do wybijania najlepiej wykręcić miski, jak nie zrobiły dużo kilometrów mocno zasyfione to da się uratować. Łożysko wybite bez zdejmowania miski. Chyba tutaj chodzi o to że w lewym łożysku jest taki "niewiemjaktonazwać" - kołnierz? Jutro zrobię zdjęcie bo dałem łożysko koledze żeby przy okazji poszukał takiego na mieście - nie znalazł, i nawet sprzedawca nie widział takiego na oczy... Jutro jeszcze sam poszukam. Pytanie co do wymiany suportu - Czy ten Accent BB-EX-PRO będzie odpowiedni / będzie pasował do mojej korby? (Firexa 3.3) - http://www.cyklotur....D_53010505.html Patrząc na specyfikację Aluminiowe miski wycinane CNC. Uszczelnione łożyska maszynowe. Średnica wewnętrzna 24 / 22 milimetry. W skład zestawu wchodzą miski, plastikowa obudowa oraz podkładki. Wydaje się że tak, mam rację?
tobike Napisano 27 Marca 2012 Napisano 27 Marca 2012 Jest napisane że do Truvativa no i tak jak przypuszczałem inna średnica wewnętrzna łożysk, wyczyść swoje łożyska w benzynie i sprawdzisz czy maja luzy, jak będą miały luzy to wtedy wymienisz, ja bym ratował ten suport zawsze to stówa w kieszeni, a w klucz do misek i tak się zaopatrz, ja kopiłem niedawno od kolegi z forum który sprzedaje zaprojektowane przez siebie klucze.
hps Napisano 27 Marca 2012 Autor Napisano 27 Marca 2012 Napisałem że sprawdziłem łożyska - lewe jest do wymiany, te nietypowe / niestandardowe / podobno nie do dostania... Zdjęcie padniętego łożyska tego: I jeśli ktoś miałby na sprzedaż / wiedział gdzie dostać to w dziale "Kupię" napisałem odpowiedni temat. I ten suport podobno pasuje - tak mi odpisało dwóch userów, no i wymiary łożysk się zgadzają (24 mm, 22mm ) - czemu myślisz że jednak nie pasuje?
hps Napisano 30 Marca 2012 Autor Napisano 30 Marca 2012 Dzisiaj aby wyeliminować wszelkie inne opcje cykania, pojechałem bez sztycy. Pierwsza jazda, bez sztycy - nie cyka Druga jazda ze sztycą - cyka Trzecia jazda, druga bez sztycy - nie cyka Czyli to jakimś cudem sztyca której "dźwięk" po ramie szedł i "uchodził" przy supporcie, dlatego byłem prawie pewny że to suport. Na dniach wymienię sztycę i mam nadzieję że pozbędę się problemu. Jeszcze raz dzięki za wszelkie rozkminy co do mojego problemu
abstinent Napisano 30 Marca 2012 Napisano 30 Marca 2012 ale co by nie było, opłacało się bo zobaczyłeś jak tak w środku się ma
hps Napisano 30 Marca 2012 Autor Napisano 30 Marca 2012 Tak, racja. I przy okazji przesmarowałem Ale tak czy siak lewe łożysko pewnie pod koniec sezonu do wymiany, przez te swoje nieprawidłowe działanie - ale tak czy siak, nie ono cyka także obym przejeździł maksymalnie długo na nim.
arroyo Napisano 30 Marca 2012 Napisano 30 Marca 2012 Lewe łożysko już tak ma. A jak wspominałem wcześniej: trzeba było sprawdzić sztycę. Jednak wymiana nie jest konieczna! Porządnie wyczyścić i mocno zacisnąć w ramie. Jeśli już coś wymieniać to sam zacisk sztycy, najlepiej na taki zakręcany imbusem (szybkozamykacz to zło), tylko też nie jakiś tam cienki lekki tylko trochę solidniejszy aby można było mocniej dokręcić śrubkę.
hps Napisano 30 Marca 2012 Autor Napisano 30 Marca 2012 Mam na śrubkę właśnie. Uno Lite - niby nie jest bardzo lekki, ale spodziewam się że to wina za krótkiej sztycy (tak z 2-3 cm) bo nie wchodzi poniżej spaw.
Fenthin Napisano 30 Marca 2012 Napisano 30 Marca 2012 Jeżeli to faktycznie sztyca, zobacz jeszcze okolice jarzemka i siodełko. Dwa zaciski zniszczyłem, zanim doszedłem do tego, co jest nie tak. A okazało się, że wszystkiemu winne było właśnie uszkodzone siodełko.
hps Napisano 31 Marca 2012 Autor Napisano 31 Marca 2012 Hmm, a jak u Ciebie się to objawiało? Siodełko wykręciłem już, sztycę odłożyłem na bok. To pierwsze wydaje się okej, jak poddaje pręty naciskowi mojej ręki to nie skrzypią, nie trzeszczą, więc chyba to sztyca.
Fenthin Napisano 31 Marca 2012 Napisano 31 Marca 2012 Metaliczne trzaski i/lub skrzypienie podczas jazdy i to tylko w jednym położeniu korb. Co najśmieszniejsze, to nawet nie pręty, a popękany od strony skorupy żel. Po zmianie siodełka jak ręką odjął. Zacznij od porządnego wyczyszczenia całej sztycy, szczególnie jarzemka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.