Skocz do zawartości

[hamulce] BR-M486 zerwany gwint zaworu


Pasiasty

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzisiaj chciałem dolać oleju do układu hamulca, bo klamka była tak miękka, że dotykała kierownicy. Odkręciłem lekko zawór i zacząłem wykonywać wszystkie czynności według instrukcji. Zakręcając zawór zauważyłem, że śruba kręci się bez oporu w jedną i w drugą stronę. Nie ma zupełnie uszczelnienia, nie można jej nawet wykręcić.

 

Czy jest jakiś sposób na wymianę zaworu bądź jego uszczelnienie? Czy muszę kupować nowy hamulec?

Napisano

Każdy zacisk Shimano będzie kompatybilny. Najlepiej kupić zacisk Deore, gdyż jest większa dostępność klocków.

Napisano

A tak w ogóle, jeśli klamka łapie zbyt późno to nie trzeba dolewać oleju. Po to jest zbiorniczek wyrównawczy żeby "podpompować" wysów klocków, oleju na pewno Ci nie zabraknie.

Napisano

Kupiłem dzisiaj zacisk Deore, dałem 50 zł więc chyba dobra cena. Niestety najprawdopodobniej końcówka przewodu przy wejściu do zacisku przecieka - na zewnątrz gwintu pojawił się olej, a klamka dalej się nie usztywnia. Na pewno ta klamka będzie kompatybilna z zaciskiem Deore czy musze zmienić przewód?

 

mrkura, o który zbiorniczek wyrównawczy chodzi?

Napisano

W hamulcach tarczowych w rowerze, przeważnie zjaduje sie na klamce. Kiedy zjedziesz klocki układ sam sobie pobiera olej z tego "zbiorniczka" .

Napisano

Dobra, zrobiłem. Trzeba było wlać sporo oleju, żeby układ załapał. Teraz tarcze strasznie piszczą ale chyba muszę im po prostu dać czas.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Witam,

Zauważyłem dzisiaj, że w tylnym hamulce M596 cieknie mi olej przy zaworze(hamulce mają mniej niż 2 miesiące). Chciałem dokręcić zawór, lecz on się obraca. Po wykręceniu widzę, że z zaworem wszystko w porządku, ale na jego gwincie zostały strzępy gwintu z zacisku... Nowe hamulce praktycznie. Mam teraz znowu wyłożyć kasę i kupić zacisk ?

Pozdrawiam,

Mateusz

Napisano

Spróbuj na gwarancję je oddać. A jak nie, to raczej czeka Cię wymiana zacisku (bo nie wiem czy ratowanie gwintu w grę wchodzi z przyczyn powiedzmy technicznych)

Napisano

Udało się uratować zacisk, poprzez wkręcenie śruby zamiast zaworu(odpowietrznika). Efekt taki, że obecnie, aby odpowietrzyć/wlać płyn trzeba to robić od strony klamki, a dołem jedynie odpowietrzać. Jeśli uda mi się znaleźć taki zaworek, ale w rozmiarze 6, a nie 5 tak jak oryginał to będzie całkiem cacy.

 

Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam :)

Napisano
  W dniu 30.06.2012 o 09:55, Mateusz8769 napisał:

Udało się uratować zacisk, poprzez wkręcenie śruby zamiast zaworu(odpowietrznika). Efekt taki, że obecnie, aby odpowietrzyć/wlać płyn trzeba to robić od strony klamki, a dołem jedynie odpowietrzać. Jeśli uda mi się znaleźć taki zaworek, ale w rozmiarze 6, a nie 5 tak jak oryginał to będzie całkiem cacy.

 

Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam :)

 

 

Miałem to samo i zrobiłem tak śruba 6mm przewiercona na wylot dopasowałem kulkę od łożyska . Do zacisku wrzuciłem kulkę i wkręciłem śrubę hula jak na normalnym zaworze :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.