Skocz do zawartości

[Opony] Teren / góry


Mexyk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ujeżdżam od nowości Smart Samy Schwalbe i bardzo je chwalę w terenie, który nie jest trudny czyli asfalt, ubite ścieżki w lesie bez narowistych zakrętów. W tym roku jadę na tygodniową trasę rowerową po Beskidach i chcę zakupić komplet opon właśnie w teren (kwota ok. 300zł za komplet). Po wielu bojach doszedłem do wniosku, że chyba Panaracer XC Pro 2.1 (eco, profi, compe - nie wiem). Opon oczywiście chciałbym uzywać później też do jazdy po przysłowiowym syfie.

Podpowiedzcie ewentualne wasze sugestie nawet dotyczące samych Panaracerów (eco, profi czy compe). Wasze inne propozycje też są mile widziane.

Napisano

@Cox jak się te Mountain Kingi w błocie sprawują? bo mam właśnie Race Kingi na płaskie maraton a zastanawiałem się co z górami zwłaszcza w błotnistym wydaniu (bo na kamlotach RK dają radę)

  • Mod Team
Napisano

Bardzo mnie ciekawi starcie MKII RaceSport vs beskidzkie kamienie. Patrząc na wagę tych Conti mam mieszane odczucia co do ich trwałości i odporności.

Napisano

Tegoroczna Carpathię skończyłem na zestawie 2xNibyNik 2,25. W teren bardzo dobre opony. Dobra przyczepność w błocie i na śliskim, nie gubiły się na kamieniach i szutrach, bardzo dobre trzymanie boczne na luźnych podłożach, brak problemów z hamowaniem podczas zjazdu w cięższym terenie. Niestety jazda na nich po twardym, nie daj Boże pod wiatr, to jak za karę prawie. Tutaj nie ma porównania do Race Kingów, które w porównaniu do NN są prawie jak sliki :) Niestety RK zostawiłem w domu i za wiele o ich przydatności w Bieszczadach nie powiem.

Obecnie mam NN na przodzie i RK na tyle i na wiosenne warunki w trójmiejskie morenowe lasy są jak znalazł, aczkolwiek tył lubi zerwać na śliskim lub podjeździe. Niektórych górek w Bieszczadach na bank bym w tym komplecie nie podjechał, nie ten bieżnik. Znajomi jeździli na X-Kingach i te radziły sobie w terenie dużo lepiej od RK, a z recenzji i opinii wynika, że na płaskim gwarantują podobnie niskie opory.

I taki komplet bym polecał - NN2,25 przód, X-King 2,2 tył. Zamiast NN można rozważyć MK II, aczkolwiek jest to nowy model, o zupełnie innej kontrukcji niż MK I i trzeba by popyatć uzytkowników, jak to się w terenie sprawuje.

Napisano

X king'a moge polecić na tył, jeżdże na 2,0 supersonic, jednak na kaminie lepszy chyba bedzie na tył NN

Napisano

Jeżdżę na X-Kingach 2,2 Protection które bardzo dobrze radzą sobie z niskim ciśnieniem, ostatnio zrobiłem na 1 atm 30km po lesie, w terenie przy niższym ciśnieniu kleją się do podłoża, po podniesieniu ciśnienia można pocisnąć po asfalcie.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Może Schwalbe Nobby Nic przód i tył Continental Race King?

Szliri, dokładnie taki zestaw zapodałem. Czekam na NN 2.25 SnakeSkin Evo na przód, póki co mam założone dwa RK 2.0 z tym, że tył odwrotnie do strzałki - przyczepny przy podjazdach, startach ale beznadziejny przy hamowaniu. Hamowanie tyłem na żwirze w zakręcie to rosyjska ruletka.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...