Skocz do zawartości

[Amortyzator] DT Swiss XRM Single Shot


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Miał ktoś może do czynienia z amorem jak w temacie ?

Niestety a może i stety przesiadam się z nowego RS SID RLT którego nabyłem nie dawno lecz pochodził pare dni i zaczął dosyć głośno "chlupać", w zamian dostaje DT Swiss`a . Chodzi mi głównie o prace i usterkowość .

Napisano

Amory DT dosyć trudno wyregulować, podobno niska trwałość, DT postawił na lekkość kosztem jakości, problemy z serwisem, oj będzie - "zamienił stryjek siekierkę na kijek" ...

Napisano

Ważę 53 kg. może go nie zmasakruje :D no i w sumie nie mam wyjścia muszę brać tego XRM . Czytałem jedyny temat na tym forum który zahaczył o XRM i właściciel napisał właśnie że prosto go ustawić na pewno ze względu na jedną komorę którą trzeba napompować ale też opisał że się nie bawił dużo pompką tak jak to jest w dual air .

Napisano

Mi tam nie udało się dopasować charakterystyki pracy pod moje upodobaniaonkretnie w modelu XMM 120 Single Shot, (może dlatego, że jego charakterystyka mi nie odpowiadała) a po kilku rozmowach o trwałości (wycieki z tłumików, wrażliwość na zabrudzenie amorów) zrezygnowałem z zakupu.

Napisano

Jeżeli chodzi o regulację/ustawienie to jest bardzo prosta - co innego czy komuś odpowiada jego charakterystyka, jeżeli chodzi o usterkowość to mój po jednym sezonie już musiał pojechać na serwis w celu naprawy.

Napisano

Obes ciężko dopasować charakterystykę amora, który nie daje takiej możliwości bo ma system ABS czyli inchniejszy Solo Air, 1 zawór do pompowania obu komór. Dlatego tym bardziej dziwi mnie argument, że DT "trudno wyregulować". Trudno wyregulowac to Rebę czy SIDa.

Co najwyżej można wpłynąć na jego pracę poprzez odpowiednie ustawienie ciśnienia i tłumika.

Napisano

Ok. trudno było mi ustawić charakterystykę pracy tak aby mi odpowiadała, co do zawodności - raczej nie ma wątpliwości są zawodne, trudniej o serwis.

Napisano

przy okazji pozwolę podpiąć się pod temat, lecz nieco go zmodyfikować ;P

O co kaman w DT Swiss z tymi single i twin shot? Z tego co udało mi się wyczytać dotyczy to tłumienia odbicia.

  • Mod Team
Napisano

Twin Shot daje możliwość zewnętrznej regulacji tłumienia szybkiej kompresji ( Single Shot tylko wewnętrznej) i możliwość zewnętrznego wyboru trzech pozycji dla tłumika ( climb, 100% blokady i 100% otwarcia) . Ot takie drobnostki.

Napisano

To tryb pracy blokady.

Single Shot - otwarta, zamknięta

Twin Shot - otwarta, zamknięta i quasi platforma na kamieniste podjazdy.

 

Jeszcze masz Launch Control, który działa trochę jak Floodgate w RSie.

Napisano

znalazłem ciekawy filmik instruktażowy na przykładzie amora EXC http://vimeo.com/10629666 Pancio prezentuje na nim zasadę działania Launch Control II (czym się rózni od LC I tego nie wiem :) ). Rzeczywiście działanie tej technologi jest podobne do Floodgate w RS-ach,z tym że daje ono możliwość zmniejszenia skoku, aby ułatwić podjazd, i jak to Pan ładnie ujął w słowa, uczynić go bardziej relaksującym :D Poza tym jest to o tyle lepsze rozwiązanie w stosunku do amorów RS'a, że tłumienie odbicia reguluje się tym samym pokrętłem co włącza LC a i nie trzeba kręcić pół dnia z jednej skrajnej pozycji do drugiej (kąt pracy tylko120°)

Akurat co do stopniowej (5 pozycji) regulacji zerwania "blokady" wydaje mi się, że RS ma lepsze rozwiązanie, bo regulacja odbywa się płynnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...