Skocz do zawartości
detonator

[12756g] giant Trance X by detonator

Rekomendowane odpowiedzi

detonator

Witam,

 

Przedstawiam swój sprzęt, który ujeżdżam już 4 rok. W tamtym roku przeszedł już modyfikację ale dopiero dziś jakoś natchnęło mnie na założenie tematu.

 

Mieszkam na nizinach ale uwielbiam jazdę po górskich szlakach. Trzeba było więc poskładać taką maszynę, która pozwoli dynamicznie pośmigać po lasach, szutrach i ogólnie płaskich terenach, jak i po górskich szlakach na wielodniowych wyrypach.

Waga więc nie jest imponująca ale nie było to priorytetem i wydaje mi się, że pozwoliła na zachowanie wysokiej trwałości przy poprawnej wadze.

 

Rama Giant Trance X 2008 "L" 2749 g ( z damperem i hakiem )

Widelec Rock Shox Revelation 1970 g

Stery Cane Crake 50 g

Sztyca Thomson Elite 350 mm 240 g

Zacisk No name 30 g

Siodło WTB Pure V PRo 280 g

Kierownica Truvativ Stylo 685 mm 280 g

Mostek Truvativ Team 136 g

Top Cap BBB 19 g

Podkładka Amoeba 5 g

Przerzutka tył Sram X-0 182 g ( z kółeczkami KCNC )

Przerzutka przód Shimano FD-m950 109 g

Manetki Triggery Sram X-0 446 g ( z matchmaker )

Kaseta XT 11-34 280 g

Łańcuch C9 280 g

Korba SLX 21-32-44 788 g ( ze śrubami i kominami KCNC )

Suport Shimano 90 g

Hamulec przód Juicy 7 310 g

Hamulec tył Juicy 7 325 g

Gripy WTB 4front 130 g

Tarcze 185 mm G2 i G3 280 g

Opony Nokian NBX 2.3 1284 g

Dętki schwalbe 330 g ( tył 200 g przód 130 )

Pedały Shimano pd-m540 352 g

Koło przód WTB lite+ DT super comp 1.7 alu nyple obręcz Mavic XM719 780 g

Koło tył Hope Pro 2+ Dt comp i super comp nyple alu i mosiądz obręcz Mavic XM 719 1040 g

 

Kilka zdań o komponentach. Nie ma tu zbytniego polotu ale np przerzutka przednia jest takim rodzynkiem, który działa świetnie, a i waga jest całkiem dobra. Gripy na przykład, są ciężkie ale bardzo wygodne. Siodełko też lekkie nie jest ale komfortowe.

Zmiany jakie jeszcze planuję, to w zasadzie tylko przejście na system bezdętkowy ale to dopiero za dwa miesiące, gdy już zacznie się już prawdziwy sezon jak dla mnie.

img4899y.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4905iw.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4908td.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4915b.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4918s.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4921e.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4923ba.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4925t.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4933r.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

Ten przedni xtr to nówka? Ciekawi mnie jak taka wieloelementowa konstrukcja się "luzuje" :)

I wyedytuj nazwę sterów :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Czy ja już taki stary jestem i czegoś nie ogarniam,czy też waga manetek jest jakaś lekko zawyżona? Tylna zmieniarka ze średnim wózkiem?

Ogólnie fajny sprzęt bez słabych punktów.

ostatnie pytanie- masz tłumik HV- masz porównanie z tłumikami o mniejszej komorze?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator
Napisano (edytowane)

Manetki ważyłem dwie, razem z linkami i obejmami Matchmaker.

 

Komorę w damperze mam tą największą i dodatkowo tłumik mam dłuższy niż standardowy, bo oryginał ma 184 mm a mój 190 mm, więc skoku z tyłu mam obecnie ~142 mm.

Poprzedni damper, miałem ze zwykłą komorą i długością. W zasadzie dopiero teraz zawieszenie pokazuje na co je stać. Działa w miarę liniowo i wykorzystuje cały skok.

Rower klei się do podłoża, co niestety czuć przy depnięciu w pedały na asfalcie, po prostu pompuje :teehee:

 

Tylna przerzutka chodzi bardzo dobrze, wręcz dla mnie idealnie, mimo tego iż często czytałem, że średni wózek i kaseta 11-34 to nie pasuję.

Średni wózek, to świetna sprawa na górskich szlakach, gdzie pełno gałęzi czy kamiennych rynienek. Ryzyko urwania, czy zahaczenia wózkiem, znacznie spada.

 

 

tobo przerzutka nowa nie była. Jej przebieg, to jakieś 25 kkm. Luz lekki posiada ale zdecydowanie mniejszy niż moja stara XT po 7 kkm, ogólnie ledwo wyczuwalny, a działanie przerzutki rewelacyjne

Edytowane przez detonator

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
olomaster

Coś ciężki ten revelation ;) Kumpel ma 1850 g z manetką.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator

Z tym Revelem to też historia... :laugh:

Sterówkę ma stalową, bo oryginalna była za krótka i trzeba było wprasować nową :teehee:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
Manetki ważyłem dwie, razem z linkami i obejmami Matchmaker.

To co tyle waży? Same triggery to jakieś 230 gram ( komplet z linkami)- wychodzi,że matchmaker waży te 210 gramów. Dużo trochę.

Ale w tego typu rowerze te 200 gramów traci na znaczeniu.

Z dłuższym tłumikiem rocker nie obija o ramę?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator

Kurcze, to już się sam zakręciłem z tą wagą manetek :teehee:

To 230 gram waży komplet ? W takim razie mam błąd w mojej rozpisce, na szczęscie in plus... :thumbsup:

 

Co do wahacza, bo o niego chyba Ci chodzi, to nic nie ociera, to samo link maestro.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fenthin

Opona przy mufie suportu daje radę?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator

W tym roku będę to testował ale wydaje mi się, że jak najbardziej się sprawdzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

Tylna przerzutka chodzi bardzo dobrze, wręcz dla mnie idealnie, mimo tego iż często czytałem, że średni wózek i kaseta 11-34 to nie pasuję.

Średni wózek, to świetna sprawa na górskich szlakach, gdzie pełno gałęzi czy kamiennych rynienek. Ryzyko urwania, czy zahaczenia wózkiem, znacznie spada.

 

Nie wiem kto takie bajki pisał przypuszczam że tylko ci, którzy znaleźli ewentualnie takie informacje w katalogach producentów, jeśli tam takowe są :)

Średni wózek obsługuje napęd 11/34 i klasyczna korba do 44 zębów jeśli nie korzysta się z największego przekosu bo wtedy przerzutka lubi się zawiesić. Oczywiście pisać nie trzeba że taka kombinacja jest bez sensu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator

Dokładnie. Z takich przełożeń się nie korzysta.

 

Dodatkowo, do ułatwiania podjazdów zakupiłem koronkę 21Z na przód :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator

Poprzednia rama pękła, jednak udało się ją zareklamować i obecnie ujeżdżam taką:

IMG5484ja_xpxephr.jpeg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Giant się zgodził i wymienił na gwarancji? Tak po prostu? Bez niczego?

Świat się wali......

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator

Sam byłem w ogromnym szoku :teehee:

Po dwóch tygodniach dostałem odpowiedz, że reklamacja uznana, mimo tego, że wideł z przodu miałem o skoku 130mm, dodatkowo miałem nieoryginalną śrubę mocującą damper, bo seryjna pękła podczas skoku ( miałem damper 190mm )

 

Nową ramę dostałem z damperem rp23 w wersji z powiększoną komorą.

 

Oto fotka pęknięcia starej ramy:

DSC06012J_xpxesex.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kolo1

standart jeśli chodzi o ramy ganta ( inne też pękaja w tym miejscu ) - zawyczaj winą jest sztyca która jest za krótka lub jak to robi giant sztyca jest z przejściówką. Pozdr.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator

Moja była wsadzona na 15 cm, gdzie minimum to chyba 7 lub 8 cm. Nie sądzę, żeby to było przyczyną, ale kto wie... :teehee: :teehee:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×