Kathar Napisano 25 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 jaka rama? chciałbym mieć ten rower na wyrost Trochę ciężko stwierdzić ile tego "wyrostu" będziesz miał... Idź się przymierz do różnych rozmiarów rowerów. Uwzględniając swój statystyczne tempo wzrostu sam sobie wybierzesz odpowiedni rozmiar. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrian96 Napisano 25 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 A taka rama na teraz? Bo może bym na allegro kupił ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kathar Napisano 25 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=41731 http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=8764 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 25 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 przestrzegalbym przed kupowaniem roweru na wyrost. po pierwsze, za duzy rower bedzie niebezpieczny, a po drugie, nie sposob jest oszacowac, jaki wzrost osiagniesz. wreszcie nie ma pewnosci, czy gdy osiagniesz docelowy wzrost nadal bedziesz interesowal sie jezdzeniem na rowerze (niedopasowany sprzet zniecheca), a nawet jesli, to czy ten sprzet dalej bedzie nadawal sie do jazdy. moja rada: kup rower, ktorego rama odpowiada Twojemu wzrostowi, ale na "pelnowymiarowym" osprzecie (czyli kola 26' a nie 24' itd.). za kilka lat, gdy urosniesz, kupisz wieksza rame, przelozysz do niej osprzet, a stara, za mala sprzedasz. w ten sposob rower przez caly czas bedzie stosowny do Twoich warunkow fizycznych i nie wydasz zbyt wiele. a co do Twoich wymagan: mowiac szczerze to potrzebujesz dwoch rowerow. jednego na wycieczki, drugiego do trickow. typowy rower xc, jakim jest v6, przy takiej eksploatacji, jaka planujesz, dlugo nie pociagnie i nie pozwoli Ci zbyt wiele osiagnac (szczegolnie jesli bedzie kupiony "na wyrost"). z drugiej strony bmx czy rower trialowy to niezbyt optymalny sprzet na wycieczki. obawiam sie, ze musisz troche ograniczyc swoje oczekiwania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrian96 Napisano 25 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 ALE NAWET JAZDA NA JEDNYM KOLE? NIE PASUJE DO TEGO ROWERU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 25 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 kiedys widzialem filmik, na ktorym czlowiek robil trialowe triki na naprawde niezlym poziomie (o ile sie na tym znam na tyle, zeby oceniac) na rowerze szosowym. wiec na pewno sie da. jesli jednak kupisz za duzy rower, na ktorym bedziesz sie czul jak na drabinie to recze Ci, ze nawet nie bedziesz w stanie postawic go na jednym kole. abstrahujac od tego: ten rower nie do tego zostal pomyslany i takie zabawy oczywiscie sa mozliwe, ale po prostu ogranicza jego zywotnosc, a jesli pojdziesz dalej z takim trakotowaniem to moze dojsc do doraznych uszkodzen. jesli juz bardzo chcesz kupic cos marki kross to moze cos takiego: http://www.kross.pl/576-g518-k2162-sign_ds.html jest to raczej rower do skakania na hopach, ale na pewno wiele wytrzyma, a od biedy mozna tez na nim pojechac do lasu. ale na pewno nie jest to optymalny sprzet do zadnej formy kolarstwa, ktora zamierzasz uprawiac i przekracza Twoj budzet o dobre 50%. ps. caps- locka wylacz! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrian96 Napisano 26 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Za drogi. Ale ja nie chcę skakać z jakichś dużych murków tylko tak amatorsko np. bunny hop przez jakiś mały murek 40 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kathar Napisano 26 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Hexagon i mały murek 40 cm heh Nie ma chyba takiego roweru na którym mógłbyś śmigać po szosie, lesie, robić tricki i skakać po 40cm. 3 rowerów za 1000 PLN też niestety nie kupisz. Musisz sobie wybrać co będziesz najczęściej robił. * Hexagon tylko i wyłącznie na szosę i niezbyt wymagający teren... w zasadzie mało wymagający. * Signem na pewno zrobisz już więcej fajnych rzeczy, a jak sobie podniesiesz siodło to możesz trochę km też zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szpitalniak Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Witam. Chcialbym zadac kilka pytan do tego roweru. 1. Chcialbym nim jezdzic po ulicach i po lesie. Czasem pod gorke, czasme z gorki. Czy ten rower to wytrzyma ?? 2. Waze 109kg przy wzroscie 189cm. Jaka rame dobrac ?? 3. Czytalem kazdy post i narzekacie na hamulce. Ktore lepiej wybrac (Przy V6 sa tarczowe i takie "szczekowe" prawda??) ?? 4. Jesli bym zdecydowal sie na wymiane hamulcow na nowe to jak je dobrac do tego roweru ?? Czym sie kierowac ?? Jakie polecacie ?? 5. Jak poznac jaka jest data produkcji tego roweru ?? 6. Czy wersja '6' jest najlepsza z serii ?? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zydek008 Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 W takiej cenie nie kupisz nic rewelacyjnego. Jesteś kawał chłopa a ten rowerek jest dla dzieci co jeżdżą po mieście . Tu masz jak dobrać ramę http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=41731 Hmm hamulce tarczowe w takim rowerze to nie jest jakaś tam wysoka półka tylko są po to żeby kupowali dla szpanu ( tak uważam osobiście) http://www.allegro.pl/item694598078_rower_...iowa_deore.html w tej cenie ten jest w miarę przyzwoity po prostu Szpitalniak hexagon uważam że nie jest dla ciebie albo poszukaj coś na allegro używanego w miarę czasu zawsze można go odnawiać (kupować części) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szpitalniak Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 Jesteś kawał chłopa a ten rowerek jest dla dzieci co jeżdżą po mieście . Dzięki Skazujesz mnie więc na jeżdzenie po lesie czołgiem ?? . Rower kupuje po to właśnie, żeby 108 zmieniło się w 80. Więc jak rower ma znosić obciążenie to krótko (ehe...). Hmm hamulce tarczowe w takim rowerze to nie jest jakaś tam wysoka półka tylko są po to żeby kupowali dla szpanu A co jest szpanującego w nich ?? Mi chodzi o takie żeby pozwoliły mi się zatrzymać jak trzeba. Dlatego pytam które lepiej. http://allegro.pl/item681868849_hexagon_v6...r_promocja.html http://allegro.pl/item701206052_rower_kros..._nieb_nowy.html Czymś się różnią ? Czy tylko sprzedawca szuka jelenia w lesie ?? A jakbym zamiast a6 wziął a2 ?? Cholera... czym one się różnią i czy bardzo ?? http://allegro.pl/item698556066_rower_kros..._nowe_krak.html tu mi coś śmierdzi. Czy to jest taki a2 jak fabryka dała ?? Czy coś zmieniane ?? Na lepsze ?? Gorsze ?? http://allegro.pl/item692092882_extra_wypo...level_a2_1.html a ten ?? Niby ktoś bierze... SZYBKO PROSZE O ODP BO OSTATNI ZOSTAL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 Dzięki Skazujesz mnie więc na jeżdzenie po lesie czołgiem ?? . Rower kupuje po to właśnie, żeby 108 zmieniło się w 80. Więc jak rower ma znosić obciążenie to krótko (ehe...). A co jest szpanującego w nich ?? Mi chodzi o takie żeby pozwoliły mi się zatrzymać jak trzeba. Dlatego pytam które lepiej. http://allegro.pl/item681868849_hexagon_v6...r_promocja.html http://allegro.pl/item701206052_rower_kros..._nieb_nowy.html Czymś się różnią ? Czy tylko sprzedawca szuka jelenia w lesie ?? Niczym sie nie różnią. Spzedawca w jednej z aukcji dał zdjęcia modelu 2007 (ale w aukcji napisał ze model 2008, tam gdzie jest ten rower nie złożony) A jakbym zamiast a6 wziął a2 ?? Cholera... czym one się różnią i czy bardzo ?? http://allegro.pl/item698556066_rower_kros..._nowe_krak.html tu mi coś śmierdzi. Czy to jest taki a2 jak fabryka dała ?? Czy coś zmieniane ?? Na lepsze ?? Gorsze ?? http://allegro.pl/item692092882_extra_wypo...level_a2_1.html a ten ?? Niby ktoś bierze... SZYBKO PROSZE O ODP BO OSTATNI ZOSTAL I teraz sam nie wiem co lepiej sie sprawdzi przy twojej wadze, V-brake czy DISC, ja mam hamulce tarczowe, jak wcześniej wspomniałem waże 83kg i hamują wyśmienicie, jestem bardzo nich pewny ale spędziłem trochę czasu na ich regulacjach, klocki są żywiczne - przy stromszym zjedzie tracą na sile, nie nagrzewają sie mocno (oczywiscie zalezy kiedy, jednak odprowadzenie ciepła jest bardzo dobre), ale nie jestem pewny czy zaryzykowałbym kupic przy twojej wadze w tej cenie rower z hamulcami tarczowymi mechanicznymi, te levele są dość podobne do siebie (w 99% takie same), jednak ja osobiscie wybrałbym Hexagona V4 zamiast nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinenzo Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 Ramy są dobre w tych rowerach - wytrzymałe Ale co to są za obręcze SAMSON PVH dwu komorowe alu na 28 szprychach? I amortyzatory za miękkie xcm xct xcr to do 80 kg wagi. Przy okazji mam pytanie do użytkowników V6 Po przekroczeniu 20-30 km/h słyszę jakieś hałasy z okolic hamulców. Wydaje mi się że to klocki albo tarcze. Ma ktoś coś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 u mnie przy prędkości +25km/h slychac tylko opony, nic nie trze , zakręc kołem i zobacz czy cos trze, jezeli nic to popatrz czy zacisków nie możesz bardziej spiąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szpitalniak Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 Wiec co ja mam sobie kupic jak waze 108 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinenzo Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 Afly Może źle się wyraziłem - tarcza wpada w taki rezonans coś jakby dzwonienie. Trochę jest może krzywa, obejrzę to jeszcze dokładnie. Szpitalniak Jeżeli ma to być Kross to Level z widelcem Dart 2 lub 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szpitalniak Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 http://allegro.pl/item703294303_extra_wyposazony_goral_na_ramie_kross_level_a4.html jutro chyba zamowie tego. Jesli odradzacie naprawde to powiedzcie dlaczego i czy ma TEN akurat to co fabryka dala (czy sprzedajacy tancze zamienniki daje). I czym sie deore jakies roznia od tych. On ma blaszane 'raczki' od hamulcow prawda ?? http://allegro.pl/item704640417_extra_wyposazony_goral_na_ramie_kross_levela2_17.html czy lepiej ten. Pozdro P.S Nie mam wiecej kasy na rower. Dopiero co wracam do roboty. Pozdro. Doradzcie bo wieczorem chce zamowic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zydek008 Napisano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2009 Szpitalniak my nie napiszemy Ci że masz to kupić i już wybór należy do Ciebie my tylko podpowiadamy a deore jest o wiele lepsze od tourney jeśli chciałbyś kupic kross a2 to znalazłem http://allegro.pl/item708246203_rower_kross_level_a2_alu_acera_21_nowe_krak.html tanio także troszkę zostanie w kieszeni pieniążków :):):) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 To nie jest seryjny Kross A2 tylko rama z tego roweru w połaczeniu z zupełnie innym osprzętem niż oryginał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel_P Napisano 29 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2009 Powoli bedzie dobiegac test Hexagona (od kilka miesiecy mam nowa ramke- jeszcze nie zrobilem przekladki). Od dluzszego czasu zbieralem sie z tym zamiarem i ostatecznie kupilem w dosc przyzwoitej cenie ramke Levela A6 2009. Zanim ja kupilem wiedzialem, ze bedzie to polski produkt: Kross Level, Mbike Renegade lub Romet Jolene. Bylem juz bliski kupna Rometu lub Mbike'a. Chociaz ten drugi nie mial mocowania na Vki wiec blizej sklanialem sie do Rometu (po rozmowach z Krossem nie mialem zludzen, ze ramka na 2009 jest raczej nie do zdobycia- myslalem kupic od producenta) . Przypadkowo wpadla mi w oko aukcja calego Krossa, ale po rozmowach sprzedajacy zdecydowal sie sprzedac sama rame. Na dzien dzisiejszy nie moge powiedziec zlego slowa o Hexagonie. Nigdy mnie nie zawiodl. Nawet na dosc ciezkich traskach mtb. Dzisiaj spedzilem 2 godziny jezdzac (jak na moja ocene i lokalsow) w trudnym lasku. Sporo zjazdow (kilka niestety pokonalem z buta) i masa super trudnych podjazdow po korzeniach. Pomagaly mi w tym super opony Hutchinson Toro. Amor pomimo, ze to tylko Suntour jest dosc dobry (jakis miekki sie zrobil ostatnio). Duzo tez pomogla wymiana wspornika siodla na amortyzowany (Use'a). Rower ciezki ale z pewnoscia da rade z wiekszoscia tras rowerowych- oczywiscie po drobnych zmianac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NGH Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Pawel_P Też posiadam Hexagona V6 i powiem ci że za tą ceną to dobry rower ale też ma swoje wady. Ja jeżdżę prawie tylko po terenie i powiem ci że do 6 miesięcy jeździł bezawaryjnie ale później zaczoł się troszkę psuc na dzień dzisiejszy wymieniłem w nim: - Amor na SR Suntour Radion, - przerzutka tył na Alivio, - korba Alivio - tylne koło ze szprychami Acccenta - i łańcuch ale juznie pamiętam na jaki. Dodam że kupiłem go w sierpniu 2007 Ale i tak jestem z niego zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Belmondeuszek Napisano 30 Marca 2010 Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 Witam! Mam Kross'a Hexagon V6 z 2006 r. rama 17, który jest użytkowany przez moją żonę. Ja mam Levela a4 Rower żony ma przebieg ok. 3500 km i chyba nadszedł czas na wymianę napędu, bo niestety ale zdarza się łańcuchowi przeskakiwać na kasecie. Pomyślałem o wymianie całego napędu wraz z menetkami (poza wkładem suportu, który sprawuje się dobrze). Poza typowymi rzeczami eksploatacyjnymi w rowerze nic nie było zmnieniane (przerzutka tył - Shimano Acera, kaseta 8 - rzędowa Suntour 11-30 (11,12,14,16,18,21,24,30), łańcuch KMC Narrow 110 ogniw, korba Truvativ X-flow 24-34-42, 175 mm, mocowana na kwadrat manetki jakaś podstawa shimano). Zastanawiam się czy przy wymianie łańcucha, kasety i tylnej przerzutki potrzeba też wymieniać korbę? Proszę Was o poradę w sprawie na co wymienić zużyte komponenty - nowe, lepsze jakościowo?, myślałem o grupie shimano alivio, w cenie za wszystko ok . 350 - 400 pln. Doradźcie coś proszę, bo żona się lekko niecierpliwi Pozdrawiam serdecznie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel_P Napisano 30 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 Na poczatek wystarczy lancuch i kaseta- to powinno zalatwic sprawe (w moim hexagonie ciagle mam korbe X-flow i tak pewnie zostanie). Jesli zas zona bedzie chciala wiekszy tuning zawsze mozna pozniej dokupic lepsza korbe. Niestety nie odpowiem na pytanie jaki konkretnie model (chociaz mysle ze ladowanie duzej ilosci pieniedzy mija sie z celem, no chyba ze w przyszlosci bedzie planowany zakup lepszej ramy). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lovelasik Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Rower Kross Hexagon V6 model 2010 czy ma ktoś jakieś opinie co do sprzętu i samej jazdy? Ja Jak na razie się zastanawiam , mam czas do tygodnia na kupno i wyczytuje opinie ale co do tego z 2010 nie mogę nic znaleźć. SPECYFIKACJA: Rama 6061 aluminium Kolor Szaro-biały Rozmiary 17" 19" Widelec Suntour XCT-V2 100 mm Biegi 24 Przerzutka przód Shimano FD-TY10 Przerzutka tył Shimano Acera RD-M360 Hamulec przód Tektro IO 160mm Hamulec tył Tektro IO 160mm Manetki Shimano ST-EF60 Korba Shimano FC-M191 Suport Thun Łańcuch KMC Z72 Kaseta Shimano CS-HG40 8-SPEED; 11-32T Piasty przód: Joy Tech D041SDE, tył: Joy Tech D142DSE Opony Trax Trail 26 Obręcze Kross Damper - Kierownica MTB-110PP Steel Wspornik kierownicy TDS-C41-8 Wspornik siodła SP-235 Alloy Stery Neco Siodło Selle Royal RVS 8549/T Concorde Pedały VP Waga 14.3 kg Specyfikacja chyba nie zła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Rower jest fajny, ale jak na razie cena nie jest adekwatna do tego co oferuje, ten rower musiałbym kosztować ok. 1050zł aby mógł konkurować z poprzednikiem modelem 2008, nie watpliwie plus dla niego (2010) za ramę, jednak model 2008 miał lepsze obręcze oraz XCR na pokładzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi