Skocz do zawartości

[mostek] zmiana wysokości sterówka 1 cal


AXE95

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam problem ponieważ muszę zmienić wysokość mostka a mianowicie chcę żeby był niżej. I tutaj mam pytanie którą nakrętkę czy śrubę poluzować żeby to zrobić? Da się to zrobić tak żeby nie powstały luzy bo tego bym nie chciał bo wiecie jak się to reguluje w sterach klasycznych :whistling: .

  • Mod Team
Napisano

Na górze mostka masz śrubę na imbus. Odkręcasz ja, co powoduje poluzowanie mostka, możesz go przekręcać i przesuwać góra/dół. Ustawiasz jak Ci odpowiada, i skręcasz mocno tą srubą co wsześniej. Tyle, luzów nie będzie, bo sterów nie ruszasz.

Napisano

W pierwszej kolejności odkręcasz śrubę tkwiącą w górze rury sterowej, dopiero później luzujesz śruby od mostka.

Jeśli chcesz obniżyć mostek, wyjmujesz mostek i wyjmujesz spod niego podkładkę/podkładki, jeśli takowe masz

a z tego co widzę w Twoim rowerze w garażu, to masz. Pamiętaj, żeby wyjęte podkładki spod mostka przenieść na górę.

Można jeszcze, nie wyjmując podkładek obrócić mostek do góry nogami i już masz niżej.

Na koniec skręcasz w odwrotnej kolejności, najpierw śruby od mostka, i na końcu śrubę rury sterowej.

Popatrz, jak jest to zrobione u mnie, trzy podkładki przeniosłem na górę, żeby obniżyć kierownicę,

aktualnie mam jeszcze mostek obrócony do góry nogami, żeby było jeszcze niżej.

 

Nie wiem jak przedmówcy chcieli to zrobić bez wyjmowania podkładek.

  • Mod Team
Napisano

Przecież w temacie pisze wyraźnie "zmiana wysokości sterówka 1 cal". Więc albo autorowi nie chodzi o swój rower, albo nie wie jaką ma sterówkę :D.

Napisano
W pierwszej kolejności odkręcasz śrubę tkwiącą w górze rury sterowej, dopiero później luzujesz śruby od mostka. Jeśli chcesz obniżyć mostek, wyjmujesz mostek i wyjmujesz spod niego podkładkę/podkładki, jeśli takowe masz a z tego co widzę w Twoim rowerze w garażu, to masz. Pamiętaj, żeby wyjęte podkładki spod mostka przenieść na górę. Można jeszcze, nie wyjmując podkładek obrócić mostek do góry nogami i już masz niżej. Na koniec skręcasz w odwrotnej kolejności, najpierw śruby od mostka, i na końcu śrubę rury sterowej. Popatrz, jak jest to zrobione u mnie, trzy podkładki przeniosłem na górę, żeby obniżyć kierownicę, aktualnie mam jeszcze mostek obrócony do góry nogami, żeby było jeszcze niżej. Nie wiem jak przedmówcy chcieli to zrobić bez wyjmowania podkładek.

Przeciesz tu nie chodzi o stery a-head, tylko o klasyczny mostek wpuszczany.

Napisano

Tak chodzi o inny rower który ma sterówkę 1 cal. Czyli odkręcam pionową śrubkę na mostku i tyle luzów nie będzie? One chyba powstają po odkręceniu nakrętek tak?

  • Mod Team
Napisano

Tak, luzy na sterach likwidujesz dokręcając z wyczuciem większą nakrętkę, mniejszą kontrujesz. Jednak do regulacji mostka nie musisz tych nakrętek ruszać.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Podepnę się pod temat bo rownież mam zamiar obniżyć mostek (może go nawet wymienić na dłuższy).

Troche przeszukałem forum i nie znalazłem dokłądnej "instrukcji" jak tego dokonać, a powiem szczerze ze na razie jestem laikiem w temacie napraw/rozbierania roweru.

Pod mostkiem mam kilka podkładek, a stery to a-head ? i teraz pytanie: co zrobić aby nic nie zchrzanić ?

czy wystarczy poluzować tą srubę imbusową na górze, czy trzeba ją całkiem wykręcić ?

czy mostek zdejmuje sie ściągając go do góry przez ten "kapsel" ?

to samo z podkładkami ?

a może jest gdzieś na necie stronka z instukcjami (a może filmikami) dla takich laików jak ja ?

chciałbym móc swój rower naprawić sam, a nie ciągle go oddawać do serwisu, bo mimo ze są to fachowcy to "nikt tak dobrze nie zrobi jak ja sam" :)

z góry dzięki za pomoc

Napisano
W pierwszej kolejności odkręcasz śrubę tkwiącą w górze rury sterowej, dopiero później luzujesz śruby od mostka. Jeśli chcesz obniżyć mostek, wyjmujesz mostek i wyjmujesz spod niego podkładkę/podkładki, jeśli takowe masz a z tego co widzę w Twoim rowerze w garażu, to masz. Pamiętaj, żeby wyjęte podkładki spod mostka przenieść na górę. Można jeszcze, nie wyjmując podkładek obrócić mostek do góry nogami i już masz niżej. Na koniec skręcasz w odwrotnej kolejności, najpierw śruby od mostka, i na końcu śrubę rury sterowej. Popatrz, jak jest to zrobione u mnie, trzy podkładki przeniosłem na górę, żeby obniżyć kierownicę, aktualnie mam jeszcze mostek obrócony do góry nogami, żeby było jeszcze niżej.
Napisano

czyli rozumiem ze tą srubę z "kapslem" odkręcam do konca i ściągam całkowicie, tak ?

Tak żeby obniżyć mostek trzeba odkręcić kapsel, potem mostek. Zdjąć mostek i tyle podkładek na ile się chce obniżyć. Następnie nałożyć mostek i na niego podkładki, skręcać kapsel do momentu kiedy nie będzie luzów na sterach ale nie za mocno żeby nie było oporu w obrocie amortyzatora. Na końcu skręcamy mostek śrubami. Można również obrócić tylko mostek na minus (jeśli ma znaczny wznios to po obrocie znacznie się obniży).

Napisano

Tak żeby obniżyć mostek trzeba odkręcić kapsel, potem mostek. Zdjąć mostek i tyle podkładek na ile się chce obniżyć. Następnie nałożyć mostek i na niego podkładki, skręcać kapsel do momentu kiedy nie będzie luzów na sterach ale nie za mocno żeby nie było oporu w obrocie amortyzatora. Na końcu skręcamy mostek śrubami. Można również obrócić tylko mostek na minus (jeśli ma znaczny wznios to po obrocie znacznie się obniży).

 

ok, zrobione, mam tylko dwa pytania:

- podkładki te dolne obracają sie - czyli nie dosinąłem dobrze mostka ?

- niezależnie jak mocno dokręciłem górą śrubę, nie czuję zmiany w oporze ruchu kierownicą

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...