Skocz do zawartości

[napęd] Napęd tytanowy - czy lepszy od aluminiowego ?


tomasz1989

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zwracam się z prośbą do posiadaczy tytanowych napędów ( koronki kasety, korby, a także łańcuchy). Zastanawiam się nad zainwestowaniem w tytanowy napęd, jednakże krążą różne opinie , często osób , które tytanowego napędu nigdy nie widziały na oczy i nie mieli przyjemności użytkować, dlatego zwracam się z prośbą do posiadaczy owego sprzętu i podzielenie się wrażeniami z jego użytkowania. Czy jest on faktycznie trwalszy i żywotniejszy ?

Napisano

Kaseta recon, mtb.

 

A ogólnie:

1. Kaseta ti jest lżejsza od najlżejszej analogicznej kasety stalowej, stal/ti, np shim xtr.

2. Nie jest trwalsza niż sensownie eksploatowany klasyczny napęd.

3. Jest sporo droższa od xtr'a.

4. Zmiana biegów jest trochę wolniejsza niż na xtr.

 

Użytkownikami innych ti/alu są na tym forum punkxtr, chris1415.

Napisano

Jest dokładnie tak, jak pisze tobo. Z tym, że przy dobrych wiatrach kasetę można sobie poskładać samemu i mnie wyniosła ok. 600 zł.

Poniżej masz jej dogłębny test (13 000 km.), który niedawno napisałem: http://punkxtr.blox....-w-polskim.html

 

P.S.

Jeśli myślisz o tytanowych koronkach, to jedyną działającą alternatywą jest Carbon-Ti. Resztą nie warto się zajmować jeśli się ścigasz. Tytanowe łańcuchy nie istnieją. Wippermann, który niegdyś kosztował 1000 zł. (dziś już nie produkowany), z tego materiału miał jedynie rolki. Podobnie Yaban, który do dziś jest w sprzedaży (sporo taniej).

Napisano

Nie wiem czy kupowanie kaset ti ma jakis sens, w kontekscie sramowskich kaset, pomijajac Ti sentyment. Waga ta sama, zywotnosc stali zapewne wieksza i przypuszczam, po komentarzach, ze kultura pracy na wyzszym poziomie.

Cenowo, zblizony poziom, no moze sram nieco drozszy.

Ti lancuchy, tzn. ti rolki, wplywaja na pewno na cene :)

Watpie zeby taki lancuch yaban sfl2xx pociagnal dluzej niz np. kmc sl, przy 4 krotnie wyzszym koszcie.

Co do korby, to mniemam, ze pytasz o zebatki?

Tu znowu zywotnosc stali bedzie wyzsza, a jak chcesz ujac nieco wagi, to aluminium.

Napisano

Plus customowych ti kaset jest taki, że w odróżnieniu od SRAM-a, można później wymieniać pojedyncze koronki (dla przykładu Cycle Dynamis). Co prawda początkowa cena jest wysoka, ale później koszty spadają. No i żeby nie wiem co, nie pokryje nam się rdzawym nalotem ;-)

Co do korby, to kto jeździ na stalowych koronkach ;-) Patrząc na aktualnie obowiązujące trendy, dzisiejsze alu zębatki największych producentów są coraz cięższe, ale i sztywniejsze. Produkty Carbon-Ti przy zachowaniu zdecydowanie wyższej żywotności (ale i ceny), ważą często dużo mniej. Jest to oczywiście punkt widzenia człowieka, który ze stalą nie chce mieć nic do czynienia ;-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...