Skocz do zawartości

[stery] prawidłowy dobór steru a-head do bezmarkowego roweru


handman

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

Ostatnio w ramach wolnego czasu, zimowych wieczorów oraz chęci zrobienia czegoś samemu zabrałem się za naprawę roweru. Rower MTB bezmarkowy ( Active ) , koła 26 cali, rama stalowa, po wypadku, uszkodzony widelec, wspornik kierownicy oraz kierownica. Tak więc wszystko muszę zakupić. Z racji pewnych wspomnień oraz sentymentu nie chcę spisywać roweru na straty. Prosiłbym o pomoc w dobraniu do niego steru, gdyż ten element budzi we mnie największe obawy, jeśli chodzi o dobry zakup. Większość części z niego wymontowałem. Z tego co się zorientowałem to przy wymianie widelca warto zainteresować się sterem typu a-head ( fabrycznie był ster klasyczny skręcany ) wraz z widelcem bez gwintu. Nie chciałbym znowu inwestować w ster skręcany, ze względu na straszną tendencje do powstawania w nich luzów. A może macie inne zdanie????

 

Wiem, że jest kilka typów sterów a-head .... prawdopodobnie muszę szukać steru na 1 cal ( rura sterowa gwintowanego widelca miała ok 25,5 mm ).

 

 

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

 

Dołączam zdjęcia główki mojej ramy ===>

glowkaramy.th.jpg glowkaramy2.th.jpg glowkaramy3.th.jpg oraz zdjęcie roweru przed wypadkiem p6060226.th.jpg

 

 

 

 

 

( przepraszam, za średnią jakość zdjęć ).

 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • Mod Team
Napisano

poprawiłem nazwę tematu, a dokładniej same nawiasy <.....> na [.....]

to raz, dwa to podstawowym urządzeniem do dokładnych pomiarów średnic, grubości to suwmiarka - fajne urządzenie i pozwoli uniknąć nieporozumień :)

trzy to jak już będziesz miał suwmiarkę to zmierz średnicę wewnętrzną główki ramy - być może pomocny będzie adapter sterów i będziesz mógł zamontować tam jakiś widelec ze sterówką 1 1/8 a-head, ale to po zmierzeniu - ok?

Napisano

masz tu ewidentnie rame pod stery 1" mysle, że amora ze sterówką 1 1/8 tu nie wsadzisz

dałoby rade wsadzić stery 1" a-head i jakiś amor na sterówce 1" nieco dłuższej i odciąć element z gwintem i założyć mostek a-head

(rozwiązanie typowo szosowe)

moze na gwint tez by dało rade :teehee:

Napisano
i jakiś amor na sterówce 1" nieco dłuższej i odciąć element z gwintem

a moim zdaniem po co ładować pieniądze na zakup w amortyzatora który tylko będzie atrapą a zapewne autor tematu ma ograniczony budżet więc mógłby kupić sztywniaka taki jak w aukcji poniżej:

http://allegro.pl/widelec-26-mtb-sztywny-1-cal-a-head-i2089211315.html

wtedy miałby już sztywny widelec 1" bez gwintu do tego stery 1" a-head i sprawa załatwiona bez zbędnego cięcia jak napisał kolega.

Chyba że kolega chce amortyzator to też można znaleźć ale będzie ciężko co nie oznacza że nie ma :)

 

ja osobiście sam mam sztywny widelec w kross hexagon V3 gdyż pseudo amortyzator nie spełniał swojej funkcji od początku jak trafił w moje ręce i nie krzywda mi się nie stała a rower sprawny w 100% i do tego wszystkiego zmniejszyła się masa:

dscf5373.jpg

  • Mod Team
Napisano

Wczoraj zerknąłem tu na szybko nie przyglądając się zdjęciom. Jedną z moich uwag - nie spotkałem się jeszcze z główka ramy 220 mm :)

Spójrz kolego raz jeszcze na miarkę a przekonasz się że główka mierzy sobie 120 mm. Kolejna sprawa - czemu nie da się włożyć tam sterówki 1 1/8 cala po naszemu to 28,6 mm? Musimy znać wewnętrzną średnicę główki ramy i tyle. Czekam na wypowiedź autora.

Napisano

Wczoraj zerknąłem tu na szybko nie przyglądając się zdjęciom. Jedną z moich uwag - nie spotkałem się jeszcze z główka ramy 220 mm :)

Spójrz kolego raz jeszcze na miarkę a przekonasz się że główka mierzy sobie 120 mm.

Mój błąd, oczywiście, że wysokość to 120 mm ;)

 

Zrobiłem dodatkowe zdjęcia główki ramy ===>

 

p1010554j.th.jpg p1010553i.th.jpg p1010552jq.th.jpg p1010551f.th.jpg p1010550x.th.jpg p1010555c.th.jpg

 

 

Przyznam, iż pomysł na sztywny przedni widelec jest ciekawy, ale jednak wolałbym amortyzator. Na amortyzator z pivotami mogę przeznaczyć max. 200-250zł. Wiem, że to nie jest dużo, ale chyba da się znaleźć coś rozsądnego w tej cenie. Resztę cześć, w miarę możliwości, chciałbym również dobrać w rozsądnych granicach. Jedyne na czym mi zależy, to to, aby kierownica była nie niżej niż przy sterze klasycznym ( najlepiej wyżej mam 190 cm wzrostu ). Wiem, iż dużo daje długi mostek pod sporym kątem, ale dobór steru w tej kwestii też jest ważny.

 

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim problemem.

Napisano

chyba musisz wyposażyć rower w stery tego typu: http://allegro.pl/vp...036028881.html, wtedy wejdzie sterówka 1 i 1/8" więc wybór amortyzatórów automatycznie się zwiększy. W kwocie 200-250 możesz już się rozglądać za ciekawymi używkami, z nowych nie kupowałbym nic, jeździł na sztywnym i dozbierał.

 

Edit: Jeszcze jedno, dobór steru nie ma żadnego wpływu na wysokość kierownicy, o tym decyduje długość rury sterowej w amortyzatorze, zazwyczaj mają około 20cm.

Napisano

mrmorty, widać wymiar(bardzo wyraźnie - w imageshack można sobie lupką powiększyć) - równo 30mm, więc tak jak wspomniałem stery tego typu jak dałem wyżej w linku o średnicy 30mm :)

Napisano

Tak, dokładnie ...wymiar wewnętrzny główki wynosi 30 mm.

Dodatkowo mogę dodać, iż z góry i z dołu fabrycznie wsadzone , wbite, wspawane ( nie wiem jaka to technika montażu ) są dwie tuleje o wysokości 15 mm każda . Gdyby je usunąć ( rozumiem, że tylko u tokarza ), to wymiar wewnętrzny główki wyniósłby dokładnie 34 mm na całej długości.

 

Wymiar zewnętrzny główki wraz z lakierem to 38,5 mm. Pytanie tylko czy warto ? Czy ingerencja tokarska nie przyniosłaby więcej szkód ( typu osłabienie struktury główki ramy ??? ) ????

 

Czy rozsądnym rozwiązaniem jest tutaj wybór steru zaproponowanego przez użytkownika Klon ===> VP-A71 - stery do zwykłej ramy (2036028881) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ????

A jeśli chodzi o amortyzator to myślałem coś w pokroju tego ===>

AMORTYZATOR SUNTOUR XCR-L.O. 100mm CZARNY 2011 (2086586806) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

lub

RST OMEGA TnL BLOKADA disc PM 100mm BIAŁY! (2053489469) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

( nie jest to może szczyt moich marzeń, ale mój budżet na wiele nie pozwoli ;/ )

 

Może macie jakieś inne propozycje np. z Allegro ( kolor goleni biały, srebrny )????

Napisano

Co do sterów, podałem tylko przykład, sam mam stery VP i są ok, natomiast proponuję Ci trochę lepszy model: STERY VP A-76 1i 1/8 VP Components ahed 139 gr (2079948258) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

Z powyższych amortyzatorów ja wybrałbym chyba XCR, natomiast radziłbym jeszcze poczekać, dozbierać trochę pieniędzy i kupić coś lepszej klasy. Jeździłem na SR XCM v3(myślę, że podobny do XCR'ów) zapewniam, że bardziej odczujesz zwiększenie wagi roweru niż polepszenie komfortu :D

 

Może Dart3: http://allegro.pl/rock-shox-dart-3-dostawa-gratis-rama-centurion-i2091215162.html ?

Napisano

Ster VP a-76 już zamówiony ;) Bardzo dziękuję za pomoc.

 

Co do widelca to muszę się zastanowić ... czy zamówić tańszego białego XCR'a czy dopłacić do ROCK SHOX DART 3. Niestety zaproponowany przez Ciebie nie ma Pivotów ;/ a nowy taki jak by mi odpowiadał white/silver http://allegro.pl/rock-shox-amortyzator-dart-3-1-1-8-100mm-piwoty-i2050339649.html kosztuje 200 zł więcej. A to już sporo, tym bardziej, iż jeszcze czeka mnie zakup długiego/wysokiego mostka, podkładek podnoszących wysokość montażu mostka ( takich jak te srebrne w rowerze użytkownika oleczek1988 ) , kierownicy i przynajmniej manetek hamulców.

 

Ew. patrzyłem jeszcze na http://allegro.pl/rock-shox-dart-2-100mm-blokada-disc-piwoty-grati-i2060680866.html

 

 

Bądź co bądź dziękuję

Napisano

Ster VP a-76c z linku właśnie do mnie dotarł. Teraz tylko muszę znaleźć tokarza, który rozwierci mi główkę ramy z rozmiaru 30 mm do rozmiaru 34mm. Mam nadzieję, iż dobrze rozumiem.

 

Może ktoś zna dobrego i taniego tokarza w okolicach Bielan, Bemowa, Żoliborza w Warszawie ???

Napisano

Hmm, tokarz to jedna z opcji, na zdjęciach widać jakby pierścień, który siedzi w główce ramy(taki schodek). Wydaje mi się, że on zmniejsza średnicę do 30mm z pożądanych 34mm, jeżeli to rzeczywiście jest pierścień(w zasadzie, jeżeli to są pierścienie - bo od dołu też by się takie coś przydało zrobić) to możesz spróbować go delikatnie i równomiernie wybić.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Rowerek spoko ,mnie się podoba .Tylko te klamki jakoś zawysoko.Też mam 190 wzrostu i są bardziej pochylone ku dołowi.Wiadomo każdy lubi po swojemu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...