handman Napisano 30 Stycznia 2012 Napisano 30 Stycznia 2012 Witam wszystkich, Ostatnio w ramach wolnego czasu, zimowych wieczorów oraz chęci zrobienia czegoś samemu zabrałem się za naprawę roweru. Rower MTB bezmarkowy ( Active ) , koła 26 cali, rama stalowa, po wypadku, uszkodzony widelec, wspornik kierownicy oraz kierownica. Tak więc wszystko muszę zakupić. Z racji pewnych wspomnień oraz sentymentu nie chcę spisywać roweru na straty. Prosiłbym o pomoc w dobraniu do niego steru, gdyż ten element budzi we mnie największe obawy, jeśli chodzi o dobry zakup. Większość części z niego wymontowałem. Z tego co się zorientowałem to przy wymianie widelca warto zainteresować się sterem typu a-head ( fabrycznie był ster klasyczny skręcany ) wraz z widelcem bez gwintu. Nie chciałbym znowu inwestować w ster skręcany, ze względu na straszną tendencje do powstawania w nich luzów. A może macie inne zdanie???? Wiem, że jest kilka typów sterów a-head .... prawdopodobnie muszę szukać steru na 1 cal ( rura sterowa gwintowanego widelca miała ok 25,5 mm ). Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Dołączam zdjęcia główki mojej ramy ===> oraz zdjęcie roweru przed wypadkiem ( przepraszam, za średnią jakość zdjęć ). Z góry dziękuję za odpowiedź.
Mod Team mrmorty Napisano 30 Stycznia 2012 Mod Team Napisano 30 Stycznia 2012 poprawiłem nazwę tematu, a dokładniej same nawiasy <.....> na [.....] to raz, dwa to podstawowym urządzeniem do dokładnych pomiarów średnic, grubości to suwmiarka - fajne urządzenie i pozwoli uniknąć nieporozumień trzy to jak już będziesz miał suwmiarkę to zmierz średnicę wewnętrzną główki ramy - być może pomocny będzie adapter sterów i będziesz mógł zamontować tam jakiś widelec ze sterówką 1 1/8 a-head, ale to po zmierzeniu - ok?
adas651 Napisano 30 Stycznia 2012 Napisano 30 Stycznia 2012 masz tu ewidentnie rame pod stery 1" mysle, że amora ze sterówką 1 1/8 tu nie wsadzisz dałoby rade wsadzić stery 1" a-head i jakiś amor na sterówce 1" nieco dłuższej i odciąć element z gwintem i założyć mostek a-head (rozwiązanie typowo szosowe) moze na gwint tez by dało rade
oleczek1988 Napisano 30 Stycznia 2012 Napisano 30 Stycznia 2012 i jakiś amor na sterówce 1" nieco dłuższej i odciąć element z gwintem a moim zdaniem po co ładować pieniądze na zakup w amortyzatora który tylko będzie atrapą a zapewne autor tematu ma ograniczony budżet więc mógłby kupić sztywniaka taki jak w aukcji poniżej: http://allegro.pl/widelec-26-mtb-sztywny-1-cal-a-head-i2089211315.html wtedy miałby już sztywny widelec 1" bez gwintu do tego stery 1" a-head i sprawa załatwiona bez zbędnego cięcia jak napisał kolega. Chyba że kolega chce amortyzator to też można znaleźć ale będzie ciężko co nie oznacza że nie ma ja osobiście sam mam sztywny widelec w kross hexagon V3 gdyż pseudo amortyzator nie spełniał swojej funkcji od początku jak trafił w moje ręce i nie krzywda mi się nie stała a rower sprawny w 100% i do tego wszystkiego zmniejszyła się masa:
Mod Team mrmorty Napisano 31 Stycznia 2012 Mod Team Napisano 31 Stycznia 2012 Wczoraj zerknąłem tu na szybko nie przyglądając się zdjęciom. Jedną z moich uwag - nie spotkałem się jeszcze z główka ramy 220 mm Spójrz kolego raz jeszcze na miarkę a przekonasz się że główka mierzy sobie 120 mm. Kolejna sprawa - czemu nie da się włożyć tam sterówki 1 1/8 cala po naszemu to 28,6 mm? Musimy znać wewnętrzną średnicę główki ramy i tyle. Czekam na wypowiedź autora.
handman Napisano 31 Stycznia 2012 Autor Napisano 31 Stycznia 2012 Wczoraj zerknąłem tu na szybko nie przyglądając się zdjęciom. Jedną z moich uwag - nie spotkałem się jeszcze z główka ramy 220 mm Spójrz kolego raz jeszcze na miarkę a przekonasz się że główka mierzy sobie 120 mm. Mój błąd, oczywiście, że wysokość to 120 mm Zrobiłem dodatkowe zdjęcia główki ramy ===> Przyznam, iż pomysł na sztywny przedni widelec jest ciekawy, ale jednak wolałbym amortyzator. Na amortyzator z pivotami mogę przeznaczyć max. 200-250zł. Wiem, że to nie jest dużo, ale chyba da się znaleźć coś rozsądnego w tej cenie. Resztę cześć, w miarę możliwości, chciałbym również dobrać w rozsądnych granicach. Jedyne na czym mi zależy, to to, aby kierownica była nie niżej niż przy sterze klasycznym ( najlepiej wyżej mam 190 cm wzrostu ). Wiem, iż dużo daje długi mostek pod sporym kątem, ale dobór steru w tej kwestii też jest ważny. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim problemem.
klon Napisano 31 Stycznia 2012 Napisano 31 Stycznia 2012 chyba musisz wyposażyć rower w stery tego typu: http://allegro.pl/vp...036028881.html, wtedy wejdzie sterówka 1 i 1/8" więc wybór amortyzatórów automatycznie się zwiększy. W kwocie 200-250 możesz już się rozglądać za ciekawymi używkami, z nowych nie kupowałbym nic, jeździł na sztywnym i dozbierał. Edit: Jeszcze jedno, dobór steru nie ma żadnego wpływu na wysokość kierownicy, o tym decyduje długość rury sterowej w amortyzatorze, zazwyczaj mają około 20cm.
Mod Team mrmorty Napisano 31 Stycznia 2012 Mod Team Napisano 31 Stycznia 2012 Mimo powiększania zdjęć nie jestem w stanie odczytać wewnętrznej średnicy główki ramy. Jeśli masz gdzieś w okolicy tokarza, a wewnętrzna średnica główki ramy wynosi więcej niż 29 mm to śmiało skorzystaj z tego tematu: http://www.forumrowerowe.org/topic/100443-amortyzator-przejscie-z-rury-sterowej-1-na-1-18/page__fromsearch__1
klon Napisano 31 Stycznia 2012 Napisano 31 Stycznia 2012 mrmorty, widać wymiar(bardzo wyraźnie - w imageshack można sobie lupką powiększyć) - równo 30mm, więc tak jak wspomniałem stery tego typu jak dałem wyżej w linku o średnicy 30mm
handman Napisano 31 Stycznia 2012 Autor Napisano 31 Stycznia 2012 Tak, dokładnie ...wymiar wewnętrzny główki wynosi 30 mm. Dodatkowo mogę dodać, iż z góry i z dołu fabrycznie wsadzone , wbite, wspawane ( nie wiem jaka to technika montażu ) są dwie tuleje o wysokości 15 mm każda . Gdyby je usunąć ( rozumiem, że tylko u tokarza ), to wymiar wewnętrzny główki wyniósłby dokładnie 34 mm na całej długości. Wymiar zewnętrzny główki wraz z lakierem to 38,5 mm. Pytanie tylko czy warto ? Czy ingerencja tokarska nie przyniosłaby więcej szkód ( typu osłabienie struktury główki ramy ??? ) ???? Czy rozsądnym rozwiązaniem jest tutaj wybór steru zaproponowanego przez użytkownika Klon ===> VP-A71 - stery do zwykłej ramy (2036028881) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ???? A jeśli chodzi o amortyzator to myślałem coś w pokroju tego ===> AMORTYZATOR SUNTOUR XCR-L.O. 100mm CZARNY 2011 (2086586806) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. lub RST OMEGA TnL BLOKADA disc PM 100mm BIAŁY! (2053489469) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ( nie jest to może szczyt moich marzeń, ale mój budżet na wiele nie pozwoli ;/ ) Może macie jakieś inne propozycje np. z Allegro ( kolor goleni biały, srebrny )????
klon Napisano 31 Stycznia 2012 Napisano 31 Stycznia 2012 Co do sterów, podałem tylko przykład, sam mam stery VP i są ok, natomiast proponuję Ci trochę lepszy model: STERY VP A-76 1i 1/8 VP Components ahed 139 gr (2079948258) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Z powyższych amortyzatorów ja wybrałbym chyba XCR, natomiast radziłbym jeszcze poczekać, dozbierać trochę pieniędzy i kupić coś lepszej klasy. Jeździłem na SR XCM v3(myślę, że podobny do XCR'ów) zapewniam, że bardziej odczujesz zwiększenie wagi roweru niż polepszenie komfortu Może Dart3: http://allegro.pl/rock-shox-dart-3-dostawa-gratis-rama-centurion-i2091215162.html ?
handman Napisano 1 Lutego 2012 Autor Napisano 1 Lutego 2012 Ster VP a-76 już zamówiony Bardzo dziękuję za pomoc. Co do widelca to muszę się zastanowić ... czy zamówić tańszego białego XCR'a czy dopłacić do ROCK SHOX DART 3. Niestety zaproponowany przez Ciebie nie ma Pivotów ;/ a nowy taki jak by mi odpowiadał white/silver http://allegro.pl/rock-shox-amortyzator-dart-3-1-1-8-100mm-piwoty-i2050339649.html kosztuje 200 zł więcej. A to już sporo, tym bardziej, iż jeszcze czeka mnie zakup długiego/wysokiego mostka, podkładek podnoszących wysokość montażu mostka ( takich jak te srebrne w rowerze użytkownika oleczek1988 ) , kierownicy i przynajmniej manetek hamulców. Ew. patrzyłem jeszcze na http://allegro.pl/rock-shox-dart-2-100mm-blokada-disc-piwoty-grati-i2060680866.html Bądź co bądź dziękuję
klon Napisano 1 Lutego 2012 Napisano 1 Lutego 2012 W Twoim kolorze jest jeszcze Dart 1: AMORTYZATOR ROCK SHOX DART1 100mm POLSKA GWARANCJA (2060843538) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Ale sam już nie wiem, czy jest sens go kupować, przydałyby się jeszcze opinie bardziej doświadczonych z tym sprzętem osób, poszukaj też info o nim na forum w dziale amortyzatorowym
handman Napisano 8 Lutego 2012 Autor Napisano 8 Lutego 2012 Ster VP a-76c z linku właśnie do mnie dotarł. Teraz tylko muszę znaleźć tokarza, który rozwierci mi główkę ramy z rozmiaru 30 mm do rozmiaru 34mm. Mam nadzieję, iż dobrze rozumiem. Może ktoś zna dobrego i taniego tokarza w okolicach Bielan, Bemowa, Żoliborza w Warszawie ???
klon Napisano 8 Lutego 2012 Napisano 8 Lutego 2012 Hmm, tokarz to jedna z opcji, na zdjęciach widać jakby pierścień, który siedzi w główce ramy(taki schodek). Wydaje mi się, że on zmniejsza średnicę do 30mm z pożądanych 34mm, jeżeli to rzeczywiście jest pierścień(w zasadzie, jeżeli to są pierścienie - bo od dołu też by się takie coś przydało zrobić) to możesz spróbować go delikatnie i równomiernie wybić.
handman Napisano 19 Kwietnia 2012 Autor Napisano 19 Kwietnia 2012 Temat do zamknięcia. Udało mi się kupić inną ramę. Wszystkim dziękuję za pomoc. A o to i nowa rama z osprzętem ( wszystko za rozsądne pieniądze przy wykorzystaniu starych części )==> http://img252.images.../biriaprors.jpg
LUKASZ1980 Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 Rowerek spoko ,mnie się podoba .Tylko te klamki jakoś zawysoko.Też mam 190 wzrostu i są bardziej pochylone ku dołowi.Wiadomo każdy lubi po swojemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.