Skocz do zawartości

[rower] spec Camber 29 czy Carve Pro 29


teesi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zamierzam kupic rower 29 i decyzję musze podjąć do końca tego tygodnia (związane z upustem).

Moim pierwszym typem była Merida 29 TFS-900 ( 4400pln) , ale po przymiarce w sklepie do ww Cambera 29(7200 pln) zawiało mi tandeta od Meridy i zaczęłem się zastanawiać czy nie lepiej dołożyć kasy i nie żałować później.

Jednak martwi mnie troszkę klasa komponentów (manetki aliwio, kaseta hg-20 i korba na oktalinku 9 rzędów) w Specu.

Teraz pytanie dla zaawansowanych forumowiczów czy naprawdę warto zainwestować w ten komfort i jakość ramy, czy jednak ważne są te dla roweru sa te komponenty które w tym specu jednak są słabitkie (nie wiem jak będzie z trwałością , no i te 9 rzędów).

Ostatnio po dokładniejszych analizach oferty Speca dostrzegłem również Spec Carve pro 29 , który ma lepszy osprzęt i jest tańszy (nie jest to full ale mi się podoba).

 

Proszę o fachową poradę w wyborze roweru dla użytkownika szutrowych, nieraz kamienistych dróg jak i miłośnika większej prędkości ,który ma 191 cm wzrostu , 110 kg wagi (po grudniowych świętach a około 102 w sezonie) długość nogi ok 90-92.

Przymierzałem sie do Meridy pasi mi 21 cali rama, w Camberze XL i nie chciałbym w zasadzie mniejszej.

 

oto linki do roweró do porównania:

Specialized Bicycle Components : Camber 29

Specialized Bicycle Components : Carve Pro 29

Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim musisz się zdecydować na HT albo Fulla. Z tego co piszesz bardziej powinien odpowiadać Ci sztywniak, chyba, że mieszkasz w pobliżu gór i lubisz poszaleć na zjazdach to wtedy full. Co do marki nie będę obiektywny i polecam Speca :thumbsup: Jeżeli możesz wyłożyć nawet ok. 8000zł to może: http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCProduct.jsp?spid=62049&scid=1100&scname=G%C3%B3rskie zamiast Carve'a? Cena niższa od Cambera, osprzęt zdecydowanie lepszy no i to już Stumpjumper, czyli dużo lepiej się nie da.

Spróbuj określić bardziej szczegółowo twoje wymagania co do roweru, jakieś maratony, częste wypady w góry, czy może coś zupełnie innego, będzie łatwiej Ci pomóc :icon_wink: No i najlepiej założyć sobie bezpieczny budżet na rower, żeby marzenia nie przysłoniły zdrowego rozsądku :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dylemat miedzy sztywniakiem a camberem dowodzi w duzej mierze 1 - ze tak naprawdę nie wiesz, jakiego roweru potrzebujesz, wiec proponuje w ogole na razie kupic mozliwie taniego sztywnego 29era za 2,5tys, albo jakas tansza uzywke, pojezdzic, wykrystalizowac preferencje i dopiero kupic cos docelowego, inaczej masz 50% na utopienie kasy, a decydujac sie na rozmiary XL przy tym wzroscie niemal 100% - powinienes szukac dlugiej L, a taka wlasnie jest rozmiarowka speca

 

camber ma niby ledwo ponad 100mm skoku, ale jest to czysty FSR, ktory z kolem 29" daje poczucie jazdy na czyms o duzo wiekszym skoku, mnie jezdzi sie na tym jak na 26" ze skokiem 140mm, ta zawiecha jest genialna, ale do funu, a nie efektywnosci, ktora daje sztywniak

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dylemat miedzy sztywniakiem a camberem dowodzi w duzej mierze 1 - ze tak naprawdę nie wiesz, jakiego roweru potrzebujesz, wiec proponuje w ogole na razie kupic mozliwie taniego sztywnego 29era za 2,5tys, albo jakas tansza uzywke, pojezdzic, wykrystalizowac preferencje i dopiero kupic cos docelowego, inaczej masz 50% na utopienie kasy, a decydujac sie na rozmiary XL przy tym wzroscie niemal 100% - powinienes szukac dlugiej L, a taka wlasnie jest rozmiarowka speca

 

camber ma niby ledwo ponad 100mm skoku, ale jest to czysty FSR, ktory z kolem 29" daje poczucie jazdy na czyms o duzo wiekszym skoku, mnie jezdzi sie na tym jak na 26" ze skokiem 140mm, ta zawiecha jest genialna, ale do funu, a nie efektywnosci, ktora daje sztywniak

 

Maratony i wyścigi to sobi na razie odpuszczam (choć na jakąś amatorkę się może skuszę blisko jest MTB Obiszów). Jeżdze głównie w lesie po szutrach (czasem z większymi kamykami i dołkami) co nie oznacza że nei wyskocze kiedyś w górki (np do karpacza mam 120 km więc to nie problem) .

Nawiązując do zakupu tanszego roweru w celu sprecyzowania swoich oczekiwań - jeździłem na tej meridzie , pozycja totalnie pochyona i wyciągnięta i mialem na niej na problem wykręcić ciasną "ósemkę" bez podparcia nogą.

Wsiadająć na cambera kręcenie tej "ósemki mimo iż 1 raz byłem na fulu przyszło mi z dziecinną łatwością no i jazda oraz pozycja o niebo wygodniejsza . W dodatku to full i myślę żę jest bardziej uniwersalny (czyli jakbym zachciał gdzieś poskakac i pozjeżdżać to juz jest na czym). Stumpa odpuszczam bo za HT nie dm tych 7500 pln , no a z Crave na pewno od ceny katalogowej spadnie 600 pln i będzie 6300.Problem jest tylko taki że na Crave nie siedziałem i nie jeździłem więc zamówienie w ciemno (pewnie te 21 cali). Ogólnie stawiam na Speca i o meridzie zapominam.

Pytanie jest natomiast takie czy warto zrezygnować dla lepszeych manetek , korby i kasety "10 - tki" (Crave) z fulla i czy duża różnica będzie w jeździe na gorszym osprzęcie (camber)?

Rower nadmieniam kupuję na 10 lat bo nie jestem maniakiem zmian (ogólnie kase pompuje w kompa:D).

 

Jeden z kolegów zaproponował za 6299 taki rower jako alternatywę dla Crave. Czy warto?

 

http://www.univega.com/de/bikes/modelle-2012/category/hardtail-1/model/alpina-ht-297.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stumpa odpuszczam bo za HT nie dm tych 7500 pln , no a z Crave na pewno od ceny katalogowej spadnie 600 pln i będzie 6300
Ze Stumpa po konkretnej rozmowie ze sprzedawcą uzyskałbyś rabat na poziomie 700-800zł, a może więcej w zależności od twoich zdolności :icon_wink:

Kamyki i dołki nie będą straszne dla sztywniaka, ale mając 120km do Karpacza brałbym fulla, jak to mówią "just for fun". Cambera miałem okazję widzieć i przejechać się na nim. Osprzętowo nie powala, ale jak wspomniał Nabial, liczy się baza czyli rama, całą resztę będziesz mógł wymienić w miarę wzrostu twoich potrzeb. A i sprawa, która łatwo umyka, HT - to jeden amor do serwisowania, Full już dwa, więc i koszty należy pomnożyć razy dwa, niby szczegół ale czasami może dać po kieszeni. Przede wszystkim warto inwestować w dobre ramy (jakość Speca wszyscy znają), to jest podstawa od której wszystko się zaczyna. A w przypadku fulla, może cię czekać sporo zabawy, ale na pewno nie na maratonie, chyba że potraktowanym na luzie bez spiny na wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze Stumpa po konkretnej rozmowie ze sprzedawcą uzyskałbyś rabat na poziomie 700-800zł, a może więcej w zależności od twoich zdolności :icon_wink:

Kamyki i dołki nie będą straszne dla sztywniaka, ale mając 120km do Karpacza brałbym fulla, jak to mówią "just for fun". Cambera miałem okazję widzieć i przejechać się na nim. Osprzętowo nie powala, ale jak wspomniał Nabial, liczy się baza czyli rama, całą resztę będziesz mógł wymienić w miarę wzrostu twoich potrzeb. A i sprawa, która łatwo umyka, HT - to jeden amor do serwisowania, Full już dwa, więc i koszty należy pomnożyć razy dwa, niby szczegół ale czasami może dać po kieszeni. Przede wszystkim warto inwestować w dobre ramy (jakość Speca wszyscy znają), to jest podstawa od której wszystko się zaczyna. A w przypadku fulla, może cię czekać sporo zabawy, ale na pewno nie na maratonie, chyba że potraktowanym na luzie bez spiny na wynik.

 

a ty kupiłeś tego Stumpa? nie trzeba za dużo kręcić nogami przy tych 38 zębach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Stumpiego, i kręcenia nie jest na pewno za dużo. Jak pierwszy raz zobaczyłem korbę na własne oczy to się przeraziłem, i pomyślałem że to jakaś pomyłka, ale nawet na asfalcie kombinacja 38/11-13 w połączeniu z 29" w zupełności wystarcza i niczego nie brakuje, a nogi nie zamieniają się w młynek. Zresztą żeby jechać dłużej na 38/11 trzeba mieć mocne nogi/wiatr w plecy/albo łagodny i długi zjazd. Za to w terenie 24/36 pozwala podjechać wszystko to, na co stać nasze nogi. W tej chwili nie wróciłbym do napędu 3x10, bo w systemie 2x10 mam wszystko to co jest mi potrzebne. Zakupu nie żałuję, a podjazdy jeszcze nigdy nie sprawiały mi tyle radochy :icon_cool:

Tylko, że gdybym mieszkał bliżej naszych gór, to odstawiłbym starty w maratonach na bok, i bawił się jazdą na fullu, na co strasznie się ostatnio nakręciłem. No ale gór nie przesunę, a zakup Stampiego skutecznie odłożył wszelkie inne zakupy (pokroju fajnego enduro) o kilka lat :bye2:

Edytowane przez TomaszB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Stumpiego, i kręcenia nie jest na pewno za dużo. Jak pierwszy raz zobaczyłem korbę na własne oczy to się przeraziłem, i pomyślałem że to jakaś pomyłka, ale nawet na asfalcie kombinacja 38/11-13 w połączeniu z 29" w zupełności wystarcza i niczego nie brakuje, a nogi nie zamieniają się w młynek. Zresztą żeby jechać dłużej na 38/11 trzeba mieć mocne nogi/wiatr w plecy/albo łagodny i długi zjazd. Za to w terenie 24/36 pozwala podjechać wszystko to, na co stać nasze nogi. W tej chwili nie wróciłbym do napędu 3x10, bo w systemie 2x10 mam wszystko to co jest mi potrzebne. Zakupu nie żałuję, a podjazdy jeszcze nigdy nie sprawiały mi tyle radochy :icon_cool:

Tylko, że gdybym mieszkał bliżej naszych gór, to odstawiłbym starty w maratonach na bok, i bawił się jazdą na fullu, na co strasznie się ostatnio nakręciłem. No ale gór nie przesunę, a zakup Stampiego skutecznie odłożył wszelkie inne zakupy (pokroju fajnego enduro) o kilka lat :bye2:

i takiej odpowiedzi oczekiwałem :thumbsup: .

ja stumpa odpuszczam na korzyść crave pro (bardzo mi się podoba szczególnie srebrno-czarny). lecz lubię zjeżdżać z górek więc chyba będzie jednak full.

ps: czy jest rower innej firmy , który miałby także ładną i mocną ramę co camber (równie dobry lub lepszy) w przedziale cenowym do 7200 pln? mile widziana dożywotnia gwarancja na ramę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dożywotnią gwarancję na ramę z tego co wiem ma trio: Cannondale, Specialized i Trek. W tej cenie z tej trójki będzie trudno wybrać coś lepszego. Jest kilka ładnych Treków (niestety w wersji 26"): http://www.trekbikes...gletrack_trail/ może któryś wpadnie ci w oko, mi osobiście podobają się Fuele EX, i są modele mieszczące się w twoim budżecie. Ewentualnie Gary Fisher Collection Treka: http://www.trekbikes...ail/rumblefish/ tylko tutaj dokładnie nie wiem jak wygląda sprawa ceny. Z Cannonem raczej ciężko będzie w tym budżecie. Wiem jeszcze że Scott ma 5 letnią gwarancję i bardzo udanego Sparka: http://scott.pl/prod...80&id_prod=3009 , modele też mieszczą się w twoim budżecie.

W twoim budżecie znajdziesz też trochę innych fajnych i ładnych ram, ale najpierw musisz sam zdecydować które ci się podobają, a następnie będzie można doradzić ci, co do ich jakości i przydatności w terenie.

Edytowane przez TomaszB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie temat widzę nie wciągnął za bardzo , ale może to i dobrze bo od tego myślenia głowa mnie już bolała.

Pojechałem do sklepu i kupiłem tego Cambera 29 i myślę że dobrze zrobiłem. Wiem że rowerów w tej cenie jest dużo i mozna by przebierać , ale mnie to już zmęczyło i po przemyśleniach pojechałem dziś i kupiłem.

Mam nadzieję że będzie się dobrze spisywał i sprawi dużo przyjemności. Dopłaciłem 100 zł do kobry deore na zewnętrznym łożyskowaniu i na razie mi starczy.

 

Pozdrawiam i dziękuję tym co włączyli się do wątku . Testy dopiero będą na wiosnę , no chyba że pogoda się poprawi bo po wydaniu kasy na rower starczyło mi już tylko na pompkę do amorów i kaska Lazara a ciuszków nie ma:D

 

A oto on (barwy na Euro).

post-148676-0-03312900-1328819158_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...