Skocz do zawartości

[koła] Do 3000, gotowy zestaw ZTR / składane na DT240


Tomash

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chodzi mi po głowie pomysł kupienia kół. Rozważam 2 modele:

 

- gotowce ZTR na ich piastach i obręczach Podium www.lemonbike.eu: No Tubes ZTR Podium MMX 26" Disc 1296g

 

- proponowane przez bikestacje koła na tych samych obręczach, ale z innymi szprychami (CX-Ray) i piastami DT240 Zestaw Kół DT 240s centerlock/notubes mmx podium CXray 1280g - bikestacja.pl

 

Jak sprawują się piasty ZTR w porównaniu do DT, które są właściwie klasyką gatunku?

 

Jestem też bardzo otwarty na inne propozycje złożenia ciekawszych kół. Istotna jest dla mnie waga, chciałbym żeby koła pojeździły też ze mną kilka sezonów, a nie rozsypały się po 5tys km. Ważę ok. 65kg, a koła obracać się będą w maratońskim fulu (używanym także w XC).

Napisano

O ZTR'ach chyba za dużo opini nie znajdziesz.

Ja bym na Twoim miejscu poczekał aż szprychy sapim SS pojawią się w velo, może będą w lepszej cenie niż w BS i spróbować złożyć jakiś zestaw na podium'ach mmx, sapim ss i już piasty według Twojego wyboru, ztr bądź DT swiss. Na sapimie SS można by osiagnąć wage bliską 1200gram.

 

Tak sobie wyceniłem komplet do 3000zł

Obręcze podium mmx 519zł 290gram

Szprychy Sapim super spoke 20zł sztuka aktualna cena w bs waga 231gram

piasty ztr 3.3 789zl 255gram

piasta przod novatec 711sb badz rival kdfs 700 140gram/130gram cena 140zl/130zl

nyple alu sapim 22gramy cena 64zl ( nie wiem jakie nyple beda do sapima ss, poniewaz ma srednice przy gwincie 1.8, moga sie okazać lzejsze)

cena 3300zł. z małym rabatem 3000zł waga szacowana 1218gram

o ile piasty ztr sa trwale, to wychodzi solidny zestaw w bardzo przyzwoitej wadze i cenie. W przedniej piaście nie ma się co zepsuć to na niej troche zaoszczędzić można.

Pozdro

Napisano

No właśnie szprych Superspoke tak naprawdę nie ma w sprzedaży (Velo ma jakąś tajemniczą informację na ich temat, ale nic o sprzedaży, z resztą w stosunku do CX-ray oszczędzam 31g, a cena jest 2x taka - z pewnością w to nie wejdę ;)), podobnie z obręczami Podium. Na stronie No tubes są maksymalnie alpiny, chociaż lemonbikes ma je w sprzedaży.

Jeśli chodzi o piasty to chciałbym przód/tył zachować w tej samej firmie. Spodobały mi się wielce piasty Mack, tylko nie wiem jak się sprawdzają (wytrzymałość, czy da się to serwisować w przeciętnym, małomiasteczkowym serwisie, tudzież we własnym garażu) i nie mógłbym zrealizować (chyba) całego zamówienia przez konkretny sklep internetowy (myślałem o realizacji przez BS), z którym mógłbym ponegocjować nieco cenę...

 

A tak wyszło mi, że złożyłbym koła:

Mack Superlight komplet: 1700zł, 282g

Sapim CX Ray 640 zł, 272g

ZTR Podium 1038zł, 580g

Nyple Sapima - 64zł, 22g

3442zł, 1156g

Gdybym mógł zrobić to w jednym sklepie, to może 3200 bym z tego zrobił ze złożeniem, a tak przekraczam zdecydowanie budżet.

 

Bardzo dziękuję za podpowiedź, może jeszcze jakieś konstruktywne wsparcie? :)

Napisano

Pamiętaj tylko ze MMX to race day only a przy ciągłym uzytkowaniu sezonu nie przeżyją. Co do składania takich kół to juz nie w pierwszym lepszym serwisie bo ztr naprawdę łatwo "przeciągnąć"

Napisano

za 3200zł to może być ciężko.

Mack w grudniu miał zarezerwowane terminy do marca, jak chcesz jego piasty to im szybciej zamowisz tym lepiej, bo teraz moze miec sporo zamowien :)

Napisano

Jeśli jestes fanem magii liczb to złóż koła jak najlżejsze.

Piszesz jednak o serwisowalności miast mack, wykonalności serwisu w małomiasteczkowym serwisie. Pytanie czy koła zaplecione na puszkach od piwa, jakimi są podium, będzie potrafił zrobić pan Mietek z takiego serwisu. To obręcze o limitowanym użytkowaniu, ciśnieniu maksymalnym, czy maksymalnej wadze jeźdźca. Oczywiście wiele osób stosuje takie obręcze i "mają się dobrze".

Miałem koła różniące sie masą 250 gramów para (1540 do 1290), z czego największa różnica przypadała na obręcze (prawie 100 gram na sztuce w stosunku do poprzednich) - realnie odczuć w postaci lepszego przypieszenia nie miałem żadnych, za to koła nie były specjalnie sztywne, mimo że na bardzo dobrych szprychach, w bezpiecznej opcji 32 szprych i wykonane przez bardzo dobry sklep.

Napisano

Cóż, jak wspomniałem nie chciałbym też, żeby koła rozleciały się po sezonie, a będą jeździć ze mną cały rok, non stop (jako że mój obecny zestaw wagą nie grzeszy i ma "wyemigrować" do starego roweru) i potrafię czasami przy$#@%!&^ porządniej w kamień ;).

Mówiąc o małomiasteczkowym serwisie nie miałem na myśli oczywiście "pana Zenka", bo funkcjonują u mnie sklepy ze zdecydowanie większym doświadczeniem, które jednak, nie oszukujmy się, z pewnością nie obsługują tak wysublimowanego sprzętu.

Rozumiem, że obręcz Alpine będzie zdecydowanie bardziej wytrzymała i lepiej opierać się na niej?

Napisano

Na allegro jest teraz set na karbonowych XRC 330 - ciut drożej niż budżet, ale od czego są negocjacje, a biorąc pod uwagę normalny koszt obręczy to i tak jest relatywnie tanio.

Napisano

Już się nie dziwię, że nie mogłem znaleźć. Widząc "ciut drożej niż budżet" myślałem, że kwota zamknie się max. w 3900 i do takiej granicy szukałem. :P Chciałbym jednak zdecydowanie coś nowego.

Napisano

Jeśli chcesz mieć ten zestaw również do treningów, to komplet 1200gram jest nie za dobrym rozwiązaniem. Alpine już szybciej podoła temu wyzwaniu, ale to wciąż będzie zestaw raczej przeznaczony tylko na wyścigi. Na treningi bym sobie jakieś kowadła zostawił, a nowe koła zakładał tylko na dzień wyścigów

Napisano

Na allegro jest teraz set na karbonowych XRC 330 - ciut drożej niż budżet, ale od czego są negocjacje, a biorąc pod uwagę normalny koszt obręczy to i tak jest relatywnie tanio.

Te dt sa miekkie.

Czy z takimi kolami poradzi sobie mechanik to zalezy od jego doswiadczenia - te podiumy sa naprawde puszkopodobne.

A jesli masz polot do trafiania cial obcych to raczej zupelnie bym sobie podarowal.

 

Jesli zamierzasz uzytkowac takie kola na co dzien to raczej wybierz cos sensowniejszego.

A tak poza tym to ile waza twoje kola?

Napisano

Obecnie moje koła, licząc tak "na oko" bo nie wszystkie komponenty mogłem odnaleźć w odpowiednim roczniku, ważą ok. 1900g komplet (bez zacisków oczywiście).

 

A gdyby to miałyby być lekkie piasty Mack Superlight (bo piasta, mimo iż przenosi też spore obciążenia, jest chyba trudniejsza do uszkodzenia niż obręcz) i do tego cięższa obręcz? I o ile cięższa, żeby była w miarę wytrzymała?

Napisano

Nie wiem jak macki, ja mam "ciężkie" dt czwarty rok i kręcą się tak jak za nowości.

Przez wiele lat obręczami mocnymi i stabilnymi do lekkich kół były obręcze ok 400 gram.

Lekkie i stabilne zestawy ważyły ok 1500 gram.

 

Miałem fulla o wadze 12,2, na końcu ten sam ważył 9,7, sztywniaka 11 kilo, na końcu 7,5 kilo i różnica właściwości jezdnych nie zabija :)

Lekkie komponenty wymagają troski, użytkowania z głową i dbania o nie.

 

Odnośnie codziennego użytkowania.

Dziś serwisowałem koło przednie mtb, wymiana szprychy z centrowaniem. Okazało się że wymiana obejmuje dwa ale nyple, skorodowane przez deszcz i sól. Nyple alu. Przy próbie centrowania pękł pierwszy ruszony.

Wymiana wszystkich, centrowanie koła. :)

Napisano

Moje "ciężkie" DT240 z równie "masywnymi" XC717 pod moim "piórkowym" ponad 80kg są katowane 5lat... wszystko działa i wygląda jak nowe ;) Waga ok.1500g komplet. Koła śmigają cały rok w błocie i śniegu głównie w terenie.

Napisano

Zawsze można kupić cięższą obręcz i zedrzeć naklejki, kiedyś widziałem fotkę 6 sztuk naklejek z Sun Rimsa S-type i ważyły zawrotne 6g, nie ma co się oszczędzać.

Napisano

Te dt sa miekkie.

Skoro ich limit wagowy to 90 kg to jak miekkie są SLRy, ZTRy i inne obręcze do 400 g jeśli ich limity to zwykle 75 kg ? "Karbon" z założenia nie jest miękki ani wiotki... co innego wylajtowane obręcze "alu".

Napisano

To nie moje zdanie tylko tych którzy tych kół używali. Przewija się też taka informacja w testach np w prasie.

Slr'y są miękkie, czego sam doświadczyłem. Podobnie dt swiss xr 1540 czy koła na ztr alpine/tune/sapim cx ray. Miękkość takich kół czuje się przesiadając się z nich na koła sztywne. Do "pływania" można nawyknąć podobnie jak w wielu przypadkach nie czuje się korzyści z pracy zawieszenia roweru fs - przesiadka na sztywniaka z marnym amortyzatorem daje niesamowity kontrast. Poza tym jednym brak sztywności przeszkadza, innym nie.

Napisano

czy koła na ztr alpine/tune/sapim cx ray.

 

a kto ci zaplatał te koła ???

bo ja jakoś pomoć jestem przewrażliwiony na tym punkcie a jakoś nie narzekam na podobny zestaw

 

fakt że nie miałem w reku składanych koł ponad 1500g na płaskich szprychach

Napisano

r2 bike.de Wybrałem opcję na 32 szprychach. Kwestia sztywności jest względna i zależy od zapatrywań użytkownika.

Mnie akurat wiotkość kół nie przeszkadza aż tak bardzo, co nie zmienia faktu.

Od 14 lat czytam niemiecką prasę i od pierwszego testu kół, który znalazłem wyraźnie napisane było, że lekkie modele są wiotkie i fizyki się nie przeskoczy a 14 lat temu przeciętne lekkie koła były sporo cięższe od obecnych lekkich.

Napisano

Lekkie modele są wiotkie bo są wycieniowane po całości jak ZTR lub tak jak SLRy gdzie wiekszość myśli że one tak dla urody wygladają. Pewnych rzeczy faktycznie nie przeskoczy się ale zmiana materiału pomoże lekko oszukać "fizykę". Ostatnio właśnie czytałem porównanie na którymś z portali usa że właśnie te nowe karbonowe obręcze to zupełnie inna jazda vs lekkie obręcze "alu"... czy tak jest, cieżko stwierdzić bo ile osób w Polsce ma lekkie karbonowe obręcze po 3k pln za sztukę ?

Napisano

W Polsce nie, ale na świecie tak. Nawet chyba w Magazynie Rowerowym przy okazji testu jakiegoś roweru była o tym mowa.

Crossmaxy od niepamiętnych czasów były miękkie, tak jak wiele lekkich modeli kół gotowych mavica. Za to opinia na temat jakości zaplotu wysokich modeli jest bardzo dobra - w teście kół gotowców zajęły pod tym względem pierwsze miejsca w poszczególnych kategoriach (crossmax, crosstrail, deemax).

Slr w dzisiejszych kategoriach nie jest zestawem lekkim, mimo tego nie grzeszy sztywnością.

 

Na ztr'ach miałem wrażenie że rower lekko płynie, tylko tak naprawdę nie wiedziałem czego to zasługa, bo miałem w tym momencie sporo innych też lekkich rzeczy.

 

A wracając do tematu: lekkie, sztywne, trwałe, do codziennego użytku - niewykonalne.

Kiedyś mogłem coś powiedzieć tylko z punktu widzenia własnego użytkowania, teraz z pracy. Lekkie obręcze - pękanie przy otworach na szprychy, z rozsypujące się nyple alu, których nie można ruszyć przy próbie centrowania koła. Jak pisałem powyżej - dwa lata eksploatacji w nadmorskim mieście, codziennie, w deszczu i koło trzeba przeplatać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...