Skocz do zawartości

[11243g] Merida matts 980 elite, Piksel


Piksel

Rekomendowane odpowiedzi

Rama Merida matss 980 elite 2283g

Amortyzator Sr Raidon chwilowo bomber z3 waga podobna różnica około 50g 2181g

Manetki Shimano deore m590 270g

Przerzutka przednia Shimano xtr m950 109g

Przerzutka tylna Shimano xt m772 223g

Korba Shimano lx m580 około 900g

Pedały Shimano m520 380g

Kaseta Sram pg 950 303g

Łańcuch Sram pc950 około 300g

Opony Maxxis larsen tt 440g sztuka

Dętki Geax ultralite 130g sztuka

Mostek Pro xlc 130g

Kierownic Pro mtb xc 160g

Sztyca Ritchey comp 309g

Siodło San marco poza power 279g

Klamki Shimano xt m739 160g

Hamulce Sram 7.0 400g

Stery vp wliczone w ramę

Suport fsa około 100g

Koło przód około 800g

Piasta Shimano lx

Obręcz Rigida R

Szprychy Spaim

Koło tył około 1100g

Piasta Shimano lx

Obręcz Rigida R

Szprychy Spaim

Chwyty Boplight 20g

Pancerze i linki około 150g

Zaciski kół dartmoor bolt on 66g

Podkładki pod mostek 6g

Top cap 7g

Razem 11774

Jak widać rower nie jest wagi lekkiej, ale mam nadzieję, że uda mi się zejść poniżej 11kg.Jeśli się uda niedługo będą nowe pedały xt m770 i może siodełko.W dalszej kolejności amortyzator i koła.Nad ramą się zastanawiam jest bardzo ciężka, ale sztywna o fajnej geometrii.Amortyzator jest bomber, bo raidon został odesłany na gwarancję chyba popsuł się tłumik.Może dadzą mi nowego, a wtedy...Większość części ważona przeze mnie niektóre podane w przybliżeniu więc waga może się różnić od rzeczywistej o 100-200g .

 

Zdjęcia:

DSCF0191.jpg

 

DSCF0182.jpg

Jeszcze bez bombera, ale w najbliższym czasie będą nowe.Zapraszam do komentowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej na niego patrze tym bardziej mi się podoba ;) Z drobnych rzeczy osobiście zmieniłbym siodełko i mostek na jakiś z mniejszym kątem, może ustawiony na minus. Ramę masz strasznie ciężką ;P

 

Co możesz powiedzieć o tych oponach? Zarówno o jeździe jak i zużyciu (podobno dość szybko się zużywają).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siodełko pójdzie do wymiany w najbliższym czasie, może jak pozwolą środki to na slra.Z mostkiem na raczej nie będę kombinował, bo pozycja mi odpowiada.Rama wiem, wiem, że ciężka, ale to nie były czas lightbike.O oponach wiele nie powiem, bo mam je dopiero 3 dni.Fajnie się toczą po ubitym podłożu i piasku.W błocie się dosyć zapychają.Trzymanie w zakrętach na ubitym podłożu, praktycznie nie ma różnicy pomiędzy nimi, a crossmarkami.Możliwe, że się szybko zużyją, ale dorwałem je za 140zł komplet, więc wielkiej straty nie będzie.No i waga jak na tę cenę jest bezkonkurencyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak uważam.Dzisiaj przejechałem nim raptem kilka km, ale na pewno pracuje dużo płynniej od raidona.Jutro test terenowy.Szkoda, że jest nieco za twardy, jak ma moją wagę.Gdyby była miększa bardziej miękka sprężyna możliwe, że zostałby u mnie na dłużej.Jeszcze mam manitou sx, mogę z nim pokombinować.Waży jedyne 1.6kg.Manitou jest pomarańczowy i pasuje do napisów btw oryginalnie właśnie on był z tą ramą.

 

Franio http://www.sjp.pl/mi%EAkszy :)

Edytowane przez Franio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wysokość siodełka i jego ustawienie to tak na co dzień? Czy tylko do zdjęć?

A propos amorka i ramy- się mi wydaje ,że z tym Bomberem masz właściwą dla tej ramy geometrię. Zresztą Raidon w ogóle nie pasuje. IMO albo Bomber albo SX ze wskazaniem na Bombera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt siodełka na co dzień wysokość ciut niżej.Właśnie też tak patrze i z bomberem wygląd bardziej naturalnie.Co do raidona to może będę miał szczęście i dadzą mi nowego, wtedy bym go sprzedał i kupił jakąś fajną 80.Z3 to fajny amorek, ale nie pod moją wagę.Jeszcze z tym siodełkiem zapewne się spytasz dlaczego jest ustawione lekko w dół.Otóż mnóstwo osób mnie się o to pyta, a ja nie umiem odpowiedzieć inaczej niż "bo tak mi wygodnie".Teraz już chyba wiem dlaczego przez specyficzną geometrię ramy spowodowaną amorkiem 100mm.Główka była wyżej, rama się podnosiła i siodełko był równolegle do ziemi, a sprawiało wrażenie skierowanego w dół.Tak mi się wydaję jak patrze na zdjęcia z raidonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Hmm.. no to coś mi się pomieszało. Zwracam honor :-) Btw. Fajny sprzęcior. Ile masz wzrostu? Sztyca wywalona dość wysoko w górę. Rower z Bomberem wygląda dużo ładniej, chociaż wydaje mi się, że bez tych niebieskich naklejek na nim byłoby jeszcze lepiej :-) Jak chwyty wygodne, ale się zużyją - pomyśl o niebieskich. Powinny fajnie do ramy pasować. Długo śmigasz na dętkach Geaxa? Jak wygląda odporność na przebicia? Słyszałem, że powietrze lubi z nich czasem schodzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm wzrostu nie wiem dokładnie ile mam dawno się nie mierzyłem ale coś koło 180cm.Sztyca jest normalnie z 1-2cm niżej.Racja z bomberem lepiej wygląda, ale naklejek na razie nie będę ściągał.Może jeszcze pokombinuje z sx i wrzucę fotke.Na chwyty nie narzekam, myślałem nad niebieskimi, ale nie chciałem przedobrzyć z kolorem.Na dętkach geaxa śmigam pół roku spisują się bardzo dobrze tylko jeden kapeć.Do tych opon nie chciałem dawać lżejszych, bo zbyt potężne larseny nie są.Powietrze nie schodzi, tzn po miesiącu jest jakiś ubytek powietrza, ale to chyba norma.

Edytowane przez Piksel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykują się pewne zmiany przede wszystkim już leci do mnie nowe siodełko velo carbon.Zastanawiałem się nad slrem, ale stwierdziłem, że może mi nie spasować i część kasy pójdzie w błoto, a po drugie 20gram mnie nie zbawi.Velo nawet jeśli mi nie spasuję zaadoptuję do zimówki, którą jeżdżę krótkie dystanse.Po drugie będą śrubki, alu, niebieskie, nie wiem jeszcze ile, ale koło 10 sztuk.Po trzecie możliwe, że będę zmieniał tylną piastę, albo całe koło.Wkrótce się okaże, bo mój lx jest już na wyczerpaniu.Rowerek schudnie liczę, że siodełko plus śruby odchudzą go o około 100gram, kółko jeśli będę zmieniał to 200gram na pewno, a możliwe, że więcej.Na dniach powinna się rozstrzygnąć sprawa amortyzatora, ale nie chce zapeszać, więc więcej nie powiem.Na wiosnę szykuję się też na zmianę kasety i łańcucha, bo już dogorywają.

Edytowane przez Piksel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://bdc-bike.pl/czesci/?idTradeMark=16&idCategory=8&idUnderCategory=0&idArticle=169&filtr_owner=trademark

nie wiem dokładnie na jakiej to zasadzie działa ale są u chłopaków w BDC siodełka testowe.

Velo to taka deska. koledze zaczęło pękać w połowie długości a trące fragmenty wydawały drażniące dźwięki.

w ogóle to trzeba było się zapytać czy nie chcę przypadkiem sprzedać Tuna SpeedNeedle bo może byśmy się dogadali :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tune bym chyba nie przetrawił w porównaniu do niego velo to kanapa.Teraz to już trochę po zawodach, ale jak coś dobrze wiedzieć z siodełkami selle italia.Velo no cóż tak jak pisałem cena jest bardzo przystępna, więc nawet jeśli coś będzie się z nim dziać wielkiej straty nie będzie.A powiedz jeszcze z tym odchudzaniem można coś zrobić w domowym zaciszu? Ale może nie od razu wycinanie wózka przerzutki z carbonu, bo nie ta liga.

P.S. na co zmieniasz siodełko tune na jeszcze lżejsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie myślę nad wymianą Tune'a na Smuda. 1/5 lżejsze a wygoda myślę że podobna. Tune to najwygodniejsze co miałem. naprawdę polecam. ponad 2x cięższy Boplight w drugim rowerze troche odstaje na"-".

odchudzić można wszystko.

tylko pytanie po co??

startując w maratonach na pewno chcesz osiągać dobre wyniki. czy lekki rower w tym pomaga?? może troche. niekoniecznie dlatego że jest lekki. lżejszy sprzęt poprostu powinien być sam z siebie lepszy.

np. napęd lepiej działający, odporniejszy na zabrudzenia. lepiej pracujący amortyzator.

sztyce możesz wymienić :)

sam po przesiadce na carbon zauważyłem pewną poprawę. jeździ się wygodniej. przy długiej jeździe może to wpłynąć na poprawę wyniku.

lżejsze kółka jak najbardziej. łatwiej rozpędzić, łatwiej wyhamować. mniejszy efekt żyroskopowy więc łatwiej zmienić kierunek.

piasta Novatec D712 ( tak przyszłościowo jeśli nachodzą Cię myśli o tarczówkach. jeśli nie to F742 ), obręcz ACE18, szprychy DR Revo/Comp, alu nyple. na revo wyjdzie ok 850g. lub ok 810g z piastą F742. na obręczy EQ21 będzie poniżej 800g.

jeśli chcesz zostać przy Vkach możesz dopłacić do lżejszej obręczy ale z ACE18 jestem zadowolony. lekka, tania. prawie dwa sezony już ją mam i nic się z nią przez ten czas nie działo.

 

ale wracając do wyników.

zainwestuj w pulsometr. może jakieś badania+konsultacje np. w http://www.olimpiakos.org.pl/index.php

dużo czytaj. zdobywaj doświadczenie.

sprzęt w tym sporcie nie jest najważniejszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny rowerek ;) Jedynie co mi osobiście przeszkadza, to taśma izolacyjna, zamiast np. neoprenu, coś by można z tym zrobić.

Co do odchudzania w domowym zaciszu, to ciężko w tym przypadku powiedzieć, bo ramę i koła masz dość ciężkie. Widelec też, ale jak Ci się dobrze jeździ, to można to odłożyć na przyszłość. Wiadomo, że największy zysk byłby tutaj, ale drugi problem, to koszta, no chyba, że Ciebie on nie dotyczy :P

Co do siodełka, to się okaże, jak będzie u Ciebie, ja już mam drugie Velo Carbon i jestem zadowolony, cena/waga/wygoda/jakość chyba jedno z najlepszych, jeśli chodzi o nówki.

Edytowane przez Mody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku był neopren, ale się nie sprawdził, ponieważ był za gruby i zaciągał łańcuch.Ramy mimo masy tankowca nie planuję na razie zmienić.Amortyzator już prędzej.Z kółkami się okaże, ponieważ dzisiaj zawiozłem tylne do znajomego serwisanta, według jego opinii jest 50% szans, że piastę się uratuję.Odebrałem raidona z gwarancji i mam dylemat.Co założyć?Na razie założony jest raidon w celu przetestowania jego pracy, jeśli okaże się gorszy od bombera pójdzie do ludzi.Dzisiaj zawitały do mnie śrubki 14sztuk oraz suport shimano bb51, ponieważ po połamaniu plastyków z poprzedniego znalazłem sposób na bezinwazyjną wymianę łożysk.

 

to koszta, no chyba, że Ciebie on nie dotyczy

Chciałbym, ale jeśli by tak było, to nie jeździłbym Meridą tylko jakimś carbonem na xtrze. :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem za gruby neopren. Chwilka roboty, przycinasz ile potrzeba, wszywasz na nowo rzep i wszystko gra ;)

Jak wiadomo - wszystko z czasem. Skoro teraz nie masz jakichś priorytetów ze zmianą części, to powoli odkładaj w miarę możliwości właśnie na koła, czy też amor. Chociaż na kołach odczujesz to najbardziej.

Pamiętam swoją pierwszą jazdę, jak przesiadłem się z kół ~2kg na 1540g :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) – Zefal 58g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Sram 7.0 190g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Sram 7.0 190g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Shimano xt m739 160

Cables: (Pancerze i linki) unex około 150g

Cassette: (Kaseta) Sram pg 950 303g

Chain: (łańcuch) Sram pc 950 około 300g

Crankset: (Korby) Shimano lx fc m580 + śruby aerozine niebieskie około 900g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano xtr m950 105g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano xt m 772 220g

Fork: (Widelec) Sr raidon 2281g

Frame: (Rama) Merida matss elite 980 aluminium 7020 2275g

Grips: (Gripy) Boplight 20g

Handlebar: (Kierownica) Pro mtb xc 160g

Headset: (Stery) vp zewnętrzne wliczone w ramę

Pedals: (Pedały) Shimano xt m770 354g

Seat: (Siodło) Velo carbon 210g

Seatpost: (Sztyca) Rithcey comp 309g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) imbusowy 22g

Shifters: (Manetki) Shimano deore m590 270g

Skewers: (Zaciski koł) Dartmoor bolt on niebieskie 66g

Starnut: (Gwiazdka) mortop wliczona w amortyzator

Stem: (Mostek) Pro xlc 130g

Tire (Front): (Opona przednia) Maxxis larsen tt 443g

Tire (Rear): (Opona tylna) Maxxis larsen tt 438g

Top Cap: (Top cap) mortop 7g

Tubes: (Dętki) Geax ultralite 260g

Wheel Front: (Koło przednie)około 850g

-Hub: (Piasta) Shimano lx

-Rim: (Obręcz) Rigida R

-Spokes: (Szprychy) Spaim

-Nipples: (Nyple) mosiężne

-Rim tape: (Opaska) Rigida

Wheel Rear: (Koło tylne) około 1100g

-Hub: (Piasta) Shimano lx cl

-Rim: (Obręcz) Rigida R

-Spokes: (Szprychy) Spaim

-Nipples: (Nyple) mosiężne

-Rim tape: (Opaska) Rigida

 

Total 11771g Schudł tylko 3 gram, ale to dlatego, że wcześniej nie policzyłem zacisku sztycy i zamontowałem koszyk.Na śrubkach zyskałem 32 gramy na siodełku 69g.No właśnie siodełko, siadając na nie pomyślałem tylko, że będzie ciężko, ale pomyliłem się, po paru km się przyzwyczaiłem i całkiem fajnie mi się siedziało, myślę, że jeszcze kilka wypadów i się zaprzyjaźnimy.Koło zostało uratowane, więc jego wymiana zostaje odłożona w czasie, teraz na celownik przyjdzie amortyzator.W sumie raidon, więcej wybiera, ale w cale tego nie czuć, więc chyba wróci bomber.

Parę fotek

DSCF0963.jpg

DSCF0982.jpg

DSCF0988.jpg

 

DSCF0986.jpg

DSCF0976.jpg

DSCF0970.jpg

DSCF0968.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myślałem że o taką ( ok 130 gramową ) skorupke Ci chodzi

pbpic801918.jpg

kiedyś dość dawno temu temu sprzedałem takie coś

siodekoaspide.jpg

mogło by dobrze komponować się z resztą roweru. starszy model jeszcze z haftowanym logo:)

ale to było gdzieś wiosną zeszłego roku.

 

Ciężki koszyczek;p

raczej do nietypowych ram gdzie brak miejsca by wygodnie włożyć/wyjąć bidon. model Spring byłby ok 15 gramów lżejszy.

 

nie wiem jak się zapatrujesz na użycie klucza nasadowego 10mm.

jeśli jesteś na tak to Nakrętka M6 ProBolt :: Vincere Bike Components

nakrętka od Vki XTRa to ok 3,5g. x4 troche tego jest. wymiana na alu to i sporo lżej i ładniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...