Ciaston Napisano 19 Grudnia 2011 Napisano 19 Grudnia 2011 Witam. Posiadam w rowerze do dirtu/streetu tenże właśnie amortyzator. Na górze z lewej strony ma pokrętło z taką jakby okrągłą skalą od 100 bodajże do 130. Przekręcałem, ale nie czułem większej różnicy. Od dołu zaś ma niebieskie pokrętełko, trochę mniejsze. Manitou to dal mnie kompletna nowość, a w internecie nic konkretnego na temat owych dwóch pokrętełek nie znalazłem. Wie ktoś może do czego one są? I jeszcze jedna sprawa. Przy wbiciu amortyzatora, nie cofa go jakby do końca. Na samej górze się przycina, zarówno gdy się go dobija, jak i wypycha. Da się jakoś owe zwiechy zlikwidować? Da się z tym żyć, ale takie puknięcia bywają irytujące. Pozdrawiam.
timex550 Napisano 19 Grudnia 2011 Napisano 19 Grudnia 2011 Ciaston To pokrętło ze skalą 100-130 służy do zmiany skoku amortyzatora. Co do pokrętła na dole - przeczytaj sobie co koło tego pisze. Może tam być napis "Preload" lub "Rebound". - Jeżeli na dole widnieje Preload, to tym pokrętłem zmieniasz naprężenie wstępne. Widelec będzie wtedy twardszy lub miększy. - Natomiast, jeśli na dole widnieje Rebound, to jest to regulacja tłumienia odbicia. Chodzi o szybkość powracania widelca do pozycji przed ugięciem.
Ciaston Napisano 19 Grudnia 2011 Autor Napisano 19 Grudnia 2011 Na tym od spodu nie ma żadnego napisu, ale wydaje mi się, że to jest regulacja miękkości, choć stuprocentowej pewności nie mam. Natomiast kręcąc tym pokrętłem od góry nie widzę różnicy. Cały czas jest 130 mm, nie ważne jak bym przekręcił.
timex550 Napisano 19 Grudnia 2011 Napisano 19 Grudnia 2011 Ciaston Więc możliwe, że masz zepsutą regulację skoku. Można to oddać do serwisu. Niech zajrzą do środka i powiedzą co jest nie tak. Ale spróbuj jeszcze pobawić się tym pokrętłem. Daj raz na max. w jedną stronę i niech ktoś obserwuje ugięcie tzn. ile goleni górnych może wejść w dolne. Potem daj max. w drugą stronę pokrętło i powtórz pomiary. Jeżeli w obu przypadkach golenie chowały się na tą samą odległość, to znaczy, że faktycznie coś jest nie tak.
Ciaston Napisano 19 Grudnia 2011 Autor Napisano 19 Grudnia 2011 W serwisie mogą mi sporo wziąć za taki bzdet podejrzewam. A nawet jeśli pokrętło jest zepsute, to mimo wszystko amor ustawiony jest na najwyższy, co mi nie przeszkadza. Popytam jeszcze znajomych. W każdym bądź razie dzięki za podpowiedzi.
KubusBdG Napisano 19 Grudnia 2011 Napisano 19 Grudnia 2011 Słuchajcie jak najlepiej ustawić regulację tłumienia w manitou axel? I jak działa to pokretlo regulacji skoku? Bo jak krece to się zmienia skok, ale nie wiem kiedy mam ile, bo nie wiem co wskazuje na to ;/
KubusBdG Napisano 19 Grudnia 2011 Napisano 19 Grudnia 2011 Dziwna ta moja regulacja. Mam regulacje 70-100mm, to zrobilem najwyzszy skok, bo dalej pokretlo nie idzie, to wwyszlo mi ponad 110mm. Jak zmierzyłem te golenie bez uszczelek zeby bylo 100mm, to na pokretle pokazuje 90mm
timex550 Napisano 20 Grudnia 2011 Napisano 20 Grudnia 2011 KubusBdG To nic dziwnego. Te 10mm to zapas. Takie zabezpieczenie przed całkowitym dobiciem. Amortyzator nie może się wgiąć o te ostatnie 10mm i przez to korona nie może dobić do goleni dolnych. Nie przejmuj się - tak jest w każdym amortyzatorze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.