bandziorekalus Napisano 17 Grudnia 2011 Napisano 17 Grudnia 2011 Witam! Niedawno zakupiłam sobie rowerek Giant Escaper Chcę w nim wymienić kierownicę, mostek, stery bo są te standardowe. Szukam czegoś lepszego, lżejszego i przede wszystkim porządnego. Mogę wydać na całość 200 zł Co mi proponujecie:)? Czekam na opinie i rady co wymienić, co kupić itp.
numerouno Napisano 17 Grudnia 2011 Napisano 17 Grudnia 2011 kiera i mostek rozumiem ale po co stery??? no chyba że coś z nimi nie tak. ja bym je zajechał na amen wpierw. na mostku i kierze większy zysk wagowy. zastanów się też nad standardem mocowania kiery i mostka. masz do wyboru 25.4 i 31,8 .boplight i smica lekkie. ewentualnie jakieś okazje na allegro szukaj
bandziorekalus Napisano 17 Grudnia 2011 Autor Napisano 17 Grudnia 2011 Jakie są różnice między tym co podałeś> ponieważ w tym temacie jestem zielona:)
rybciasum Napisano 18 Grudnia 2011 Napisano 18 Grudnia 2011 Mostek ze wzniosem czy bez? Jaka długość ? tak można pytać w nieskończoność, wznios i długość mostka to sprawa indywidualna, trzeba to przymierzyć
bandziorekalus Napisano 18 Grudnia 2011 Autor Napisano 18 Grudnia 2011 Pokierujcie mnie na jakiś temat o tym to poczytam zastanowię się i spytam o konkrety Jestem zielona:) Myślałam, że to tylko się wybiera jaki się chce i sprawa zalatwiona:P
doms Napisano 18 Grudnia 2011 Napisano 18 Grudnia 2011 Myślałam, że to tylko się wybiera jaki się chce i sprawa zalatwiona:P Tak właśnie jest. Trzeba TYLKO wiedzieć co się chce :-)
tomassekk Napisano 18 Grudnia 2011 Napisano 18 Grudnia 2011 Wg mnie dla kobiety lepszy biały kokpit tutaj mostek http://allegro.pl/mostek-smica-pro-light-bialy-31-8-tylko-115g-i2002272065.html lub Kellys http://allegro.pl/kellys-wspornik-kierownicy-mostek-kls-race-100-whi-i1949632812.html do tego taka kierownica http://allegro.pl/kierownica-amoeba-borla-580mm-31-8mm-biala-i1993685712.html Albo co powiesz na taki zestaw, z giętą kierownicą (kolor zestawy biały) http://allegro.pl/amoeba-borla-kierownica-mostek-biale-i1984824809.html Taniej już nie znajdziesz, a stówka w kieszeni zostaje
Fenthin Napisano 18 Grudnia 2011 Napisano 18 Grudnia 2011 Czemu? Bo jak kobieta to powinna myć nie tylko gary, ale i ciągle brudzący się kokpit?(ironia) Już nie przesadzajmy. Zastanów się, co da Ci zmiana tych części. Kierownicę rozumiem, stalowa, waży pewnie sporo. Ale mostek? Urwiesz najwyżej kilka gram. Chyba, że faktycznie na pasuje Ci długość czy kąt. Stery? Zmiana dla samej zmiany. Skoro chcesz zmniejszyć wagę roweru, zastanów się nad lekkimi zwijanymi oponami, bo te Kendy to klocki. Komplet Continental Race King to jakieś 180zł, a zrzucisz spokojnie pół kilo, jeśli nie więcej.
bandziorekalus Napisano 18 Grudnia 2011 Autor Napisano 18 Grudnia 2011 Więc tak też myślałam o białej Ale wyczytałam, że kierownica powinna być 10-15 cm szersza od naszych barków:P A w barkach mam 41 cm wiem drobniutka jestem, ale nic nie poradzę Więc wychodzi na to, że moja kierownica musi mieć max. 56-58 cm A ten zestaw mega podoba mi się ale widzę, że dlugość jest 62 cm to chyba za długa czy nie? Czy może się mylę ? Fajny wspornik Kellys:) Widać konkretne to Ale jakby w zestawie wychodzi taniej Chcę zmienić całość z uwagi na to, że mam trochę gotówki no i jak zmienić to od razu całość A nie bawić się w kierownicę potem mostek potem to i tamto Wiem, że na pewno to co kupię nawet w zestawie wyjdzie lepiej niż kupować osobno, to raz;) dwa na pewno będzie dużo lepsze od niż to co mam aktualnie:) Co do opon: Ja ten rower kupiłam tydzień temu z takim zestawem jak widać opony są nowe z sierpnia 2011 wydają mi się być fajne:) Ale skoro mówicie że warto zmienić to czemu nie:) tyle, że na pewno chcę zmienić obręcz z przodu bo jest standardowa, a chcę mieć coś porządnego. Więc oponki przy okazji żaden problem Jeżdże sporo po asfalcie i sporo w terenie:) Więc skoro ten zestaw będzie odpowiedni na to gdzie jeżdże to czemu nie:)!
Fenthin Napisano 18 Grudnia 2011 Napisano 18 Grudnia 2011 Wszystko zależy od zastosowania roweru i osobistych preferencji, a nie od żadnych teorii. Teraz jeżdżę na giętej 640mm, bez rogów, mostek 90mm. Wcześniej dużo czasu jeździłem na prostych 560-580mm z rogami, tyle że z mostkiem 100mm i też było dobrze. A mam 43cm w barkach. Więc... Nie zgodzę się, że lepsze będzie to, co kupione w zestawie. W żadnym z rowerów w domu nie mam homogenicznych rurek. W moim rowerze jest mostek Accent, kierownica Race Face. A przykładowo tata ma mostek UNO, kierownicę Fuji i rogi Accent. Z takim zestawem opon, tzn?
bandziorekalus Napisano 18 Grudnia 2011 Autor Napisano 18 Grudnia 2011 Chodzi mi o to, że wychodzi taniej w zestawie:) Zawsze Aktualnie mam opony: Przód: Schwalbe Albert 2.1, Tył: Panaracer fire xc pro 2.1 To co wkońcu mam zrobić ? Kupić w zestawie czy dobrać osobno ? Szukać dłuższej kiery czy jak to ?
Fenthin Napisano 18 Grudnia 2011 Napisano 18 Grudnia 2011 Jeżeli faktycznie sporo jeździsz po asfalcie, zmiana da pozytywny skutek. Alberty mają swoje opory. Fire XC Pro podobno też. Przede wszystkim nie sugeruj się żadnymi teoriami. Najlepiej wiesz, co czujesz wsiadając na rower. Jeżeli teraz 620mm jest ok, po co kombinować? A jeżeli miałabybyć węższa/szersza, zastanów się o ile. Czy zestaw czy osobno, zależy od wymagań. Lepiej wziąć coś innych firm, jeżeli dana nie ma odpowiednich pod względem wymagań użytkownika części niż wkurzać się, że "nie było 600mm, więc kupiłem 580mm i teraz mi źle". Dalej, w komplecie wcale nie musi być taniej. Gdybym chciał mostek o takiej wadze jak mój Accent, ale od Race Face, musiałbym wydać prawie 300zł więcej.
bandziorekalus Napisano 18 Grudnia 2011 Autor Napisano 18 Grudnia 2011 Rozumiem Więc za jakimi mam się rozglądać do podanego funduszu Oraz jakie firmy modele są najlepsze;) Bo nie mam o tym zielonego pojęcia:P I czy będę w stanie to sama wymienić czy do serwisu będę musiała smigać ?
Fenthin Napisano 18 Grudnia 2011 Napisano 18 Grudnia 2011 Opony czy rurki? Wymiana to żadna trudność, jeżeli chodzi o opony, zdejmujesz koło, oponę, zakładasz nową i voila. Do zmiany mostka, kierownicy, potrzebujesz kilku kluczy imbusowych. Jakich? To zależy od osprzętu.
bandziorekalus Napisano 19 Grudnia 2011 Autor Napisano 19 Grudnia 2011 Zestaw który wybrałam: http://allegro.pl/boplight-team-xl-580-31-8-xc-mtb-rogi-i-chwyty-i1985749136.html Moja nowa ramka to Merida Matts 10
bandziorekalus Napisano 19 Grudnia 2011 Autor Napisano 19 Grudnia 2011 Kupione:) Do tego mostek TRUVATIV STYLO RACE
dovectra Napisano 20 Grudnia 2011 Napisano 20 Grudnia 2011 Moja nowa ramka to Merida Matts 10 Witam Pani Alu, a dlaczego merida? Giant nie pasuje? a kierownica i mostek porządne i lekkie, widzę bardziej sportowe zamiary a co do opon bardziej asfaltowych i lekko terenowych to może Geax Mezcal 1,9? jest nawet zwijana lekka wersja pozdrawiam opony temat rzeka... te które Pani posiada to takie terenówki typowe, trochę ciężko na asfalcie i polnych ubitych drogach takie posrednie , które w miarę lekko toczą się po asfalcie a w terenie też dają radę to np: te powyżej. -geax saguaro schwalbe - smart sam continental race king ....itd
bandziorekalus Napisano 20 Grudnia 2011 Autor Napisano 20 Grudnia 2011 Giant zdecydowanie za duży, kupiłam ten rower dla samego osprzętu w okazyjnej cenie 770 zł, z gwarancją na cały osprzęt bo z sierpnia:) Tak przymierzam się już typowo do sportowej jazdy dlatego zmieniam niektóry osprzęt;) Małymi kroczkami Własnie myślałam o continetnal race king
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.