Skocz do zawartości

[naped]prosze o ocene stanu napedu


swimfan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

korba stan salonowy nawet ma jeszcze zęby :D ewentualnie trzeba będzie wziąć pilnik do ręki, ale to zobaczysz jak założysz nowy łańcuch i nowa kasetę

Napisano

no wlasnie nie wiem czy to ma sens dokladac do tego zestawu chyba trzeba zmienic calosc:

dla tego setu korba przelot pewnie 20kkm przy drugiej kasecie widocznej na zdjeciu.

Jazda 80% teren.

Napisano

no tak :whistling: tylko suport jakis sensowny do tej korby bontrager select(isis)kosztuje ok 150zl i daje mu jeszcze (suportowi jeszcze z 500km)caly set lancuch xt+korba +kaseta chodzi wzorowo az szkoda wyrzucac(ale to chyba na sentymenty mi sie wzielo :thumbsup: ),zastanawialem sie ze moze pokombinowac cos z HII ale nie wie czy koronki mogly by podejsc ze starej korby do slx albo 590.

  • Mod Team
Napisano

Możesz jechać az przestanie działać poprawnie. Kaseta widzę chyba HG 50 ale nie Jestem pewny. Jak wspomniałem możesz zrobić jej szlif i bedzie jak nowa, jak sie przyłożysz, oszczędzisz kupno nowej zaoszczędzona kasa moze iść na dodatkowe łańcuchy i daje jej jakieś dodatkowe 5-7 kkm, w zależności od stylu jazdy. później znowu szlif i można tak do skończenia kasety. Z tanimi nie ma sensu sie bawić ale pokroju XT to i owszem moja przeżyła juz ze 2 szlify.

 

Korba w dobrym stanie możesz sprzedać i kupić coś bardziej chodliwego w zależności ile grosiwa wysypiesz ;)

Napisano

kaseta lx 580 w porwnaniu do wczesniejszego SRAM(juz nie pamietam modelu to cudo).Ok szlif a ktore koronki wg Was wypadalo by podszlifowac,jak dlamnie te rozbieralne sa ok,ale moze sie myle

Napisano

nie raz miałem tak że dla mnie moduł zęba wydawał sie w normie, a później zakładałem łańcuch i nagle okazywało sie że nie chce sie tych zębów trzymać

Napisano

Puklus, prześwietny artykuł nowe patenty bez dwóch zdań pomocne, z własnego doświadczenia powiem że na szybcika i dość solidnie szlifuje sie boschem ale z grubą tarczą do szlifowania właśnie, naprawdę kilka minut plus poprawki

Napisano

no wlasnie bosch super sprawa ale jak napisales wyzej; do nierozbieralnych raczej pilnik ale tez slabe rozwiazanie :w00t: ,ale najlepiej male kamienie szlifujace do instalacji w wiertrarce

Napisano

Ja tam jeżdżę na napędzie dotąd, aż łańcuch będzie przeskakiwał tak, że jazda stanie się udręką. Jak patrzę na te zdjęcia to mogę stwierdzić, że można na tym zrobić parę tys. km. Taka moja opinia :)

 

Polecam także przy kupnie napędu kupienie 2-3 łańcuchów, które zmieniamy co kilkaset km. Wydłuża to żywotność całego napędu i w razie gdy jeden z pęknie albo coś i nie będzie się nadawał do dalszego użytku to pozostają/pozostaje jeszcze reszta łańcuchów, które będą pasowały.

  • Mod Team
Napisano

ja tam pół kasety czyli 4,5,6 szlifowałem, osadzone na pająku wiec nie rozbieralne. Robiłem to wiertarką i kamieniem szlifierskim o średnicy ok 9 mm. jako wzoru używałem rolki z łańcucha bo to ona sie tam będzie zaczepiać :P pół dnia precyzyjnej roboty, 150 zł w kieszeni, jak dla mnie interes ok :P

Napisano

Ja tam jeżdżę na napędzie dotąd, aż łańcuch będzie przeskakiwał tak, że jazda stanie się udręką. Jak patrzę na te zdjęcia to mogę stwierdzić, że można na tym zrobić parę tys. km. Taka moja opinia :)

 

Polecam także przy kupnie napędu kupienie 2-3 łańcuchów, które zmieniamy co kilkaset km. Wydłuża to żywotność całego napędu i w razie gdy jeden z pęknie albo coś i nie będzie się nadawał do dalszego użytku to pozostają/pozostaje jeszcze reszta łańcuchów, które będą pasowały.

 

dokladnie mam tak przy drugim napedzie :mam 3 lancuchy i jazdze po ok 200km az zacznie skrzypiec z braku smaru i zmiana :thumbsup:

Napisano

ja tam pół kasety czyli 4,5,6 szlifowałem, osadzone na pająku wiec nie rozbieralne. Robiłem to wiertarką i kamieniem szlifierskim o średnicy ok 9 mm. jako wzoru używałem rolki z łańcucha bo to ona sie tam będzie zaczepiać :P pół dnia precyzyjnej roboty, 150 zł w kieszeni, jak dla mnie interes ok :P

 

Pół dnia? Ja dziś szlifowałem środkową zębatkę korby (nierozbieralna) jakieś 15-20minut. ;) Co prawda wiertarką, jedno stare wiertło mi przy okazji pękło, ale łańcuch nie przeskakuje wreszcie. A teorię zaczerpnąłem z tej samej stronki którą przytoczył Puklus. ;P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...