Skocz do zawartości

[korba deore XT]problem z doborem korby


tygielek8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem młodym kolarzem górskim i nie znam się jeszcze dobrze na sprzęcie a nadszedł czas na kupienie nowej korby bo stara już się zużyła. wiec mam pare pytań

1) Mam rower Cube Acid z 2008( Katalog Rowerowy 2008 - Cube Acid ) chciałbym założyć do niej korbę shimano Deore XT model fc-770 ( Korba shimano Deore XT fc-m770 175mm - korba mechanizm korb - bikestacja.pl ) czy będzie ona kompatybilna z moim rowerem???

2) Jak będzie ok to jaki łańcuch i kasetę zastosować do niej ???

3)Jakiem ma znaczenie czy ramię ma 170mm czy 175mm???

4) Moze zaoferowali byście cos lepszego za tą cenę jakis sram

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta korba którą podałeś będzie pasować. Ma nawet podkładki do różnych szerokości muf suportu.

Łańcucha i kasety raczej nie stosuj niższej niż XT. Nie polecam także stosowania łańcucha lub kasety firmy SRAM (lub innej). Po prostu jeżeli masz możliwość wyboru, to zastosuj cały komplet jednej firmy. Mieszane jest ryzykowne.

Długość ramienia korby dobiera się do długości nogi (poszukaj w sieci, było coś na BB). Czasem też do typu roweru, bo np do "ostrego koła" krótsze korby są lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

1)Tak, zmierz sobie szerokość mufy, ale na 100% masz 68/73 mm

2)Wedle upodobań, w zależności od budżetu, jeżeli chodzi o łańcuch polecam XT, kaseta zaś SLX, lub XT, jeżeli masz aluminiowy bębenek.

3)To w zasadzie też wedle upodobania, wpływa na to długość nogi, kadencja z jaką jeździsz, nawet wysokość pedałów. Jeżeli wcześniej miałeś 175 mm i było dobrze to weź taką długość.

4)Jak dla mnie XT to bardzo fajna korba, chociaż jeżeli na wybór również wpływa cena to może warto zastanowić się nad nieco tańszą SLX M660, różnica to chyba tylko 20g wagi.

 

No i właśnie, co ze starą korbą było nie tak?

Odnośnik do komentarza