Skocz do zawartości

[manetka] nie wraca do normalnege stanu


ArosS95

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

 

Jadąc dzisiaj na rowerze zauważyłem że w prawej manetce jak daje na niższy bieg to "przycisk" mi nie odbija. A tak wogóle to mam manetki shimano deore. Zauważyłem też że od spodu nie ma osłony.

 

z góry dzieki za pomoc

aross95

Napisano

Miałem podobny problem z manetkami Deore. Przepłukałem wszystko z nagromadzonych zanieczyszczeń w WD40 ale dalej nie chciało poprawnie działać (duża dźwignia nie wracała do swojej pierwotnej pozycji i nie dało się zmienić biegu dopóki się ręcznie jej nie wycofało do pozycji początkowej). Problem okazał się prozaiczny (grzebałem trochę w ustawieniach manetek i klamek), krótsza dźwigienka była blokowana przez korpus klamki hamulcowej i nie wracała do pozycji początkowej. Polecam najpierw przeczyścić WD40 (uważam, że nie trzeba później dodatkowo smarować, sam WD40 wystarczy) na pewno nie zaszkodzi oraz sprawdzić czy w Twoim przypadku klamka nie jest problemem.

Napisano

Co za poroniony pomysł z WD-40 ! Czy wy ludzie nie pojmiecie, że to się do roweru nie nadaje? Załóżmy, że tam jakieś błotko się dostało i się zablokowała jakaś dźwignia. Pryskasz WD-40, rozpuszcza syf, ale i tak nie wyjdzie, i może zacząć nie działaś jeszcze coś. Gorsza opcja to rozpuszczenie tego i w jako taki sposób naprawienie. Jednak syf dalej będzie w środku i przetrą się tryby, że już nie będzie się po jakimś czasie nadawała do niczego. :down: Rozebrać i zobaczyć powoli co może być przyczyną.

Jednak najpierw musisz podać nam model przerzutki, albo chociaż wrzucić zdjęcie, żebyśmy mogli pomóc.

Napisano

Moim zdaniem WD40 akurat w tym zastosowaniu sprawdza się bardzo dobrze i nie należy go pochopnie skreślać z listy środków przeznaczonych do konserwacji roweru. Nie rozumiem czemu miałby jak to określiłeś zostać tam "syf" po takiej operacji. Ja w swojej manetce odkręciłem dekielek i zdemontowałem część z monitorkami, całość dosłownie zalałem WD40 i popracowałem dźwigienkami aby się wszystko dobrze wypłukało. Zapewniam Cię, że nie ma mowy żeby coś tam zostało co mogłoby powodować problemy. WD40 daje jakiś minimalny stopień smarowania, akurat odpowiedni w tego typu precyzyjnych mechanizmach (nie wyobrażam sobie żeby pakować tam jakiś stały smar i wszystko zalepić). Manetka działa jak nowa i nie zauważyłem żeby mi zjadło tryby :)

Napisano

Ja mam podobny problem lecz w moim wypadku jest to lewa manetka (najnowszy model deore). Sytuacja wygląda tak, że sama dźwignia zmiany biegów na wyższy (dolna dźwignia) nie wraca do położenia pierwotnego tak jakby puściła sprężynka. Trzeba samemu przesunąć dźwignię aby móc wrzucić kolejny bieg.

Myślę że wystarczy rozkręcić manetkę (choć czasem może być problem z poskładaniem)

Napisano

Jedyna opcja to sprężyna według mnie. Skoro wszystko działa, ale tylko nie odbija. Jakaś wada produkcyjna? Jak macie gwarancję to może to zgłoście. :whistling: Jeżeli ktoś sam chce to robić, to niech rozbierze i zmieni na jakąś inną sprężynę, albo może ona wyskakuje, lub element plastiku się ukruszył, który ja trzymał.

 

 

 

 

  W dniu 16.11.2011 o 18:02, ArosS95 napisał:

pewnie i to może starczy?!

 

Co? O co chodzi?

Napisano

Ja jednak obstawiam zapadkę. Prawdopodobnie się "klei" i nie wraca tak szybko jak powinna (typowa usterka w manetkach) powodując właśnie takie zachowanie. Co szkodzi przeczyścić cały mechanizm zamiast brać się od razu za rozbieranie go na części pierwsze ? Mało inwazyjne a może realnie pomóc.

Napisano

Odkręć manetkę od kiery i przesuń żeby sprawdzić czy coś nie pozwala na całkowity powrót małej dźwigni. Jeśli dalej nie pracuje to zostaje czyszczenie. I naprawdę nie skreślałbym WD40 - do łańcucha i innych elementów jest wiadomym aby nie używać. Do manetek to środek wręcz stworzony dobrze penetruje, wypiera wilgoć, czyści i po odparowaniu substancji lotnych zapewnia smarowanie (w składzie ma lekkie oleje mineralne).

Napisano
  W dniu 16.11.2011 o 20:50, t0mas82 napisał:

Odkręć manetkę od kiery i przesuń żeby sprawdzić czy coś nie pozwala na całkowity powrót małej dźwigni. Jeśli dalej nie pracuje to zostaje czyszczenie.

Z tym się zgodzę. ;)

 

Ja skreślam. WD-40 śmierdzi i nadaje się tylko do jakiś zardzewiałych śrub, ale i tak nie zawsze i tylko w ostateczności. On chyba nie ma zbyt dobrego działania na plastik. Nie mam teraz go przy sobie to nie sprawdzę, ale tak mi się wydaje. Poza tym on śmierdzi a właściwości smarne to ma przez 3 dni max.

Napisano

O plastik bym się nie obawiał, jest całkowicie obojętny (nie wyżarło mi manetki) w przeciwieństwie do benzyny ekstrakcyjnej lub wszelkich odtłuszczaczy - z nimi bym raczej uważał. Podobno z gumą nie bardzo się lubi (gdzieś czytałem, że opona spękała przy kontakcie z WD), ale nie sprawdzałem (lepiej czymś obłożyć jak się czyści manetki bezpośrednio zamontowane na kierownicy). Zapach - hmm kwestia gustu hehe :) A z tymi 3 dniowymi właściwościami smarnymi przesadzasz, mechanizm jest osłonięty więc nie powinien tak łatwo złapać dziadostwa jak np. na posmarowanym łańcuchu (ale takie zastosowanie wykluczam).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.