Skocz do zawartości

[1500zł]Pierwsza szosa dla amatora


zakol13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)

Szukam jakiejś szosy w miarę fajnej i jak narzuca sytuacja finansowa - taniej.

 

Jestem amatorem, 'poważniej' na rowerze śmigam od końca Sierpnia i sprawia mi to dużo radości. Jeżdżę ok. 3-4 razy w tygodniu po ok. 20-30 km na dzień. Obecnie mam do dyspozycji rower typu holender, miejski (opony 28 'cienkie', i zaledwie 5 przełożeń z tyłu), rower ten już mi nie wystarcza, chciałbym zasmakować tego co daje szosa. Myślę, że jeśli się przesiądę na szosówkę to ilość kilometrów na dzień wzrośnie.

Budżet - cóż, 1500 zł to chyba max jakie mogę zapłacić. Jakiś używany starszy model byłby chyba najlepszy tyle że nie wiem czym się kierować (firmy osprzętu, ramy). Na co zwrócić uwagę.

 

Rozmiar ramy jaki wyliczyłem - 56-58.

 

Więc prośba do Was. Nie tyle chodzi mi o jakieś linki bezpośrednie do rowerów, ale jakieś porady. Jak pisałem - jestem zielony w temacie. Czy jako amator nie jeżdżący setek km, będę miał problemy z kołami (centrowaniem) ? czy może ten problem tyczy się ludzi którzy jeżdżą dużo więcej. Czy szukać pod kątem spd czy dla amatora to nie potrzebne. Takie mniej więcej rzeczy ;)

 

 

Z góry dziękuje za pomoc

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merida Road Race 880 2009 (1887808847) - Aukcje internetowe Allegro

 

to moja aukcja, rozmiar pasujący dla ciebie, cena też

 

rama sztywna aluminiowa. Koła i obręcze to naprawdę kultowy i dobry wyrób. Każdy ci poleci mavic'i. Ludzie na CXP22 jeżdża nawet w lesie (przełaj). Rama to podstawa. Osprzęt też ale w póżniejszej kolejności. Osprzęt najlepiej dostosować do przebiegów rocznych, a że ty na początku będziesz robił 2 tyś rocznie max to sora wystarczy

 

Przebieg to jakieś 1400km czyli bardzo mało jak na szosę

 

Przykładowo ludzie śmigający w klubach robią rocznie 7-10tyś km, a tu tylko 1,4 tyś km