Skocz do zawartości

Patron920

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Maciek
  • Skąd
    Szczecin

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Patron920

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Collaborator
  • Od miesiąca
  • Dedicated Rzadka
  • Od tygodnia
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. super, też muszę sprawdzić czy mi pomoże... dzięki
  2. @luker7 i jak zdecydowałeś? Mam ten sam problem, ale myślę, że to na gwarancji nie przejdzie. Ja już łożyska w bębenku zmieliłem przy 1500km około. Serwis (płatny) mi je wymienił wtedy. Teraz koło zaczyna łapać lekki luz. Tu masz łopatologicznie serwis wersji fh-mt410: https://youtu.be/EpVnW11MgpU?si=PJ8uI8AKRFyUndGQ
  3. też próbuje to rozkminić właśnie. Z rysunku wynika, że tam są łożyska i nic się nie skręca chyba. Więc wychodzi, że to luz na łożyskach. Ktoś ma doświadczenie?
  4. może trzeba przesmarować? kierunek łańcucha na wpływ na jakość przerzucania
  5. eMTB szybciej daje więcej mocy. Tour+ na płaskie, eMTB na górki
  6. częstotliwość cykania zgadza się z obrotem koła. Może tarcza hamulcowa haczy albo coś przy piaście? Gwoździa w oponie nie masz? 🙂 Inne elementy nie dawałyby tak regularnego dźwięku, myślę.
  7. jeżeli chcesz mieć bardziej wyprostowaną pozycję, to działasz mostkiem i/lub kierownicą. Mostek wyższy i/lub krótszy, kiera z wzniosem i większym kątem chwytów. Siodło zostawiasz, bo ono musi być dopasowane do nóg i pedałów. Wyobraźnia 3D by się przydała. Usiądź na rowerze na jakimś stojaku i kombinuj jak ci wygodnie się siedzi, a później w tym miejscu powinna wypaść kierownica wynikowo. Można też wymienić ramę/rower na krótszy reach, ale to już gruba inwestycja.
  8. Ja mam Thule składany z hakiem fix4bike i jest sztos. po złożeniu spokojnie mieści się w bagażniku. Żeby rowery się nie ocierały, montujesz przerzutkami na zewnątrz i obniżasz siodła (wygodnie gdy masz droppery). Zawsze warto też wyposażyć się w gęstą gąbkę czy jakiś filc żeby włożyć w miejscach, gdzie jest ryzyko kontaktu i przetarcia. Rowery pracują - chwieją się w czasie jazdy.
  9. sprawdź czy linka nie jest zbyt napięta i czy się na ile blokuje - puszcza do końca
  10. Chyba wszystkie poważniejsze mierzą moc, bo to podstawa ich pracy - im więcej ty naciśniesz, tym więcej ci doda. To nie motorynka. Ważna jest też wysoka kadencja. Wyświetlacz dużo informacji daje, a Bosch na przykład ma swoją apkę współpracująca via Bluetooth z silnikiem i z każdego przejazdu masz pełną statystykę jak poniżej.
  11. Jadąc elektrykiem mam średnio 160W własnych, na podjazdach 250/300W także te mity o braku zmęczenia i jeździe motorem do lamusa. Jeździsz szybciej, na innych oponach i innych trasach, bo motor ci na to pozwala, ale męczysz się podobnie. Jedziesz pod górę 25 kmh zamiast 12, ale mocy tyle samo wkładasz. Masz też 4 tryby + off - zawsze możesz sobie utrudnić. U mnie też bardzo pozytywnie chęć do roweru się zmieniła - z 1-2/tydzień, na eMTB jeżdżę praktycznie codziennie.
  12. najlepiej spróbuj sobie na próbnych przejazdach organizowanych przez różne firmy. Ja mam ciężki eMTB 27 kg Scott Patron 920 i fruwa zacnie - skacze dalej niż te lekkie mam wrażenie, ale masa daje sporą bezwładność. Trasy trzyma się jak głupi, przy hamowaniu staje w miejscu i to bez ryzyka fikołka. Nisko położona masa dodaje dużo stabilności. Podjazdy na takim sprzęcie bawią równie jak zjazdy, a nawet bardziej jak >20 lecisz pod górkę.
  13. Może warto poćwiczyć stop / wypinanie i manewry na niskiej prędkości, żeby nabrać pewności w SPD? Ja preferuję jednak platformy z pinami plus buty do tego. Trzymają stopę super i nie ma ryzyka upadku. Tylko czy będą odpowiednie...
  14. Full jest super do lasu, na górki, do skakania. Z drugiej strony jest cięższy, wolniej i ciężej się jeździ. Na robienie kilometrów hard / gravel. Na teren, góry, do zabawy full. Bagażnik mam na trójkącie tylnym SKSa - na paski - do kompletu fajne błotniki mają. Thule ma też niezły bagażnik na trójkąt, ale bez błotnika. Z bagażnikiem na fullu nie pojeździsz z siodłem na dole (dropper). Tak to wygląda.
  15. tak, serwis ustawia przydział mocy na port światła. Niektóre rowery mogą mieć port aktywny, ale to rzadkość, bo programuje się do mocy lampki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...