No dobrze, trochę podsumowując wydaje mi się że szukam segmentu którego jeszcze nie ma czyli coś między gravelem a MTB.
Asfalt i ścieżki leśne wiadomo to bardziej domena odpowiednio gravela i MTB.
Kwestią zostaje szuter.
Czyli założenia roweru
przyzwoita praca na szutrze ubitym lub nieubitym;
kierwonica baranek, pozycja bardziej szosowa
Założony efekt można uzyskać w dwojaki sposób :
uszosowiająć MTB Trial
uterenowiająć gravela
Pierwszy sposób wg mnie to może być wymiana opon kierownicy i klamkomanetek, ograniczenie skoku.
Drugi sposób to a)dodanie amorka 63/50 lub b) wymiana opon.
Dzisiaj spróbuję pójść drugą drogą a) i b) , zapraszam do poniższej analizy:
a) Poszedłem do piwnicy i znalazłem koło od 27.5 2.4''.
Okazało się że pasuje pod widelec 700 więc go założyłem, wyszło tak:
b)Potem znalazłem jakiś widelec i zrobiłem go na wymiar Suntour NCX air 63mm;
Geometria się zmieniła odpowiednio:
axle to crown 410->470 +6cm
środek ramy (17 cm od główki) 820->850 +3cm
góra mostka tuż przy kierownicy 870 +/-0 : wyciągnięte 35mm pierścieni spod mostka
suport +15mm
wyszło to tak:
Kilka uwag końcowych:
a)
+ na oponie 2.4'' uzyskałem zamierzony efekt na ciśnieniu 2.5b; Opona się ugina 10-20mm.
Na poduszcze powietrznej opony następuje amortyzacja tłucznia frakcji 30-50mm
+ wizualnie nawet OK
+ podobna waga
- wzrosły opory toczenia
b)
+/- amortyzacja nie sprawdzona - zakładam że poduszka powietrzna amorka pochłonie większe uskoki, dołki
,nie wiem czy pochłonie frakcję tłucznia 30-50mm ?
+ opory toczenia bez zmian
+ bez zmian wysokość kierownicy
- waga +600-800 gram
- większe odczucie oderwania od drogi
- wizualnie trochę słabo