Dzień dobry
Proszę o poradę odnośnie możliwych przyczyn i rozwiązań ucieczki powietrza z komory negatywnej do dolnej goleni w Reba Dual Air z 2008 roku (dokładnie taka, jak na zdjęciach na pierwszej stronie).
Po napompowaniu komory pozytywnej i negatywnej do 80psi, amortyzator przez chwilę pracuje fajnie, ale już po chwili się mocno utwardza. Po włożeniu cienkiej trytytki pod uszczelkę kurzową słychać uchodzące powietrze. Kiedy zostawię podłączoną pompkę i rozszczelnioną uszczelkę kurzową trytytką to widzę spadające ciśnienie w komorze negatywnej (przez pompkę powietrze nie ucieka, gdyż pozostawiona podłączona do komory pozytywnej nie pokazuje spadku ciśnienia nawet po długiej chwili).
Amortyzator miał ten problem od zakupu z ogłoszenia. Na razie zrobiłem poniższe i nie pomogło:
1. wymiana wszystkich oringów sprężyny powietrznej z pełnego zestawu serwisowego rock shox i przesmarowanie wszystkiego SRAM butter,
2. rozebranie ponowne sprężyny powietrznej, przejrzenie wszyskiego pod kątem uszkodzeń (oringi, trzpień, górna goleń, itd.) - nic nie znalazłem i przesmarowanie oringów pm600.
Planuję jeszcze raz rozebrać sprężynę powietrzną, wymienić oringi (pomimo, że nie widzę pod lupą żadnych uszkodzeń), przesmarować pm600 oraz wlać 15W do komory negatywnej.
Podejrzewam, że powietrze ucieka przy trzpieniu przy małej uszczelce, gdyż komora pozytywna przy takim samym smarowaniu i uszczelce trzyma ciśnienie. Przychodzi mi do głowy zakup grubszego oringa na trzpień, czyli 10mm x 3,5mm zamiast 10mm x 3mm, ale to już taka desperacja.
Będę wdzięczny za wszystkie pomysły.
Pozdrawiam!
Krzysztof