Skocz do zawartości

B777

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    48
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika B777

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. @marcescohttps://www.olx.pl/d/oferta/gravel-merida-m-bike-grv-400-s-47cm-jak-nowy-CID767-IDTC1ms.html
  2. Hej, w perspektywie powyższego wpadł mi jeszcze jeden rower w oko, którego mam okazję zgarnąć za 5k - m_bike GRV 400. Dużo tam GRXa i chyba dość komfortowa geometria. Co sądzicie? W ogóle, mało informacji i opinii o tym rowerze w sieci, z jakiegoś powodu.
  3. Dzięki bardzo! Zatem AL4 Disc lub Marin Gestalt 2.5.
  4. Dziś pojeździłem na tym, co było w sklepach w Katowicach i okolicy: Rondo Ruut AL2 - rozmiar S Trek Domane AL4 Disc - rozmiar 52 Marin Gestalt 1 (model 2023) - rozmiar S. Wszystkie rozmiarami mi pasowały, muszę tylko odpowiedzieć sobie na 3 pytania, z Waszą pomocą : Hamulce - jestem pierońsko ciężki (92kg) i miałem wrażenie, że w tym Gestalt 1 hamulce są z plasteliny. Wyjaśniono mi, że wymiana samych hamulców na hydraulikę to de facto wymiana połowy grupy w rowerze i się raczej nie opłaca. Wychodzi więc na to, że mam patrzeć tylko na rowery z hydrauliką, czy sądzicie, że to tylko kwestia tych plastelinowych hamulców w Marinie, więc inne powinny być ok? (Tektro MD-C500). Nie pamiętam wrażeń z Rondo z hamowania 😕 Geometria - Trek i Marin były dla mnie bardziej komfortowe. Rozumiem, że Rondo ma bardziej sportową geometrię. Na który parametr, porównując różne modele rowerów, powinienem spojrzeć, żeby mieć tu rozeznanie? Rondo przemawia do mnie urodą, ale chyba nie jest najwygodniejszy i nie wiem, czy mi to spasuje na dłuższą metę. Jak stoi pod kątem geometrii Grail i Grizl do tych rowerów? Shimano vs SRAM - czy tu zawsze będzie taka wielka różnica? Nie spodziewałem się trochę tego. To, jak świetnie działa Shimano w porównaniu do SRAMa to jest nie do opisania dla mnie - wszystko jest dużo bardziej płynne na klamkomanetce, takie gładkie jest zmienianie biegów. Na SRAM na Rondo miałem wrażenie, że wciskam przycisk na maszynie do pisania. Rozumiem, że to nie kwestia regulacji etc. tylko SRAM w porównaniu do Shimano po prostu tak ma? Wychodzi na to, że albo Domane AL4 disc (tak jak z resztą od razu zasugerował @ernorator, co więcej jest w promocji za 7,1k PLN) albo Marin Gestlat 2.5 (7,5k PLN). Ewentualnie polowanie na Grizl na rynku wtórnym, bo nowego nie ma dostępnego (no i nie wiem jak jego geometria).
  5. Trek odpalił 4 dni promocji od dziś. Obniżki nie rzucają na kolana, ale jest np. Domane AL 4 Disc z 8.439 PLN na 7.173 PLN.
  6. Dokładnie to słyszałem na kilku recenzjach graveli w sieci. Z czego to wynika, tzn. że łatwiej się połyka kilometry? @marcescoodnośnie Grizl - uważać z rozmiarem, tj?
  7. @marcesco nie obrażam się, myślę, ze masz 100% racji i wiem, że będę totalny amatorem i nigdy w niczym nawet nie wystartuje. to ma być jazda dla zdrowia i przyjemności, po ulicy i po szutrze, ubitej ścieżce w lesie, ale jak pisałem - chciałbym czasem też porządnie na tym rowerze przycisnąć, do czego ten mój Giant Roam tak średnio się sprawdził. Dobra, czyli nie musi to być grupa szosowa - rozumiem. W takim razie: 1) Mając na uwadze powyższe, co byście polecili? (kurde, Grizl i Grail w moim rozmiarze raczej niedostępne, a najbardziej mi się podobają + trochę się boję jednak kupić bez przymiarki rower, żeby się rozmiar śmieszny nie okazał w jedną lub drugą stronę). 2) Czy założony budżet według Was jest sensowny, czy do takiej rekreacyjnej jazdy 2-3 razy w tygodniu po naście-dziesiąt km raczej coś tańszego? (tak, ja wiem, że można kupić też mercedesa do jazdy po bułki jak kogoś stać i ma kaprys)
  8. @marcesco to mnie zaskoczyłeś z oporami toczenia tych opon. Da się to jakoś sprawdzić dobierając oponę, czy raczej recenzje w sieci i wrażenia użytkowników tylko? Swoją drogą, to ciekawe co mówisz o grupie szosowej w porównaniu z tym co pisze @ernorator- rozumiem, że on zmienił korbę ze względu na to, żeby móc mocniej deptać? Pytam jeszcze doświadczonych, bo np. na 99 spokes przy wyborze danego roweru jest potencjalna prędkość, na jaką taki a nie inny napęd w tym rowerze pozwala - no i różnice między gravelem na GRX a fitnessem na grupie szosowej jest duża. I o to mi chodziło - czy nie lepiej od razu kupić z grupą szosową, żeby nie brakło mi nigdy tej twardości w wysokiej prędkości? Czy generalnie z Waszego doświadczenia wynika, że dla amatora to totalnie jest bez znaczenia, bo i tak nie będę rozwijał takich prędkości? W sumie najważniejsza jest chyba średnia na takich tripach dłuższych, niż zrywy maksymalne.
  9. @marcesco co przez to rozumiesz, tzn. te za duże oczekiwania?
  10. Dla uproszczenia załóżmy, że baranek OK.
  11. Z góry przepraszam za moje rozmemłanie, ale sam się miotam. Temat jest taki: miałem crossowego Gianta Roam 2 z 2020 r., ale oddałem go ojcu i szukam czegoś, co będzie mi bardziej pasowało po tym rowerze. Planuję jazdę na rowerze dla przyjemności i zdrowia - ma mi pomóc zrzucić kilogramy, 2-3x w tygodniu. To wcale nie znaczy, że chcę jeździć w tempie spacerowym. Lubię mocniej nacisnąć i to mi się podoba - uwielbiam większe prędkości. Trochę mi tego brakowało w Giant Roam 2 - pozycja była zrelaksowana, ale jakoś średnio się nim jeździło na szosie - za duże opory na coś szybszego. Na ubitych ścieżkach leśnych sobie radził, ale tylko na tych lepszej jakości. Chciałbym rower, który: Sprawdzi się na asfalcie i na ścieżkach polnych, szutrowych i leśnych. Szosa 80%/teren 20%. Rower nigdy nie pojedzie w góry. Chciałbym rowerem móc pojechać szybciej na szosie. Nie mam doświadczenia z barankiem, boję się trochę o to, jak będę operował klamkomanetkami - mam małe dłonie i boję się czasu reakcji w sytuacji awaryjnej, gdy będę musiał dosięgnąć szybko klamek z górnego chwytu - czy to zasadna obawa czy jestem paranoikiem? Ale nie wykluczam takiej kierownicy, jeśli według Was do moich potrzeb się sprawdzi. Hamulec musi być hydrauliczny. Po poczytaniu trochę forum wychodzi, że albo gravel albo fitnes? Gravel - lepsza pozycja do szybszego toczenia się po asfalcie, opony, które pozwolą mi pojechać po lesie, nawet po mniejszych korzeniach. Fitness - mniejsze opony i mniejsze opory toczenia się, grupy szosowe osprzętu = większa prędkość. A może idealny byłby gravel z grupą szosową? Wzrost - 171 cm, przekrok 77 cm. Myślałem o: Canyon Roadlite 6, Grizl 6 albo Grail 6 Cube Nulane Race Rondo Mutt - jest taki bardzo fajny wystawiony na OLX używany i doposażony. Ewentualnie inny Rondo. Marin Gestalt 2.5 Może być używka. Jak trzeba będzie, to mogę dorzucić do 8k PLN. Odpadają: Romet, Kross, Merida. Jeśli według Was na moje potrzeby nie ma sensu topić tyle kasy, to tym lepiej. Chętnie przyjmę tańsze alternatywy.
  12. Coś się rusza, coraz więcej tych wyprzedaży. Dla przykładu airbike odpalił z wyprzedażą, jest trochę modeli poprzecenianych - obniżki są różne, jak sprawdzałem to hardtaile Treka po 15% aż do 33% (!) na niektórych rowerach crossowych.
  13. Oglądałem wczoraj filmik o Marin Team 2 z lutego 2022 r. Cena - 9200 PLN. Obecnie cena tego Marina na stronie producenta - 11.200 PLN... Więc faktycznie, nawet jak obniżą te ceny o te 10-20%, to będą się dopiero zbliżali do starych cen. Chociaż nawet nie wiem, czy i je osiągną. Ktoś z Was ma jakieś obserwacje w zakresie obniżania cen?
  14. Kupiony po poradach na forum, na razie jestem zadowolony! P.S. To Katowice.
  15. Cześć wszystkim! Świeżak przyszedł po trochę wiedzy i może zostać na dłuższą chwilę (przy okazji, szukam roweru i porad).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...