Skocz do zawartości

rd5

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    46
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Warszawa/Zagranica

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika rd5

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Stąd właśnie moje pytanie czy wymienić klamkę i czy alternatywnie MT7 są bezproblemowe. Stoi u mnie drugi rower RockRider 560s, który kupiłem gdyby ktoś chciał ze mną pojeździć. Od momentu zalania 3 lata temu zero problemów z hamulcami i w ogóle rowerem. Kompletnie nic. A hamulce to Tektro.
  2. Ale co ze mną niby jest nie tak? Sramy blokowały mi się do kompletnego zatrzymania koła, w Shimano puchnie klamka. Sam to wymyśliłem? Tak chcę kupić i zapomnieć bo jakość jest zmartwieniem sprzedawcy a nie klienta, problemem klienta jest zapłata a sprzedawcy dostarczenie produktu o jakości odpowiadającej specyfikacji.
  3. Poczekaj czyli Shimano nie są na zimę? Nie, nie szukam problemów, chcę kupić hamulce i zapomnieć o nich. Pierwsze słyszę o hamulcach na zimę i lato. Jeżeli Shimano są tylko na lato to powinna być o tym wyraźna informacja.
  4. Mój rower i hamulce znają prawie wszystkie serwisy w Warszawie Najpierw było co najmniej kilkanaście prób z wadliwymi Guide RS, później zmiana na Shimano 8120 i kolejne kilkanaście przelewań na oryginalnym oleju, w tym w autoryzowanym serwisie Shimano. Klamka po krótkiej jeździe i paru naciśnięciach puchła do końca. W internecie wyczytałem, że kanaliki w klamce są za wąskie i przez to olej ma problem z powrotem, zalanie olejem 2,5W w 99% pomogło pod warunkiem, że jest dobra pogoda, na mrozie olej dalej gęstnieje i problem w niewielkim stopniu powraca w tylnym hamulcu. Problem nie występował gdy na chwile zamieniłem klamkę na jakąś tanią pozagrupową poziomu Alivio. Szukam teraz alternatywy co dalej robić i zastawiam się nad zmianą klamki (jeździłem na hamulcach SLX, problem nie występował) lub hamulców na MT7 pro stąd szukam opinii. Hamulce XT raz leciały cale na gwarancję i zostały wymienione a raz odesłałem tylko klamkę i też dostałem nową, problem jak był tak został do czasu zmiany oleju.
  5. Witajcie, miałem swego czasu wojnę z hamulcami XT, którą opisywałem na forum. Wymiana nic nie dała ale częściowo zadziałał patent z anglojęzycznych forów. Otóż kanaliki w klamce serii 8100 są stosunkowo wąskie i standardowy olej 10W z trudem się przeciska. Rozwiązaniem problemu jest zalanie układu olejem do amortyzatora motocyklowego Putoline 2.5W. Po zalaniu jesienią problem zniknął do zimy, na mrozie wraca choć nie tak jak na oryginalnym Shimano. Hamulce są sprawne ale nie chce mi się już z nimi męczyć, może macie pomysł na alternatywę? Myślałem o zakupie kompletu Magura MT7 pro lub wymiany samych klamek na SLX. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany moimi XT to są do wzięcia. Pozdrawiam Rd
  6. Dzięki Sabarolus za odpowiedź, powieliłem temat na szalonym forum (nie wiem czy wolno tu wkleić link) i użytkownicy stawiają na zbyt dużą ilość płynu hamulcowego.
  7. Muszę bo już ręce opadają ale nie mam pojęcia kto potrafi się tym zająć bo niby dwa renomowane serwisy a efektu dalej nie ma. Fakt ładnie się zachowali bo dali elektryka na weekend. A czy te objawy to bardziej zapowietrzenie (pomijając ocieranie) czy wada hamulca? W sumie tylny teraz trochę lepiej chodzi po wymianie klamki. Czy one mogą kiepsko hamować bo jeszcze są niedotarte? Sram jakoś szybciej się dotarł albo coś z tymi nie tak. Czy klamki mają być dość miękkie czy sztywne po zaciśnięciu?
  8. Klamka tylna została wymieniona w ramach gwarancji, pogadam z serwisem jak oni załatwiają wymianę całości. Zauważyłem, że z przodu lewa okładzina praktycznie dotyka tarczy, prawa po naciśnięciu klamki dopiero, z tyłu odwrotnie (ciężko zobaczyć), prawa okładzina jest bliżej tarczy. Zastanawia mnie dlaczego dwa serwisy tego nie widziały (ocieranie wyraźnie teraz słychać), myślałem, że ze mną jest coś nie tak ale te SLX działały o wiele mocniej i bezproblemowo.
  9. Witam wszystkich, mam problem z hamulcami Shimano XT 8120 z tarczami ICE Stop. Hamulce dopiero założone - przebieg 50km, po zahamowaniu mam wrażenie jakby tłoczki nie odbijały bo ciężko się jedzie, po jakimś czasie sytuacja wraca do normy, po każdym hamowaniu (nawet dość delikatnym) klamka puchnie i w efekcie skraca się jej skok co muszę regulować śrubą do regulacji odległości od kierownicy. Zajmował się tym jeden serwis, bez skutku, teraz odebrałem rower z drugiego, objaw mniejszy ale jest, do tego przednia tarcza ociera chyba o zacisk bo słychać raz na obrót otarcie, rower też słabo hamuje ale można uznać, że to niedotarte tarcze (zaliczyły parę hamowań z 40+ ale może im mało?). Co to może być? Zakładam, że chyba nie zapowietrzenie bo rower wraca do serwisu raz w tygodniu, za każdym razem przelewają układ i znowu to samo. XTki kupiłem bo miałem podobny objaw z nieodbijaniem w tylnym Guide RS (przedni chodził super), z którym też nie mogli sobie poradzić. Teraz na weekend dostałem zastępczy rower na SLX, nawet nie ma porównania, inny świat, zero problemów. SLX ma też fajny skok 0-1 u mnie trochę miękko to działa, podobnie chodziły Guidy. Przychodzi mi do głowy pływająca tarcza ICE Stop (w Guide miałem tarcze SRAM) ale na chłopski rozum gdyby tarcza źle się ustawiała to hamowanie przestawiłoby ją na optymalną pozycję. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Mogę kupić oryginalne tarcze XT (zmieniam koła, mogę wziąć tarcze na centerlock) ale obawiam się kolejnego niepotrzebnego wydatku. Pozdrawiam
  10. A jak to się reguluje? Znalazłem tylko pokrętło od regulacji powrotu na dole.
  11. OK to się nie przejmuję Bardzo Ci dziękuję!
  12. Mam jeszcze jedno pytanie do wątku, przy hamowaniu amortyzator mocno się ugina (do połowy) to za niskie ciśnienie czy zbyt duża kompresja? SAG wydaje się plus minus OK (20-25%)
  13. Dobrze wiedzieć, mógłbyś wrzucić przykładowego linka albo opis z internetu? Myślę, że przyda się nie tylko mi ale i każdemu kto pierwszy raz będzie chciał rozebrać FOXa.
  14. Rozkręciłem i ku mojego zaskoczeniu w środku były 3 tokeny. Zaskoczenie dlatego, że myślałem, że trzeba je oddzielnie kupić. Za pomoc posłużyła instrukcja z youtube, uważać trzeba przy odkręcaniu bo zwykły klucz trochę mi ten srebrny element porysował. Trzeba mieć dobre klucze albo najlepiej klucz nastawny. Bardzo Wam i szczególnie Galvatronowi dziękuję! Teraz tylko przetestować. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...