Skocz do zawartości

maniana007

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    48
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika maniana007

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Tak, zielony BRUNOX Top-Kett. Smród rozpuszczalnika (?) nieziemski. Właśnie jestem po kolejnym czyszczeniu łańcucha i wytarciu do sucha. Dziś już nie jeżdżę, więc postoi do jutra. Druga (z trzech kupionych) butelka dziś otwarta i zaaplikowana. Capi tradycyjnie, jak w warsztacie samochodowym. Nie pamiętam czy tak było z brunoxem od zawsze. Zawsze tak śmierdziało po użyciu Finish Line'a czerwonego. Shimanowski ptfe jest całkiem bezwonny po aplikacji.
  2. Brunoxa Top-Ketta używam jako rozpuszczalnik brudu do łańcucha (nigdy go nie ściągam), któremu należy się po 3-4 tygodniach kolejne smarowanie. Kupiłem kiedyś na zapas 3 butelki i żałuję, mam wrażenie, że kiedyś był ciut gęstszy, teraz to kopia finish line'a czerwonego. W porównaniu do shimanowskiego ptfe (zostało mi 1/4 buteleczki kupionej kiedyś całkiem przypadkowo) jest słabiutki: śmierdzi pieruńsko przez kilka dni od aplikacji, jest wodnisty, łańcuch słychać znacznie szybciej niż po ptfe. Ale brud ze środka łańcucha wyciąga pięknie i szybko, łańcuch czarniutki robi się w trymiga. Widzę w necie wysyp tzw. następców legendarnego ptfe, co butelka to po oczach wali "ptfe"
  3. Tak jak myślałem: za dużo paprania jeśli to ma być dobrze zrobione. Ale komuś może się porady przydadzą na przyszłość. Ale co by nie gadać, gdyby nie paluchy to marker siedzi ładnie i mocno jak z fabryki... Co tam robią palce? Dla mnie to jedno z wielu miejsc trzymania rąk. Raz rogi, raz gąbka, raz klamkomanetka. Tam gdzie jest mocno wytarte, palec wskazujący ciągle leży przy zmianie biegu w górę i hamowaniu: 3 na klamce, jeden gotowy do zmiany. Można się zdziwić gdzie paluchy po kierownicy latają podczas jazdy.
  4. Cześć, znacie jakiś prosty, sprawdzony i nieskomplikowany sposób na pomalowanie srebrnych/lśniących części klamkomanetek na czarno? Tak bezpowrotnie i na amen. Wpadłem na pomysł z markerem permanentnym ale na długo nie starcza w miejscach, gdzie pracują palce, co widać na załączonym obrazku. Na zdjęciu widać efekt wytarcia po mniej więcej miesiącu od pomalowania. Co 2 tygodnie nie będę tego malować i stąd pytanie. Nie piszcie "trzeba było kupić całe czarne" bo 3x8 na 4 palce i z przełącznikiem na canti/v-brake ze świeczką dziś szukać a co dopiero wymagać całych czarnych. Załączam przykładowe zdjęcie oryginalnej i pomalowanej/wytartej klamkomanetki.
  5. itr, sprawa rozwiązana bo kupiłem - nie ukrywam - trochę w ciemno komplet tektro r369, w myśl zasady "najwyżej się zwróci" i "skoro obecne alhongi pasowały do otworów, to i te powinny". Głównym kryterium były oczywiście długie ramiona: 60mm+. W serwisie, gdzie mi to montowali mówili, że nie obyło się bez rozwiercania. Dałem im długą tulejkę kupioną na allegro ale podobno się nie przydała, znaleźli w gratach u siebie odpowiednią. Tę swoją kupioną przymierzyłem do tektro i gwint pasował ale tu się zapewne rozchodziło o średnicę samego otworu (otworów) w ramie. W szczegóły rozwiercania nie wchodziłem bo koniec końców wszystko się udało. Mam nadzieję, że wiedzieli co robią i to się nie rozpadnie. Zdjęcia na dole wątku:
  6. Nikt mi nie odpowiedział, to po zmontowaniu wszystkiego sam sobie odpowiem, może się komuś przyda: CLARIS RD-R2000 GS 8rz 34T (to wózek krótki. Jest też najkrótszy S, długich w nim nie ma) idealnie współgra z trzyblatową korbą 42/32/22 FC-M361. Sporo osób mnie przestrzegało przed combo "krótki wózek + 3 blaty" ale nie ma się co bać o ile nie siedzi tam tarcza 48. A poza tym wózek wcale nie jest taki krótki jak nazwa wskazuje. Kaseta CS-HG51 8s 11-28. Wszystko śmiga.
  7. Mały update: w rowerze siedzi już komplet tektro r369. Jak widać zapas jeśli chodzi o długość ramion jest spory a z przodu to nawet w drugą stronę prawie zabrakło (od góry). Zapas na długość wynosi około 2 cm więc sporo ale wolałem dmuchać na zimne i brać dłuższe niż na styk. Wygląda na to, że długość ramion 60 mm byłoby w sam raz. Między oponą a szczęką/ramą zrobiło się ciut więcej miejsca z tyłu - koła i opony identyczne do poprzednich 700x35C. Koleś który to montował mówił, że trzeba było rozwiercać trochę dziury. Czyli średnica otworu jednak nie pasowała do śrub montażowych hamulców. Dałem im do montażu jedną tulejkę 3 cm ale użyli swojej. Klamki 3x8 ST-EF65 v-brake/canti na cztery paluchy też działają jak należy. Przestawili oczywiście dźwigienkę (śrubę?) od dołu pod canti. To tyle w temacie hamulców i klamkomanetek do nich. Dzięki wszystkim za pomoc.
  8. A czy w kompletnych zestawach przód + tył szanujących się marek (tektro, shimano) są dołączone te tulejki z gwintami do mocowania śrub? Jeśli są w zestawie to po jednej na szczękę czy może dołączają 2-3 pary o różnych długościach na wypadek niestandardowych grubości ram? Na chłopski rozum przy wydaniu 3-5 stów lub więcej na parę szczęk wypadałoby dla przyzwoitości dodać więcej niż te dwie. Koszt dla producenta chyba niewielki.
  9. Mam pytanie do kogoś kto w praktyce przerabiał temat: średni czy długi wózek tylnej przerzutki przy korbie na 3 blaty. Zastanawiam się czy brać średni (GS) czy długi (SGS) wózek w przerzutce Shimano Claris RD-R2000 8rz. GS. Korba na 100% będzie 42-32-22 a kaseta 8rz. 11-28. W TEORII WSZYSTKO JEST OK Z TYM GS-em: pojemność całkowita przerzutki 43T (u mnie 37T), max dyferencja przednia 20T (u mnie 20), reszta MIN/MAX zębatek też w normie. U sprzedającego przerzutkę GS otrzymałem odpowiedź: "na 3 blaty z przodu lepiej brać długi (SGS) wózek". Poradzicie czy mogę brać tę GS skoro wszystko w teorii pasuje i nie będzie z tym męczarni w praktyce?
  10. Witam, chcę wymienić tylną przerzutkę acera bo zmieniam zużyty napęd i koła. Obecnie jest acera z długim wózkiem + wolnobieg 7rz 14-28 + korba 48/38/28. Będzie korba FM311 42/32/22 + kaseta CS-HG51 8rz Alivio 11-28 + chciałbym kupić Shimano Claris RD-R2000-SS (najkrótszy) 8 rz. Nurtuje mnie pytanie czy ten Claris będzie w takim połączeniu działać i czy krótki wózek będzie tu odpowiedni. Zawsze miałem 3 blaty z przodu i długi wózek. Z przodu będą w praktyce używane jedynie dwa największe blaty, małego nigdy nie wrzucam. Oczywiście mogę wybrać też Clarisa z wózkiem GS. Proszę o radę co będzie najlepiej działało z tą nową kasetą i korbą.
  11. Dzięki, wszystko jasne! Zatem jak będę szukał czegoś na tył to na pewno kupię coś na... przód 🤔
  12. Teraz zauważyłem, że pytanie jest ogólne i powinno być w "dziale hamulcowym" a nie w shimano ale jest jak jest. Nie wiem jak to przenieść. Czyli różnic (poza wspomnianą śrubą) nie ma i to są dwa identyczne zaciski? I pytanie drugie: czy zawsze (lub w zdecydowanej większości) śruba w hamulcu przednim jest dłuższa od tylnej?
  13. Właściwe pytanie brzmi: czym różni się - poza długością/może też średnicą śrub mocujących - typowy hamulec szczękowy (caliper/U-brake) tylny od przedniego? Na zdjęciach kompletów widzę zawsze dwa bliźniaczo podobne hamulce, nawet prowadzenie linek po tej samej stronie. Pytam gdyż szukam szczękowego "tylnego". Znalazłem jednak taki, który mi odpowiada ale opisany "na przód". Sprzedawca odpisał, że ten oferowany, czyli przedni ma po prostu dłuższą śrubę mocującą do ramy. A to mi jak najbardziej pasuje gdyż grubość mojej ramy z tyłu w miejscu śruby to 2 cm, czyli więcej niż standardowo w kolarzówkach/szosówkach. Mój rower był oryginalnie tzw. góralem stąd nietypowe grubości ramy (2cm tył, 3cm przód). Podobno lepiej abym szukał dłuższych śrub niż zbyt krótkich. Wiem, że można kombinować z dłuższymi tulejkami za 10 zł, w które wchodzi śruba mocująca ale przyszło mi do głowy tytułowe pytanie.
  14. Tylko pytałem, ja nie wiem co to. W międzyczasie poszukałem co nieco o hamulcach rolkowych i znalazłem w jednym wątku fajną fotkę z rozpiską jakie klamki są do jakich hamulców: Sporo wyjaśnia czego powinienem szukać (dolny lewy róg). Żebym ja to wiedział wcześniej... Sporo czasu i nerwów bym zaoszczędził. A wyszło to przypadkowo gdy Marvelo napisał o tym symbolu hamulców rolkowych, o których nigdy nie słyszałem. Przynajmniej się człowiek czegoś tu nauczy. A co do kwestii "2 czy 4 palce" napisano (NOTE), że rozwiązanie na 2 palce w moich hamulcach szosowych (rolkowych, canti, u-brake) nie da wystarczającej siły hamowania. Ale wykluczone chyba nie jest. Najwidoczniej zamontować się to da ale hamować będzie "jakoś tam". Reasumując "cztery palce" to bez wątpliwości rozwiązanie do moich hamulców.
  15. Szczerze to gdybym wiedział ile z tym pie...nia to bym został przy wolnobiegu 7. Zmieniłbym - jak to robiłem dotąd - zużyty napęd co 4-5 lat i koła raz na dekadę. W sklepach jak zapytam o te szosowe u-braki to się patrzą jakbym z jakimś niespotykanym wynalazkiem przyszedł. Może zapytam w jakimś nowym wątku na głównej (od hamulców oczywiście) czy "4 palce" w opisie oznaczają z założenia canti/u-brake? Może ktoś zajrzy przypadkiem i odpowie... W jednym rowerowym koleś mi zalecił abym szukał starej tiagry 3700 lub 4700. Ja ciśnienia nie mam na tę lewą/przednią "z przełącznikiem". Do czasu znalezienia odpowiedniej (najlepiej do pary: ST-EF51) mogę zostawić to co mam bo działa jak należy, tylko trochę pstrokato będzie. Jak znajdę to się wtedy zamontuje razem z nową przednią przerzutką (stara ma 30 lat od nowości i działa) i będzie projekt zakończony. A ten przełącznik ze zdjęcia to do czego służy? W opisie: Na 4 palce, klamka dedykowana do V-Brake lub mechanicznego hamulca tarczowego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...