Skocz do zawartości

slazakmtb

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika slazakmtb

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. @Dokumosa rozumiem, że są na rynku manetki, które obsługują skrajne położenia (+kilka położenie a nie tylko 0 - 1) ?
  2. Dzieki @Dokumosa za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie, bo nie wiem, czy dobrze to rozumiem. Załóżmy, że niebieski okrąg to ten "niebieski pokrętas" w amorze. Ma on swój zakres, w którym można go przekręcać (zielony okrąg). Nie jest to pełne 360stopni ale jakieś 290stopnie. Rozumiem, że przy maksymalnym przekręceniu amor jest najsztywniejszy? I teraz, jeśli moja manetska PushLock ma stały zakres działania, więc zawsze obraca kółeczkiem o stałą ilość stopni? (kolory pomarańczowy i czerwony) Jaki jest sens w takiej manetce, która obsługuje tylko część zakresu blokady amortyzatora? Zaznaczenie kolorem czerwonym i pomarańczowym to zakresy przed i po mojej zmianie (opisywanej powyżej). I teraz pytanie najważniejsze: Jeśli zmieniłem punkt startowy (pasek pomarańczowy) to czy teraz mój amor nie jest ciągle lekko zablokowany?
  3. Dziękuję @Dokumosa Nie miałem o tym pojęcia! W między czasie zmieniłem punkt startowy tego niebieskiego pokrętła (czyli jego pozycję, w którym linka zaczyna zmieniać położenie). Działa ale nie wiem czy to dobra praktyka. Sprawa zaczęła się od tego, że RockShox 30 Silver mojej żony, na blokadzie jest praktycznie całkowicie sztywny. Dołączam dwa zdjęcia a) po mojej zmiania b) przed moją zmianą
  4. Witam, Jakiś czas temu kupiłem rower z RockShox Recon Gold RL. Mam wrażenie, że po zablokowaniu amortyzatora z manetki - amortyzator prawie wcale się nie blokuje (no, może minimalnie). Najbardziej wyczuwalne jest to podczas postoju, gdy siłowo uginam amortyzator. Co może być przyczyną? Dodam, że przy zablokowanym amortyzatorze i siłowym uginaniu - słychać charakterystyczne "syczenie" (powietrze). Przy odblokowanym, ten dźwięk jest praktycznie niesłyszalny. Załączam dwa zdjęcia blokady (pozycja linki):
  5. Jedna z pierwszych przejeżdzek na nowym Treku Procaliber 9.6 2018
  6. slazakmtb

    [opinia] Trek Procaliber 6

    Chciałbym prosić o porówanie / Wasze opinie z rowerem https://www.bikester.pl/cube-race-one-mtb-hardtail-szary-czarny-691424.html#rating
  7. Cześć, Po dość długim researchu, podczas którego szukałem "uniwersalnego roweru MTB" padło na rower: Trek Procaliber 6 --> https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-6/p/21816/?colorCode=black Wolę od razu kupić "przyszłościowy" sprzęt, nawet jeśli miałbym zapłacić odrobinę wyższą kwotę. Brałem pod uwagę wykonanie ramy, warunki gwarancyjne, amortyzator, nowinki techniczne itp. Wiele osób twierdzi, że ramy Treka i ich gwarancja dożytownia to dobra opcja. RockShox Recon zbiera dobre opinie jak i rozdzielacz isoSpeed też wydaje się być ciekawym dodatkiem. Mogę mieć rower (nowy) za 5700zł. I tutaj rodzą się pytania do Was: czy w tej cenie i z tym osprzętem to dobra, opłacalna opcja? czy geometria tego Treka (G2) nadaje się jako "uniwersalna"? czy znacie lepszą alternatywę w tej cenie 5000 - 6000zł ? Z góry dziękuję za Waszą pomoc i wskazówki!
  8. Witam, Poszuję podstawowego modelu bagażnika na x2 rowery (hak). Rozważam modele z firmy Thule oraz Aguri. Czy możecie z własnego doświadczenia polecić jakiś konkretny model albo zupełnie inną firmę? Karol
  9. Wydaje mi się, że muszę na nowo zweryfikować to, gdzie jeżdzę i gdzie mam zamiar jeździć. Na dzień dzisiejszy 20% to asfaltowe ściezki, 50% leśne ścieżki / bardzo łagodne szlaki, 30% mocniejsze zjazdy i podjazdy. Na pewno nie planuję startu w maratonach/wyścigach itd. Tak naprawdę w 70% przypadków, zależy mi na komforcie jazdy, bardzo dobrym tłumieniu drgań, pewnosci za kierownicą a nie na szybkości. Lubię także, jak coś kupuję zainwestować od razu w lepszy sprzęt. Mam wrażenie, że na rynku pojawiło się tyle kategorii "górali", że ciężko mi już określić jaki "typ" jest dla mnie.
  10. Znazłem jeszcze jedną ofertę Cannondale: https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2017-wyprzedaz-rowerow-2017/gorskie-sztywne/f_si-3 Ten rower można znaleźć już za niecałe 6000zł (czyli coś pomiędzy X-Caliber a Procaliber) Słyszałem wiele dobrego na temat F-SI. Potwierdzacie? Swoją drogą - dziś mierzyłem Procalibra i mam wrażenie, że pozycja jest "zbyt wyścigowa"/pochyła ( + prosta kierownica to chyba coś co nie bardzo mi odpowiada). Może poszukując "uniwersalnego roweru górskiego", powinienem patrzeć na inną serię Treka/Cannondale? (bardziel trailowe?) Karol
  11. @Pejot1975 @Sabarolus @Dezent A jak Waszym zdaniem ma się ten rower https://www.2b3sport.pl/pl/p/Cannondale-2017-TRAIL-29-1-rower-gorski-MTB/1189 w porównaniu do powyższych modeli Treka? Dzięki!
  12. @Dezent zgadza się. Co polecasz zatem z hardtaili do około 6000zł? Kolejny model do researchu nie zaszkodzi Dzięki!
  13. Witam, Chciałbym poznać Waszą opinię na temat dwóch, poniższych rowerów: 1. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-6/p/21816/ 2. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-9/p/21709/ Te dwa rowery dzieli cena/różnica około 1000zł. Z tego co wyczytałem, różnią się: - amortyzatorem - korbami - brakiem rozdzielacza IsoSpeed w x-caliber - lekko geometrią 1. Czy to wszystkie, znaczące różnica a może ja jako amator, nie dotrzegam innych, ważnych różnic? 2. Czy powyższe zmiany są warte tego, aby dopłacić 1000zł do Procalibra? Z góry dziękuję za Waszą pomoc / opinie na temat tych rowerów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...