Skocz do zawartości

Belmondo

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Rzeszów

Osiągnięcia użytkownika Belmondo

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Jak mi dojdzie przerzutka i zamontuje na rower to się do niego przejadę z informacją. Co masz na myśli pisząc o odpowiedniej korbie? Ilość zębów na przedniej zębatce? Trochę się przywiązałem do napędu 1xx i nie chce wracać do przedniej zmieniarki bo przyjemniej mi się jeździ z 1 manetką, podoba mi się koncepcja prostszego napędu i jeszcze że do wymiany z przodu jest tylko 1 zębatka. Na 2x10 niby skosy by były mniejsze i też by to wychodziło lepiej dla kasety lecz jak już pisałem nie chce rezygnować z 1x10. Natomiast w jednoblacie świadomie chciałem mieć aż 34T z przodu aby nie młynkować na prostych co mi się zdarzało na rowerze 26 w 1x9 z kasetą 11-30 i 34T z przodu. A kaseta z takim zakresem oczywiście że będzie się szybciej zużywać ale to też świadomy wybór. Zdarzają mi się podjazdy które są długości około kilometra a są na tyle strome że nie jestem w stanie na nie normalnie wyjechać na moim 26 przy normalnej podjazdowej kadencji, tylko na największej koronce kasety muszę "drzeć" rower z taką siłą że zamiast tracić parę w nogach to najpierw tracę przyczepność tylniego koła. W międzyczasie znajomy sobie młynkuje i nie ma problemu kiedy Ja nawet nie mogę na chwile zwolnić bo jak już się zatrzymam to raczej nie ruszę z takiego przełożenia. Wydaję mi się że lepiej zastosować kasetę 11-42 zamiast drzeć rower na siłę tracąc przyczepność. Lepiej dla napędu wyjdzie brak tak intensywnego katowania małej koronki niż kaseta 11-36 która ma mniejszy skos. Wiem co potrzebuje bo nie od dziś przerabiam napędy 1xx. Jedyne co mnie w tym roku zaskoczyło to kasety Sunrace które pozwoliły na taki zakres w 10rz. i nie są jakimś XT 11-36 przerobionym na 11-42 tylko pełnoprawną 11-42.
  2. Po co miałem studiować i szukać tego wpisu skoro uzyskałem opinie od doświadczonego serwisanta (mówił że miał do czynienia z dużymi kasetami Sunrace w 10S) któremu się płaci za jego pracę? Miałem do niego zaufanie bo ze starszym rowerem 26 zawsze wiedział o co biega i umiał doradzić oraz rzadko kiedy musiałem szukać pomocy na forach. Wszystkie rowery ogarniał samemu bo prowadził 1-osobowy serwis. Sam rozkminiłem to co autor miał na myśli w linku bo starałem się ustawić ten skos nawet wyginając hak przerzutki, ustawiając śrubę B itp. Nie wiedziałem że powstała Deorka 10rz. która obsługuje kasety 11-42 i że 11 rzędowa przerzutka będzie działać bez zarzutu z kasetą i manetką 10S a tym bardziej nie wpadłem na pomysł że serwisant przy 50'tce może mnie wprowadzać w błąd. Gdybym nie uzyskał jednoznacznej odpowiedzi od serwisanta (inny serwis też to potwierdzał) to wtedy bym przestudiował że moja przerzutka nie nada się to tej kasety i bym nie kupował jeszcze tego slxa m7000 10S. Studiować zacząłem dopiero wtedy kiedy serwisy wykazały brak kompetencji i pomysłu na rozwiązanie problemu. W sumie to jeden serwis wpadł na rozwiązanie, wyrzucić kasetę za 230zł do śmieci i wrócić do 11-36...
  3. Jak najbardziej rozumiem że muszą za coś żyć. Na początku koleś stwierdził że moja przerzutka XT 10rz. jest uszkodzona i powiedział że jak kupie SLX M7000 10rz. to będzie działać i tak oto wyrzuciłem ponad 200zł w błoto po to aby usłyszeć od gościa że się poddaje i nie wie co zrobić. Teraz sprawdziłem tą 10rz. XT na mniejszej kasecie 11-36 i działa poprawnie mimo że miałem diagnozę iż nadaje się do kosza. Ostatnio to już totalna komedia, na chwile podmienili koło na inne z kasetą 11-36, zadziałało i stwierdzili że moja nówka kaseta jest uszkodzona, pytam się w którym miejscu i w jaki sposób? Oczywiście żadnej odpowiedzi nie otrzymałem bo jak 11-36 działa to 11-42 też musi "bo tak". Tylko że jak biorą za coś pieniądze, to niech nie biorą się za coś o czym nie mają pojęcia, albo chociaż niech nie wprowadzają w błąd... W innych serwisach jak nie wiedzieli co zrobić to chociaż nie wydawali błędnych opinii. Post trochę poza tematem, lecz chciałem wytłumaczyć dlaczego tak narzekam na serwisy które odwiedziłem.
  4. W takim razie dzięki za pomoc. Myślę że teraz wezmę M8000 XT 11S GS. Martwi mnie jedynie fakt, iż na darmowym forum dowiedziałem się więcej niż w 4 serwisach rowerowych którym zapłaciłem za diagnozę mojego napędu
  5. Czytałem ten main post z tematu Puklusa tylko ze z 2015 ale info było podobne (niestety natrafiłem na tego posta 5min. po tym jak napisałem swojego :/ ). Dowiedziałem się że manetka 10S musi działać z przerzutką 10 i 11S i wiele postów w temacie 1x10 to potwierdza. Ale chodziło mi bardziej o to która przerzutka zadziała lepiej z moją Sunrace CSMX3 10S 11-42 bo była też dyskusja że praca zależy też od połączenia kasety i przerzutki. Deorka M6000 10S. jest dedykowana pod obsługę max 11-42 a XT 11S. ma już kasety aż do 11-46 a moje pytanie brzmi czy w praktyce lepiej zadziała przerzutka dedykowana do kasety 11-42 czy przerzutka która w swojej ofercie ma dedykowane kasety z jeszcze większym zakresem. Trochę to to zagmatwane i domyślam się że to raczej nie robi różnicy lecz wolałbym poznać wasze zdanie
  6. Tylko że XT jest już pod 11S. Nie będzie żadnej różnicy w działaniu przerzutki 11s z manetką 10S w stusunku do przerzutki 10S i manetki pod 10S? Wiem żę 10S manetka ma działać z przerzutką 11S, tylko pytanie brzmi, jak dobrze to działa? Nie wiem czy kompatybilność Deorki 10S z manetka 10S nie jest w stanie zapewnić lepszej pracy niż mieszanka XT 11S z manetką 10. Rzeczywiście ten slx i deore zbytnio się nie różnią na pierwszy rzut oka i XT wydaje się dawać największą różnicę ale nie wiem czy kompatybilność manetki 10S i przerzutki 10S nie da lepszego rezultatu niż 2 klasy wyższa XT 11S pomieszana z 10S manetką. Jeszcze tylko dodam że napęd będzie stosowany do amatorskiego trenowania i wyścigów XC/maratony a teren jaki będzie musiała obsłużyć to: las (często błoto), szutry, strome zjazdy i podjazdy z kamieniami i korzeniami, czasem jakieś malutkie dropy czy też zjazd ze schodów lecz bez przesady bo nie mam ciężkiego fulla tylko ht z Rebą.
  7. Dzięki za odpowiedź Arni220. Teraz pozostaje ostatnie pytanie, co będzie lepiej działać z moją kasetą Sunrace CSMX3 10S 11-42 i manetką 10S XT. Wybrać tą Deorke m6000 10S. GS czy może jednak ten SLX 11S M7000 GS? Osobiście bardziej się skłaniam do tej Deorki bo jest dedykowana pod 10s. a większa kompatybilność niż 11-42 raczej mi nie będzie potrzebna. Najważniejsze jest to by to jak najlepiej ze sobą pracowało, przerzutka była sztywna i dobrze wykonana.
  8. Tylko w sumie teraz dziwnie wyszło z tą deorką m6000 10s która niby działa z kasetami 11-42, a mój SLX m7000 10s. niby max. 11-40. Tak btw. ten starszy SLX RD-M675 Shadow+ 10s. ponoć obsługiwał kasety 11-42 a nowszy SLX m7000 10s. ma już niby problem i max 11-40? To prawda z kompatybilnością tego starszego SLX'a że dawał rade z kasetami 11-42? Teraz nie wiem co wybrać, Deore M6000 10s. czy SLX m7000 11s. I nie wiem dlaczego Deore M6000 10s. ma działać z 11-42 a mój SLX M7000 10s. już tego nie ogarnia mimo że jest wyższą grupą. A jeżeli ta deorka m6000 10s. to rzeczywiście jakieś objawienie wśród przerzutek 10s. to nie lepiej wybrać tę Deorke która jest pod 10s. zamiast SLX'a 11s. (mając manetkę XT 10s. i kasetę 10s.)? Wiem że dużo tych pytań ale to już będzie moja 3 przerzutka do kasety która ma przejechane max. 5km od serwisu do serwisu, a wszędzie po sprawdzeniu mojego napędu mówią co innego. Na końcu i tak wychodzi że nie mają pojęcia co zrobić a tylko biorą pieniądze...
  9. Witam forumowiczów. Przeczytałem prawie cały temat (możliwe że nie doczytałem czegoś istotnego) i nadal mam problem z moim napędem. Mój set 1x10 składa się z: -NW od HCC 34T(nowy) -3 rzędowej korby XT (linia łańcucha została skorygowana podkładkami pod blat, tyle ile to było możliwe) -łańcucha KMC 10.93 (nowy) -kasety Sunrace CSMX3 10S 11-42 (nowa) -manetka XT 10S -przerzutka SLX m7000 SGS 10S (nowa) na nowym haku do ramy. Wszystko to siedzi na ramie Kellys TNT 90 29er. Sprawa wygląda następująco, zakres kasety "chodzi" od góry do dołu ale problem występuje podczas wrzucania na większe zębatki kasety w przedziale 15-18-21-24 do 28. Na podanych zębatkach wrzucanie na większą zębatkę praktycznie nigdy nie następuje za pierwszym razem i idzie mocno oporowo. Zrzucanie na mniejsze zębatki w całym zakresie jeszcze jakoś leci ale jednak zmiana biegów pozostawia wiele do życzenia. Z tego co wyczytałem to mój 10-cio rzędowy SLX nie jest w stanie dobrze działać z kasetą 11-42 i jego maks. zakres to ponoć 11-40. Ponoć rozwiązaniem powinna być przerzutka SLX M7000 albo XT M8000 tylko że nie w 10s lecz w 11s. Czy żeby mój napęd działał sprawie jedyną opcją będzie zmiana przerzutki na 11s. i nie ma innej tańszej alternatywy? Niby są jeszcze jakieś customowe wózki, ale z tego co patrzyłem to ich cena się na kalkuluje. Jeżeli ostatecznością będzie wymiana mojej przerzutki z 10s. SLX na 11s. to czy opłaca się dopłacać te 60zł do XT chcąc mieć trwalszą i sztywniejszą przerzutkę? Rozumiem że 11s. tylko w wózku GS, chyba że jest jeszcze jakaś opcja od SRAM'a która by podeszła do mojej manetki XT 10s?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...