Skocz do zawartości

ltrac

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Lukasz
  • Skąd
    Wroclaw

Osiągnięcia użytkownika ltrac

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. ltrac

    [rozmiar ramy] Kross B8 2017

    To samo. 174 cm, M 17" B8 pasuje idealnie. Ale skoro się pytasz to zaraz idę sprawdzić raz jeszcze, czy coś aby się nie zmieniło :-). Żegnaj roboto, witaj przygodo. Tak jak inni pisali, >= B6 to jedna rama, B7-8 inna rama. Jeździłem na B6 i bardzo się cieszę z zamówienia (też przez net) B8. Świetny wybór jak dla mnie.
  2. Jeśli to ma być Twój jedyny rower, to na podstawie tego, co napisałeś, zdecdowanie brałbym crossa. Testowałem Unibike Flite (mtb) i całkiem fajnie się jeździło. Nie miał jednak dla mnie tak dobrej marki jak Trek ani tak dobrego osprzętu jak Kross za podobną cenę. Sprzedawca twierdził, że Unibike jest "2 rzędy lepszy od Krossa", ale nie przedstawił żadnych racjonalnych argumentów - a ja mam za małą wiedzę by dyskutować czemu rama Unibike jest tak znaaacznie lepsza od Kross B7/8.
  3. Truizm, ale trzeba pojeździć na jednym i drugim i zobaczyć który bardziej podchodzi. IMO jeśli jednako dobrze, to brać Krossa. Jak pisał @KrissDeValnor, jest technicznie lepszy. Jeżdzę na B8 od kilku dni i jestem ogromnie zadowolony, żadnych zastrzeżeń. Trek XC jest bardziej sprawdzony + dożywotnia gwarancja na ramę. Jeździłeś na obu, 1paul11?
  4. Dzięki macko & KrissDeValnor za propozycję z Krossem. Zdecydowałem się na Krossa B8 - jest dla mnie rewelacyjny, subiektywnie lepszy od X-Calibra 9. Wyżej niż początkowo celowałem, ale powinien starczyć na długo. Rama mi podpasowała, całość chodzi cudnie, a tnę nim po asfalcie szybciej niż na moim trekkingu. Kilka tygodni temu ścigałem się nim z jednym panem na Kross B7/8 i wtedy pomyślałem, że gość musi mieć dobrą kondycję, że mnie na nim bierze. Niekoniecznie . Napęd 1x11 sprawdza się świetnie dla mnie, miła odmiana względem pierdyliarda przełożeń. Może będę inaczej śpiewać na ostrzejszych podjazdach - zobaczymy. Dzięki raz jeszcze wszystkim za pomoc.
  5. Na centrumrowerowe.pl Level B7 jest za 3249, a B8 za 3899 zł. Zdecydowałem się dopłacić te 650 zł aby dostać komplet Shimano SLX (B7 jest na SRAM NX, które to lubię mniej) oraz widelec Rebę RL. Trochę na wyrost na moje potrzeby, ale serce nie sługa :-). Dla porównania, 650 to cena dobrego okularu do teleskopu (moje "hobby główne"), więc jak pomyślałem o różnicy w klasie osprzętu, to podniosłem próg. Może da się ugrać lepszą cenę, a i po internecie widziałem lepsze stawki, ale akurat ta firma umożliwia przegląd "0" i złożenie końcowe w dobrym serwisie niedaleko. Jak coś nie będzie grało, zawsze pozostaje zwrot do sklepu.
  6. Przymierzyłem Krossa Level B7 i okazał się strzałem w "dziesiątkę" - dzięki za polecenie go! Napęd 1x11 jest rzeczywiście świetny. Są całkiem zdrowe wyprzedaże togorocznego modelu, to i skorzystałem. Niestety na Treka nic ciekawego nie udało mi się utargować w okolicy, więc bilans wypadł sporo korzystniej na korzyść rodzimego producenta. Ten Rose całkiem fajny, ale nie spieszy mi się do następnego 3x10. Mam trekkingowego bicykla na wypady rekreacyjne czy długie dystanse - i na nim mogę sobie popstrykać biegami. Pewnie, że Kross to żaden ideał, ale jazda testowa wyszła nań bardzo fajnie. Poza tym nie chcę poświęcić kolejnego dnia na oblatywanie sprzętów; dla odmiany można popracować :-). Cannondale Trail 2 był też całkiem fajny. Lepsza rama (dożywotnia gwarancja) niż u Krossa, naturalnie okupiona słabszym osprzętem. Dzięki wszystkim za pomoc.
  7. Dzięki, dzisiaj przymierzę. Będę wybierać pomiędzy Krossem B7, X-Caliber 8 oraz Ghost Kato 5. Trochę poza tematem, ale jeśli ktoś ma radę który lepszy do dobrej zabawy po lasach (więcej o tym czego szukam napisałem tutaj), to będę zobowiązany. "Na oko" Kross wydaje się być najciekawszy, ale jeszcze muszę zobaczyć czy dobrze będzie mi się na nim jeździć.
  8. Dzięki HanSolo, to akurat bardzo dla mnie ciekawe. Jestem prawie zupełnym amatorem jeśli chodzi o sprawy sprzętowe, więc ciężko mi rozsądzić czy ktoś mówi z sensem. Otóż powiedziano mi, że przy moich 70 kg powietrzny będzie znacznie lepszy, bo można go dopasować do mojej masy. Wg. tej informacji amortyzator w Calibrze 8 zapewni pełną długość skoku dla osób z 85-90 kg, a tym samym w moim przedziale masowym będzie słabiej pracować. To jak z tym jest? Będę mocno zobowiązany za poradę.
  9. Czytałem już wcześniej o problemach z kołami, nic względem piast - dzięki za poradę, postaram się zwrócić uwagę. "Postaram", bom zupełny amator. Trochę poza tematem, ale w tym wątku znalazłem jak sprawdzać "chałupniczo" centrowanie, jak natomiast z kontrowaniem łożysk? Koła wymieniałbym dopiero po zajechaniu fabrycznych. Nie będę się na tym ścigać, a przy nauce "co wolno, a co nie na MTB", zapewne mam szanse uszkodzić koło. Macie jakieś porównanie ze wspomnianym w temacie Unibikiem Flite lub GT Zaskar Sport? Czy lepiej raczej wybierać pomiędzy Trekiem X-Caliber 8, Krossem B7 a Accentem? Koło 29" bardzo mi podeszło i nie choćby nie był to optymalny wybór na mój wzrost, to będę się go trzymać.
  10. Dzięki za ideę z Accentem. Rozważałem Krossa, ale właśnie ten napęd mnie boli. Wedle niejednej opinii / recenzji jest to coś lepiej nadającego się pod zawody, niż dla przeciętnego zjadacza orzeszków. Oszczędność 200g robi mi mniej niż możliwość wybrania lżejszego przełożenia na ostrzejszym podjeździe. Najlepiej jak gdzieś znajdę Krossa i zobaczę czy "kliknie". Problem w tym, że w okolicy do Level B6 widziałem, a zdaje się B7 i wyżej ma inną ramę. Wrażenia będą podobne?
  11. Cześć, Zaczynam, a właściwie wznawiam po 13 latach, przygodę z MTB. "Trochę" wypadłem z obiegu, będę Wam zatem bardzo wdzięczny za pomoc. Szukam 29era do jazdy po lesie, bezdrożach i okazjonalnie górach. Do gór trzeba jeszcze dojechać, więc fajnie by rower dobrze sprawował się na dłuższych dystansach (a do jazdy po mieście i wycieczek mam trekkingowy). Nie jeżdżę agresywnie, ostrych podjazdów i zjazdów będzie mało. Jeśli maraton, to wyłącznie na zasadzie dobrej zabawy, a nie walki o najlepszy czas. Całkiem przypadł mi do gustu Trek X-Caliber 8 29er 18.5" (mam 174 cm, 72kg). Pewnie bardziej przypadłby mi w wersji "9" (z amortyzatorem powietrznym), ale niestety nigdzie w okolicy go już nie ma. Można pewnie skądś sprowadzić, ale przyjemnie byłoby mieć serwis niedaleko; tym bardziej, że moje umiejętności serwisowe są na podstawowym poziomie, podobnie jak zaplecze techniczne. Pytanie: jakie inne rowery podobnej klasy byście polecili? Za tego X-Calibra 8 wołają we Wro ~3400 zł, mój budżet to max. 4k (choć wolałbym się zamknąć w okolicy 3.5k). Na Zaskar Sport (~3.5k) nie jeździło mi się źle, ale niektóre elementy jego osprzęty wyglądają dość egzotycznie (dla mnie). Unibike Flite wydawał się całkiem fajny, w wielu miejscach lepszy osprzęt (choć Zaskar ma lepszy amor), tylko producent widać mniej ufa ramie niż tamci dwaj (w obu przypadkach dożywotnia gwarancja). Nie mam jednak kompetencji by ocenić trafność doboru osprzętu - będę wdzięczny za poradę!
  12. @adisb - Gdzie widziałeś X-Caliber 8 za 2800 zł? We Wrocławiu stoją po około 3300 zł. Dzisiaj testowałem X-Caliber 7 pod kątem ogólnego komfortu jazdy i bardzo mi podpasował, tylko osprzęt przydałby się lepszy. Najchętniej kupiłbym wersję "9", ale niestety posucha we Wrocławiu. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? :-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...