Skocz do zawartości

schizo85

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marcin
  • Skąd
    Rzeszów

Ostatnie wizyty

150 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika schizo85

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. W trzech sklepach, pośród innych w których byliśmy, niezależnie od siebie polecali iść do Karamby, nie pisałem nic o ilości sklepów które odwiedziliśmy. Objechaliśmy dystrybutorów większości marek, przeważnie więcej niż jeden sklep i wszędzie mówili, że tak małe rowery to rzadkość. Nie tyle, że nie ma ich na miejscu, co nie ma ich w ogóle i dostępność W Polsce jest lub będzie żadna. Skąd przypuszczenie, że użytkownik może stwierdzić "szosa to nie to"? Tak się składa, że jeździ już od 4 lat, na tych czy innych szosach, nie jest to pierwszy zakup. Z tych które wrzuciłeś, odpadają na szczękach. Musi być hydraulika, z racji mniejszej siły włożonej w hamowanie, sprawdzone już ogranoleptycznie nie raz. Mimo większych klamek, nacisk potrzebny do uzyskania takiej samej siły hamowania niewspółmiernie mniejszy. Z resztą, ja mówię o minimum Tiagrze a Ty proponujesz Sorę albo Clarisa.
  2. Pojeździliśmy trochę po sklepach w okolicy, szukając pasującego roweru i nie za bardzo jest wybór. Praktycznie go nie ma. Najbardziej pasującymi klamkomanetkami są te gravelowe, GRX400 lub 600, z uwagi na wyżej umieszczony punkt obrotu. Mniejsze Tiagry też nie są złe. Co do rowerów, to jest dostępny Scott Speedster Gravel 2023 w rozmiarze XS. Ma on teoretycznie pasować na wzrost od 152, ale komuś się chyba coś ostro pomieszało. Wysokość od ziemi do górnej rury wynosi 75 cm i żeby komfortowo stać trzeba mieć przekrok co najmniej 78, a to pewnie już powyżej 165 cm wzrostu. Najśmieszniejsze, że XS w modelu 2023 to praktycznie identyczna geometria jak w S z 2021 roku. Ktoś stwierdził, że krótszy mostek, reach kierownicy i zrobi się XS z większej ramy. Trek tymczasowo odpada, bo szukamy czegoś na GRX. W ostateczności zamieni się Tiagre na GRXa. Miększe przełożenia też się przydadzą. @Mihau_ To jest właśnie ten przypadek, kiedy sprzęt na rynku nie występuje. W trzech sklepach, po krótkiej rozmowie, sprzedawcy polecali podjechać do Karamby bo to najlepsza opcja. W jednym sklepie, się nawet złożyło, że był na serwisie damski stalowy gravel, w rozmiarze idealnie takim jakiego szukamy. Dziewczyna miała ten sam problem z rozmiarem, stąd customowa rama, mieszanka GRX 400, 600, 800 i naprawdę przepiękne czarno-złote lakierowanie. Do tego nie sprawany, a lutowany i wyglądał kozacko. Cenowo też nie wyszedł źle. Poniżej 10k, ale lakier mocno podniósł cenę.
  3. @marcesco dokładnie po obejrzeniu tego klipu wpadłem na pomysł customowej ramy w Karambie
  4. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że to użyszkodniczka 😀
  5. Tego nie wiedziałem, dzięki za info. Muszę się przyjrzeć dokładnie. 10 tys to limit którego nie chciałbym mocno przekraczać, jeśli znajdzie się na 105 i taniej tym lepiej. Priorytetem jest dostatecznie mała rama, a i tak pewnie trzeba będzie wymienić kierownicę na coś z 36 cm szerokości. Użytkowniczce często zdarza się odłożyć rower w sposób taki, że znajduję go później wywróconego. Karbonowa rama, która nie znosi za dobrze sił w kierunkach do których nie była projektowana, będzie ryzykowna, a jej potencjał niewykorzystany. Na śmierć zapomniałem o Canyonie. A tak się składa, że Endurance 7 może być dostępny w relatywnie bliskiej przyszłości. Dzięki.
  6. Cześć ponownie, Po moim rowerze przyszła pora na wymianę drugiego. Szukam maksymalnie małej szosy endurance bądź gravela, preferowane to pierwsze. Wzrost użytkowniczki to 155 cm i przekrok 73 cm. Aluminium, osprzęt minimum Tiagra, hamulce hydrauliczne z uwagi na drobne ręce i lepsze działanie niż mechaniczne. Jest w ogóle cokolwiek dostępnego na polskim rynku w tym rozmiarze? Jedyne co mi się udało znaleźć dostępne na tą chwilę to Trek Domane AL 4 Disc. Ma ten dodatkowy plus, że zastosowane są klamkomanetki ST-4725 przystosowane do mniejszych dłoni. Jeśli nic się nie znajdzie, to ostatecznie rozważam jeszcze customowa stalową ramę. Karambę mam niedaleko.
  7. @tobo dzięki za info tego nie wiedziałem. Cały czas żyłem w przekonaniu, że trzeba przesmarować przed pierwszym użyciem.
  8. Przez "przyszło" miałem na myśli, że dojechał do sklepu, złożyli i wyregulowali. Kupowałem w https://bikeshop24 tylko na miejscu, w fizycznym sklepie, bo mam do nich niedaleko. Z ceny jestem zadowolony, bo całkiem konkurencyjna. Rower, który został wydany, jednak pozostawia troszkę do życzenia. Lewa klamkomanetka mocno przekrzywiona do środka, mostek nie równolegle do koła, opony niedopompowane, a były zakładane i zalewane mlekiem bo bęzdętkowe, łańcuch został z fabrycznym smarem tj. transportowym na którym nie powinno się jeździć, wymagał odtłuszczenia i smarowania. Dla mnie to nie problem bo rower i tak serwisuje sobie sam, ale jeśli ktoś nie bawi się w mechanikę, musiałby wracać na poprawki.
  9. Dzięki wszystkim za pomoc, Domane przyszło i pierwsza jazda zaliczona.
  10. Koniec końców, okazało się że Trek Domane w rozmiarze 54 na 105 Di2 w wersji 2023 się pokazał dostępny i chyba się zdecyduję. Wyjdzie drożej niż 20k, bo jeszcze muszę dokupić dłuższą sztycę, ta fabryczna jest za krótka na moje długie nogi.
  11. @KNKS @tobo Czyli generalnie lepiej kupić coś na 105 Di2 niż Sram Rival?
  12. @Mandoleran @Mihau_ Giant TCR Advanced odpada. 20cm różnicy to nie będzie. Nie wiem ile jest podkładek pod mostkiem, ale na szybo patrząc wychodzi 10-13cm. Do tego zasięg do kierownicy jest już stanowczo za duży przy ustawieniu siodełka wysoko. To jest problem, stosunkowo krótkie ręce przy długich nogach, stąd siodełko wędruje wysoko i kierownica się oddala, wszystkie agresywne geometrie odpadają. Giant Defy Advanced 1 na Di2 wygląda ciekawie, nie ma jedynie kół karbonowych ale nadrabia ceną. Pytanie jak będzie z dostępnością. Z wielu powodów chciałbym sfinalizować zakup w pierwszych dwóch tygodniach stycznia.
  13. Cześć, Szukam jakiejś karbonowej szosy z elektronicznymi przerzutkami. Preferuję Di2 bo mam już pomiar mocy na ramieniu korby, który mógłbym przełożyć. W przypadku Sram, cena odpowiednio mniejsza żeby kupić pomiar w ramieniu/korbie Rival. Szosa Endurance z uwagi na nietypowe proporcje, długie nogi i krótki tors - 176cm wzrostu i 87 przekrok. Potrzebuję czegoś co nie spowoduje, że będę mocno wyciągnięty. W oko wpadły mi poniższe, obydwa dostępne Canyon Endurance CF SL 8 Di2 - 19500 Giant Defy Advanced Pro 2 AX - 19 000 + 1400 korba z pomiarem Orbea Orca M30i - 17 600 + wymiana korby 600zł Który bardziej opłacalny? Niby Ultegra Di2 w Canyonie, ale w Giancie dożywotnia gwarancja na ramę. Może jakieś inne propozycje?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...