Skocz do zawartości

matiq16

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    128
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Skąd
    Stalowa Wola

Ostatnie wizyty

306 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika matiq16

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

8

Reputacja

  1. Dzięki za info. Ogólnie to aktualne hamulce udało mi się dorwać za 75zł z Ali komplet przód i tył jednak jeden wymagał odpowietrzenia. Nawet jeśli nie przetrwają zimy to nie będzie szkoda ich wyrzucić a w między czasie będę zbierać na coś lepszego.
  2. Chyba to będzie najlepsze rozwiązanie aby trochę przedłużyć żywotność aktualnych hamulców chociaż patrząc rzeczywiście na ceny tych zacisków to ceny są naprawdę niskie i rzeczywiście babranie się z wymianą uszczelki się nie opłaca. Wiem, że mam drugi wątek na temat dojazdu do pracy ale jak myślicie czy uszczelki szlag trafi jeśli zawsze przy temperaturach poniżej 0 będę rower wkładał w pracy do ciepłego pomieszczenia (około 40 min jazdy w obie strony) ? Ogólnie to może jaka jest taka graniczna temperatura w której najlepiej nie zostawiać hamulca dłużej na działanie tej temperatury ?
  3. Witam, Myślę, że Ci którzy są w temacie to wiedzą jaki jest problem hamulców hydraulicznych Shimano i mrozów. Poczytałem większość tematów i co wiem: - uszczelki są kiepskie i po zimie mogą się posikać hamulce - nie można kupić jako cześć zamienną - niektórzy dorabiali w specjalnych firmach Idzie zima i nie chce rezygnować z jazdy na rowerze dlatego znalazłem do kupienia uszczelki do modelu br-m395 https://4yourbike.pl/produkt/uszczelki-shimano-br-m395/ - czy są to orginalne nie wiem.. miał ktoś z tym styczność ? https://www.aliexpress.com/item/Factory-production-of-10940-SLX-DEORE-m395-M445-M775XT-m446-m596-oil-disc-piston-sealing-ring/32660646106.html - tutaj z aliexpress.. czekam jeszcze na informacje czy mają na stanie uszczelki do tłoczków ale czy to znaczy ze wersje m395,m445,m775 i te wymienione w aukcji mają takie same uszczelki ? Wymieniał ktoś uszczelki w tym modelu ? Wiem, że niektórzy powiedzą "kup zacisk". Kwestia taka, że nie wiem w sumie jak się moje hamulce zachowają przy mrozach, jaka będzie zima ale biorę pod uwagę, że uszczelki będą do wymiany. Bawić się w szukanie/dorabianie czy dać sobie spokój ?
  4. W takim razie spróbuje na starej dętce. Udało mi się znaleźć stronkę dlatego wklejam poniżej. Przyda się może komuś kto się zastanawia czy opona wejdzie mu w ramę. Widać też o ile niektórzy producenci przekłamują. http://www.reifenbreiten-datenbank.de
  5. Kojarzy ktoś stronę z realnymi szerokościami opon na danej szerokości wewnętrznej obręczy ? Przeleciałem cały temat i albo przeoczyłem albo nie tutaj była wrzucona. Strona była bodajże niemiecka. Posiadała realne szerokości które były dodawane przez użytkowników. Aby nie robić trochę offtopa to aktualnie posiadam dętkę do szerokości niby 2.125. Jaką polecacie dętkę na oponę 2.35, w miarę pancerną która też nie będzie dużo ważyć. Szerokość wewnętrzna obręczy to 25mm jeśli ma jakiś wpływ.
  6. Czy opona Kenda Kinetics 2.1 na obreczach 18-559 będzie się dobrze trzymać ? Chodzi o to czy będę musiał mocno nabijać ? Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
  7. Witam, otóż mam taki problem posiadam amortyzator Sr Suntour XCT w wersji P-26-80. Już na samym początku budowa jakoś mnie zadziwiła bo mam tylko jedną śrubę na spodzie goleni. Znalazłem schemat do tego amorka i wygląda on następująco: http://www.srsuntour-cycling.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Exploded%20views/2014/SF13-XCT-P-26-80-%281%29.PDF No i teraz: 1. Czy jest sposób żeby poprawić jego działanie ? Tzn np jakbym chciał zalać olejem to rozumiem, że trzeba zalać tylko jedną goleń ? 2. Jak wyglądać będzie konserwacja ? Smar też nakładać tylko na sprężynę w tej jednej goleni a co z drugą ? 3. Jest jakiś sposób, żeby zrobić go "miększym" ?
  8. Hmm, nie mam może porównania jak chodzą przerzutki w lepszych modelach ale chodzą szybko i cicho, pstryk i zmiana A rama jak rama, wydaje się solidna, trudno stwierdzić, spawy są dobre i w sumie jest to rama "ta sama" co w modelach integral, kands, a chyba nikt jeszcze nie narzekał na jakoś wykonania. Mnie w rowerze bardzo ucieszył fakt, że kupiłem za takie pieniądze rower z kasetą, w miare dobrą przerzutką i geometria ramy jest bardzo dopasowana do mnie. Przejechałem nim już z 100km a ostatnio wybrałem sie na wycieczkę jakieś 20km w piasku, błocie, szutrze. Dopiero teraz zaczął lekko głośniej chodzić bo łańcuch już nazbierał trochę piasku a tutaj miła niespodzianka bo łańcuch posiada spinkę a nigdzie o tym nie było wspomniane dlatego niedługo czeka mnie pierwsze czyszczenie łańcucha No może tak jeszcze z 100km zrobię i wtedy
  9. Witam Chciałbym się z wami podzielić opinią o rowerze Lazaro Evolution-V2 z hamulcami V-brake oraz zapraszam do dyskusji na temat tego roweru, jego wadach, zaletach oraz różnego rodzaju modyfikacjach jakich przeprowadziliście. Oczywiście pisać można też problemy jakie napotkaliście z rowerem i może uda się nam wspólnie je rozwiązać. No więc zacznijmy. Może na początek powiem że mam 182cm wzrostu i ważę jakieś 86-88kg. Odpowiednio do swojego wzrostu wybrałem ramę 19" chociaż przyznam, że miałem wielki dylemat z wyborem 19" albo 21". Mierzyłem kilka rowerów niestety nie mogłem się zdecydować ponieważ w niektórych rama 21" była nawet fajna. Wybór w końcu padł na ramę 19" z "myślenia" że będzie mi łatwiej w terenie. Po tym wszystkim zamówiłem rowerek na allegro z tej aukcji: http://allegro.pl/mocne-mtb-lazaro-evolution-v2-acera-sr-suntour-m-i5386022792.html Na prośbę sklepu, wymienili mi kolor siodła na czarne, ponieważ białe jakoś mi nie pasowało. Rower został wysłany firmą kurierską DPD i gdyby nie ich błąd rower przyszedłby 2dni później. No ale nie ma co narzekać, przyszedł na 3 dzień . Rower przyszedł w kartonie, bezpiecznie zapakowany, wraz z kartą gwarancyjną i numerami do serwisów autoryzowanych w większych miastach. Do zamontowania były pedały, kierownica, siodło oraz przednie koło. Rozpiska z jaką siła należy przykręcać odpowiednie elementy była na końcu książeczki jednak musiałem to wszystko zrobić na oko bo nie posiadałem odpowiednich narzędzi. Rower został złożony bez mniejszych problemów jednak przez chyba moją ekscytacje haha zamocowałem przednie koło odwrotnie i podczas jazdy próbnej byłem zdziwiony co tak strasznie huczy przy szybszej jeździe po asfalcie. Po dojściu dlaczego odwróciłem koło w trasie i potem już było dobrze. Rowerem niestety nie pokonałem jakiejś dużej odległości ale kilka rzeczy mogę już ocenić. Po przejechaniu około 50km jestem zadowolony z roweru. Rower dalej chodzi cicho, nic nie zgrzyta, nie trzeszczy. Słychać jedynie toczenie opon i świst wiatru. Miałem problem z siodełkiem bo coś tam skrzypiało ale mocniej dokręciłem i problem zniknął. Łańcuch był troszkę za bardzo nasmarowany wiec nadmiar wytarłem ściereczką. Rower ma dosyć "długą" ramę dlatego sylwetka jest bardziej pochylona i komfort jazdy jest wysoki. Zobaczymy jak na dłuższą metę będzie wiec dam znać. Przerzutki były dobrze wyregulowane i jak na razie nie mam z nimi problemów. Amortyzator nie jest jakiś mega dobry ale mi w zupełności wystarczy, dużo lepszy komfort przy zjazdach w lesie niż na jakimś no name w drugim rowerze. Jak na razie opony dobrze trzymają się drogi ale chyba wymienię je na jakieś szersze ponieważ jakieś 50% trasy robię w lesie i czasami przy sypkim piasku niestety koła zapadają się i trzeba zejść z roweru, albo to kwestia wprawy Gripy na kierownicy są bardzo wygodne, fajnie się trzymają. Po przejechaniu większego dystansu napisze jak rowerek się sprawuje a was zapraszam do dyskusji Pozdrawiam
  10. matiq16

    [luz?] SR Suntour XCT

    Dzięki za filmiki, a co odnośnie tak jakby konserwacji na rowerze ? Jakaś wykonywać ?
  11. matiq16

    [luz?] SR Suntour XCT

    Wiem wiem, znam tą śpiewkę, że gorzej być nie może, tak samo rower za 1000zł to nawet do jeżdżenia po bułki się nie nadaje. Nie mam zamiaru na razie wymieniać go, dlatego pytam jak o niego dbać, a zdania jestem, że nawet o najgorszą rzecz jak zadbamy to dłużej posłuży. A jeśli dłużej posłuży to więcej czasu będzie na zebranie kasy co da efekt, że więcej będzie można wydać na nowego amora. Jeśli nie masz do przekazania mi sensownych odpowiedzi o konserwacje to się lepiej nie odzywaj bo nie takiej odpowiedzi oczekuje. Można też powiedzieć, że lepiej w nim w ogóle nie dłubać ale lepiej się przy takim nauczyć niż lepszym i coś spartolić.
  12. matiq16

    [luz?] SR Suntour XCT

    Czyli rozumiem, że mam się jednak nie przejmować ? Zobaczymy po jakimś większym przebiegu czy luz się dużo zwiększy. Dokręciłem na maksa śruby u spodu goleni bo nie były chyba tak bardzo do końca dokręcone ale nic się nie zmieniło. Mam jeszcze pytanie odnośnie konserwacji, wiem że to może nie w tym dziale, ale czy na ten typ amorka to jest sens psikać Brunoxem ? Chodzi o to, że wyczytałem że brunox może "wypłukać" smar. Czy lepiej po prostu czyścić lagi, a jak już będzie gorzej to rozkręcić wszystko,wyczyścić i nasmarować ? Jeśli nie powinienem tego tutaj pisać to zedytuje i dodam temat w innym dziale.
  13. Witam, dwa dni temu zakupiłem rower z amortyzatorem SR Suntour XCT ze skokiem 80mm i regulacją naprężenia wstępnego. Rowerem przejechałem ogólnie może z 1km jako jazda próbna, wszystko było w porządku, jakoś nie zauważyłem problemów z przednim amortyzatorem, ale gdy już wprowadzałem rower do piwnicy zauważyłem, że podczas trzymania przedniego hamulca i bujaniu roweru przód i tył, amortyzator ma lekkie luzy, może jak będę miał jutro jak nagrać to wrzucę filmik, ale są to małe luzy rzędu 1-2mm, ewidentnie widać że to luz amortyzatora ponieważ tak jakby ta "podkowa" do której przykręcamy błotnik "odsuwa się" od osi o te 1-2mm. Czy mam się martwić takim zachowaniem ? Czy po prostu tak "ma być" bo czytałem, że SR Suntour'y mają luzy i to nawet nowe, a to jest niższa półka także czy jest sens reklamować rower ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...