Siemka,
zima przepracowana, początek roku całkiem spoko pod kątem wypadów rowerowych, opony ostatnio zmienione na szybsze i... brakuje mi przełożeń na przelotówkach ostatnie wypady ładnie się rozpędziłem, chcę zrzucić na mniejszą zębatkę i nie da się, koniec kasety. Tak więc chciałbym wymienić napęd na coś "szybszego". Obecnie posiadam:
- korba M4100-2 36-26
- kaseta M4100 10r 11-42
- przerzutka tył M4120
- manetka M4100
- suport BB-MT500-PA
Niestety budżet będzie dość mały, za dwa miesiące wesele, więc inne wydatki są ważniejsze. Tak więc na sam start pomyślałem o wymianie korby. W następnej kolejności będę myślał o zmianie kasety na 12r, więc przy okazji zapytam czy ta przerzutka co mam i manetka dadzą radę? Z tego co widzę w specyfikacji to przerzutka obsłuży 11r, ale manetka niestety już nie. Więc przy chęci przejścia na 12r, musiałbym wymienić komplet. Przy 11r tylko manetkę. Zgadza się?
Ale wracając do najważniejszego na chwilę obecną, czyli korba. W 99% jeżdżę w wlkp, płasko, więc zastanawiam się nad przejściem na jeden blat. Przez cały zeszły sezon mały blat był w użyciu może z 5 razy, a myślę że spokojnie te podjazdy na dużym bym ogarnął.
Patrząc na gearcalculator najsensowniej byłoby przejść na 42, najwięcej mi to da. Ale jak w praktyce to wyjdzie, nie mam pojęcia...
Przeglądając co dostępne i w jakiej cenie, to w grę wchodzi Cues FC-U6000-1 42. Wg specyfikacji powinno być kompatybilne z moim napędem. Jedyny minus że przyszłościowo ograniczam się do kasety 11r, w teorii nie kompatybilna z 12r. Ale to zapewne determinuje liczba zębów, nie konstrukcja korby, bo co tu może być innego? Niewiele droższa jest U6030-1, ale czym się różnią to nie mam zielonego pojęcia. Jedynie na foto 6030 jest bardziej czarna 😆
Co myślicie? Żadnej alternatywy zbytnio nie widzę... GRXy conajmniej dwa razy droższe, a i zębów mniej. Do tego w specyfikacji polecają inne suporty, więc pewnie też bym musiał zmieniać.
Pozdro