Skocz do zawartości

ssij

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    70
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Ślęża

Osiągnięcia użytkownika ssij

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

15

Reputacja

  1. Jeżeli rama nie ma główki Tapered to nie wsadzisz tam takiego amortyzatora, sterówkę o śr 1,5" nie wsadzisz w otwór główki ramy o śr 1,125"
  2. obawiam się, że żaden z tych damperów nie rozwiąże problemu z dobijaniem przy odpowiednim sagu. Może oddaj swój damper do serwisu na wymianę uszczelek oraz żeby zmienili compression tune i wielkość komory, tak aby pasowało pod twoją ramę i wagę. Chyba że zależy Ci bardzo na lepszym damperze, ale może się okazać że nowo zakupiony też trzeba będzie dać do serwisu na mały tuning.
  3. ja używam takiej od dłuższego czasu i jestem zadowolony http://allegro.pl/pompka-beto-do-amortyzatorow-sp-003ag-400psi-28bar-i4617978384.html
  4. http://www.forumrowerowe.org/topic/125315-damper-jaki-do-cannondale-scalpel/ Aczkolwiek sezon rowerowy jeszcze trwa i może być ciężko ze znalezieniem odpowiedniego dampera.
  5. Pa pa Czyli, autorowi zostają 2 opcje: albo wrzucić coś co się nie wyleje do głównej komory powietrznej, żeby zmniejszyć jej objętość, albo wlać więcej oleju do tłumika, zmniejszając objętość komory IFP (ja nadal obstaje przy tym rozwiązaniu, chociaż jest przy tym więcej roboty to przyniesie lepszy efekt) I tak trzeba rozebrać tematowy damper do wymiany uszczelek, wymiana oleju i nasmarowanie też by nie zaszkodziły.
  6. Zgodzę się z tym że wszystko jest po części ze sobą powiązane. Ale wytłumacz mi jedną rzecz, przykładowo w manitou swingerach jest wbudowana regulacja progresji i działa na takiej zasadzie że kręcąc nią, zmniejszasz/zwiększasz komorę IFP. Jeżeli nie ma takiej regulacji, to ten sam efekt można wywołać zmieniając ilość oleju w tłumiku. I chodziło mi o to że im większe ciśnienie w IFP tym damper bardziej traci na czułości (chodzi mi o tłumienie kompresji) Wiadomo też (a przynajmniej powinno to być logiczne) że komora IFP nie może być za mała (nie wykorzystamy całego skoku) i nie może też być za duża (bo będzie dobijał) I jeszcze jak byś mi wytłumaczył, jeżeli mamy damper sprężynowy (ze sprężyną stalową) to sag regulujemy kręcąc nakrętką która ściska tą sprężynę (naprężenie wstępne). Napisz w jaki sposób miał bym zmienić jego progresje? (naprężenie końcowe) jednocześnie chcąc zachować jego dużą czułość (ciśnienie w IFP na poziomie 50psi) i nie zmieniając ustawienia szybkiej i wolnej kompresji. W powietrznym chcesz ingerować w objętość głównej komory, dla mnie to tak jak byś w sprężynowym chciał wsadzić pomiędzy zwoje kawałki gumy. A ja w sprężynowym zmniejszam/zwiększam komorę IFP i nie widzę innej opcji. Zwłaszcza Jeżeli producenci tacy jak manitou, fox, 5th element i wielu innych, montują w damperach ze zbiorniczkiem wyrównawczym regulacje wielkości komory IFP, która służy właśnie do regulacji progresji. W moim damperze ta regulacja może zmniejszyć komorę IFP o jakieś 3mm. A jeżeli nie ma dodatkowego zbiorniczka wyrównawczego to nie ma możliwości wbudowania takiej regulacji, więc można to zrobić jedynie zmieniając ilość oleju.
  7. Co ma do tego kąt zamontowania zawieszenia, chodzi o dolanie oleju do tłumienia, a nie do głównej komory powietrznej, dolewając olej do tłumienia, jednocześnie zmniejsza się komora IFP. Ale nie zmniejsza się komory głównej tylko należy zmniejszyć komorę IFP (a nie ciśnienie w niej) i trzeba ją zmniejszyć o tyle, żeby damper miał na początku te ok30% sagu i przy tym sagu nie dobijał do końca, Ciśnienie w komorze IFP ma wpływ na czułość tłumienia, a objętość komory IFP na progresywność dampera. A dotłumianie dampera po to, aby nie dobijał do końca jest nie najlepszym pomysłem. @synzbigniewa Najpierw ogarnij te wycieki powietrza, (chociaż możliwe że uciekało w momencie dobicia) i dolej trochę więcej oleju. Jedyne z czym możesz mięć problem to ile tego oleju dolać i chyba pozostaje Ci metoda prób i błędów. Dobrze jak byś miał możliwość zmierzenia na jakiej głębokości osadzone jest IFP.
  8. Chyba bardziej odpowiednie do bajka http://www.velonews.pl/newsy/sprzet/2758
  9. prawdopodobnie olej z górnej części amortyzatora przeciekł przez tłumik powrotu, jeżeli w serwisie nie pomogła wymiana o-ringów to prawdopodobnie do wymiany będzie ten tłumik powrotu. Ile czasu jeździłeś bez serwisu? Pewnie olałeś serwisy wcześniej, jakieś ziarenko piasku czy coś sobie siedziało na dnie tłumika między uszczelką a popychaczem tłumika i powoli robiło swoje. Wygląda tak: http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/tlumiki/prod/pike-rebound-damper Wymiana jest bardzo prosta, 15min roboty, aczkolwiek musiał byś kupić jeszcze oleje i smaru. Widzisz ten biały krążek z o-ringami? Tobie cieknie prawdopodobnie na tym mniejszym wewnętrznym, a jeżeli wymienili ten o-ring i dalej cieknie to musi być porysowany ten stalowy popychacz. W harfie widocznie zrobili serwis po serwisie sprawdzili czy działa, działał i oddali Tobie, ale jak jest jakiś niewielki wyciek to nie będzie tego widać od razu po serwisie, dlatego gdy oddali Ci za pierwszym razem to po zamontowaniu w ramie już nie działał. Nie wiem czy nie powiedzą w serwisie, że to przez brak regularnych serwisów i za tłumik będziesz musiał zapłacić. Ale na Twoim miejscu pognębił bym jeszcze Harfe żeby to zrobili w ramach gwarancji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...