Skocz do zawartości

fleming

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika fleming

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Wiem:) Chodzi mi o to, czy korzystając z aktualnej manetki będzie różnica w działaniu z maksymalnie napiętą linką i jak to zasugerowałeś z linka poluźnioną o te 6-7mm. I skoro do otwarcia potrzeba 10mm, to te kilka więcej sprawi, że będzie "bardziej otwarty"? Czy też lepiej nie ryzykować bo wtedy jest sprężyna za bardzo napięta? Tego właśnie nie wiem i chyba bez rozkręcenia, by zobaczyć jak to działa się nie obejdzie.
  2. Dzięki za odpowiedź @radomir82 Mam zamontowałem i działa (na sucho - jeszcze nie jeździłem). Ale zastosuję się do Twojej rady i zobaczę czy jest różnica w działaniu amorka.
  3. Moja manetka nie posiada regulacji kompresji. To ten model. Zastanawia mnie tylko, czy wymiana manetki jest konieczna skoro jej działanie (poza różnicą w skoku) jest tak naprawdę identyczne (skraca linkę), czy to tylko zabieg hm marketingowy (kup droższą chociaż stara i tak będzie działała). Tym bardziej, że w jednym z wątków, czy też filmie na YT, do którego był odnośnik w wątku, ktoś napisał, że pushloc mu się popsuł i zamienił właśnie na poploc (bez regulacji kompresji). Stąd też moje pytanie do osób bardziej hm technicznych i bardziej oganiających temat, czy będzie to działało cacy, czy też nie ma szans i po pierwszej przejażdżce się rozsypie? Nie chciałbym wydawać prawie 160zł, jeśli nie jest to absolutnie konieczne.
  4. @lucass3 to już zostało wyjaśnione Teraz pytanie, czy manetka poploc w pełni odblokowuje widelec, czy też konieczne jest zastosowanie pushloc wersja na 2013.
  5. No właśnie, tylko jak to sprawdzić? Ale z drugiej strony skoro poploc ma skok 17mm a nowy pushloc ma 10mm to chyba otwiera całkowicie (przypominam, iż napięta linka to de facto odblokowany widelec )? Chyba, że ten skok nie oznacza skrócenia linki a "zakres" działania dźwigni/przycisku? W tej chwili do maksymalnego przekręcenia tego niebieskiego elementu, do którego mocuje się linkę, brakuje max 1 może 1,5mm, ale mogę to obejść napinając bardziej linkę.
  6. Dzięki wszystkim za odpowiedź. Zwłaszcza @marian4323 za przydatne linki. Nurtuje mnie jedno, czy mogę korzystać z mojego rozwiązania (manetka poploc działająca odwrotnie) bez szkody dla amortyzatora i oczywiście komfortu korzystania z amortyzatora? W o specyfikację (strony 22-23) http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/_vsHOKraQvVdZbP1gLbC3gOoYniUOjbJv1kegx6C93w/mtime:1383143110/sites/default/files/techdocs/2014_rockshox_spc_rev_a_0.pdf wnioskuję, że w przypadku turnkey znajdującego się w reconie 2013 również należy korzystać z pushloc. Zgadza się?
  7. O obejmie to się domyśliłem, ale nie po to kupowałem nowego amorka żeby go później kompletować Tak, sprężyna w tłumiku działa w przeciwną stronę do strzałki. Ok to może dziś rozkręce to ustrojstwo i zobaczę czy tłumik jest źle zamontowany. Swoją drogą jak już odkręcę tę śrubę co mocuje to niebieskie coś to mocowania linki od blokady, to będę się bał ją z powrotem przykręcić (zmasakrowałem gwint). Jakiś pomysł, czy można gdzieś ją dokupić lub jakiś jej zamiennik?
  8. hej, Dzięki za odpowiedź. Zamówiłem olej i jak tylko dojdzie to rozbiorę tłumik. Aczkolwiek wiele do myślenia daje mi ten element, do którego montuje się linkę blokady. Jeśli ciągłe zablokowanie amortyzatora wynika ze źle założonego tłumika, to dlaczego strzałka określająca, w którą stronę blokuje się skok jest do tyłu (biorąc pod uwagę kierunek jazdy) a nie do przodu? Dołączam lepszej jakości zdjęcie: https://www.dropbox.com/s/gsef98gpbomvfpw/20140413_102805.jpg Bo gdyby okazało się, że tłumik faktycznie jest źle założony, to za cholerę nie wiem jak to ufiksować, by blokada skoku działała.
  9. Witam, Jako, że jest to mój pierwszy post, to najpierw się przywitam. Przechodząc do sedna - stałem się posiadaczem nowego amorka RS Recon Gold TK Solo Air 26". Z racji tego, że kupiłem go bez manetki, to dokupiłem do niego manetkę PopLoc. Dziś go zamontowałem i okazało się, że amortyzator ma cały czas włączoną blokadę skoku - bez podłączonej manetki. Co prawda mogę go ręcznie odblokować (obracając ten niebieski element, do którego mocuje się linkę blokady), ale amortyzator za chwilę wraca do pozycji zablokowanej. Co więcej na tym niebieskim pokrętle ikona oznaczająca zablokowanie jest zamiast do przodu (by zablokować należy napiąć linkę) do tyłu (by zablokować trzeba poluźnić linkę) --> patrz zdjęcie (jutro dodam lepiej obrazujące sytuację). https://www.dropbox.com/s/7t1llx0h9nzey5t/4049600674_2.jpg Przejrzałem Internet w poszukiwaniu rozwiązania tej sytuacji i... nie znalazłem czegoś podobnego. Na chwilę obecną tak rozwiązałem ten problem, iż linka blokady jest cały czas napięta, a w momencie, gdy chce zablokować amortyzator, to ją "luzuję". Ma ktoś pomysł o co w ty chodzi??? Kupowałem amortyzator przez neta i raczej nie mam możliwości jego zwrotu. Aczkolwiek chciałbym wiedzieć, czy taki jego urok, czy sprzedawca wcisnął mi kit. Ponadto trochę skatowałem "gwint" tej śruby co mocuje ten niebieski element, do którego mocuje się linkę. Nie orientuje się ktoś gdzie ją można dostać. Ewentualnie jakieś parametry zamiennika, to sobie dosztukuję Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu tej zagadki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...