Cześć,
Zwracam się do osób doświadczonych - praktyków z prośbą o udzielenie odpowiedzi.
1. Przy kołach karbonowych ( koło tylne na hamulcem szczękowy chińska obręcz brak info odnośnie maksymalnego napięcia szprych, zakładam bezpiecznie max 120, jaka powinna być po stronie nie napędowej wartość? ) ?
2. Wyczytałem gdzieś, że po stronie hamulca tarczowego należy osiągnąć maksymalną wartość dla obręczy? ( chociaż np. Aeolus 3 pro disc bontragera mają podaną minimalną wartość dla nienapędowej 69 kgf, oraz minimalną i maksymalną dla napędowej 119 kgf, 154 kg. ) czy zatem tutaj należy przyjąć wypadkową ? zachowując minimum?.
3. Jak już wiem, po napompowaniu koła naprężenie spada ~1,5 wartości TM-1 z park toola. ( i mamy np. problem z dociągnięciem szprych bo zaczynają się skręcać - w sensie odkształcać plastycznie ) jak sobie z tym radzić?
Czy dobrym pomysłem jest naciągnąć je do maksymalnych wartość, i później pozostawić o 1,5 mniejsze, co wówczas jest w środku przedziału minimum - maksimum.
4. W jednym kole mam temat taki, że mimo osiągnięcia wartości minimalnych a nawet powyżej, koło za każdym razem jak wsiadam na rower rozpręża się słychać 3x jakby ktoś w cymbał uderzył. Za luźne czy za mocno naciągnięte? Poza tym po przejechaniu kilkudziesięciu km zaczęło na nowo cykać jak stanę na pedał.