Skocz do zawartości

goa2004

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    30
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Skąd
    Tarnów

Ostatnie wizyty

389 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika goa2004

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Cześć, mam dość głośny odgłos po najechaniu na nierówność lub w dołek. porównując do karbonowego Lapierra Xeliusa EFI 100, to zdecydowanie głośniejszy odgłos. Stery podokręcane. Koszyki też. Myślałem, że to od pompki uchwyt uderza ale nie. Przy mniejszej prędkości mniej się tłucze. Pytanie czy przy ty jest dolegliwość tego, że dolne łożysko steru nie ma bieżni? rozmiar 51mm, górne 41mm. Pytanie drugie, czy górne łożysko steru ma delikatnie wystawać spod osłonki fsa ? pomiaru mogę dokonać najprędzej jutro.
  2. Zasadniczo chodzi mi o to, czy jak jest bicie góra - dół. to najpierw luzować ten obszar co idzie obręcz do wewnątrz piasty i obserwować o ile wciąga, czy też najpierw dociąg w miejscu maksymalnego ciągnięcia obręczy, bądź też na przemiennie ? obecnie udało mi się góra dół do 0,3mm doprowadź przy kole szosowym używanym zostawić czy walczyć dalej?:)
  3. Która szkoła przy centrowaniu bicia góra dół jest lepsza? Zastanawiam się czy bicia do góry ( na zewnątrz piast) czy luzowanie tego co dołu? wyczytałem dwie różne techniki w necie.
  4. Na stronie producenta faktycznie jest info rozstaw osi przy piaście 130, 135mm. Dzięki w takim razie za wyjaśnienie. W takim razie należy uznać, że wartości wychodzą prawidłowe. Pozostaje w takim razie chyba, wycentrowanie do maksymalnych możliwych wartości. Próbne założenie szytki i nabicie powietrza by sprawdzić jak się zachowa obręcz i szprychy, co by później je podociągać. Zastanawiam się tylko nie znając wartości maksymalnej czy przyjąć to 125kgf i później ewentualnie w użytkowaniu podciągnąć już po naklejeniu szytki. Ale tak się zdaje rozsądniej zrobić Wrtości podane pochodzą z : Recommended spoke tensions during wheels building | Carbonal Bike
  5. Tak szosowe, pod hamulce szczękowe piasta Road Rear - Mackhubs chyba ten model, koło w 2017 r. składane. Niestety producent/sprzedający nie ma informacji odnośnie maksymalnego naprężenia z uwagi na wycofanie ze sprzedaży już produktu. co w żargonie oznacza ogon 130mm? wyrównam wic naprężenia i doprowadzę do optymalnie prawidłowego koła w pionie i na boki i zobaczymy No tak też myślę, że inna geometria nie będzie jako, że jestem świeży to wolę podpytać i się upewnić, czytać też różne artykuły czytam. Ale, że czasu na kręceniu tym kołem schodzi sporo - nie zarobiłbym na tym Grubość szprych po obu stronach taka sama więc, inaczej nie wyjdzie pewno.
  6. Cześć, mam o to koło karbonowe szosowe pod szytkę brak danych bo to obręcz chińska ( próbuję uzyskać od producenta), człowiek co mi zaplatał kilka lat temu koło niestety już nie żyje. Koło jest pod hamulce szczękowe. centryczność jest na 0 Bicie boczne, 0,2mm Bicie promieniowe, 0,5mm ( jeszcze możliwe, że do usunięcia) - gdyż wcześniej udało mi się osiągnąć mniejsze:) Ale coś poszło nie tak - za dużo pokręcone. Dane mają się jak po niżej napięcie szprych po stronie NDS jeszcze do podregulowania dla wyrównania napięcia. Jednakże co bym nie robił, najlepszy efekt osiągnąłem w napięciu uśrednionym 65kgf. Ciężko jest mi osiągnąć napięcie mieszczące się w granicach ~60% wartości DS. Jak zaczynam kręcić nyplami od strony NDS to przeciąga mi się obręcz. Pytanie zatem czy pozostawić tak, czy ewentualnie zrobić przeciągnięcie < 1mm w celu naprężenia mocniejszego szprych i osiągnięcia granicy około 50% DS?
  7. dzięki za odpowiedź. Pewne rzeczy mi wyjaśniłeś. Szprychy są oryginalne z jednej strony dłuższe z drugiej krótsze więc nie w tym sens. Wezmę jeszcze po przejażdżce zbadam naciąg. Korzystam z tabeli park toola i TM-1 - naciąg jest 20% w sumie nie sprawdzałem czy w 15 się mieści. OK zapoznam się z tym, terminem. Czy minimalna wartość napięcia oznacza wartość uśrednioną dla danej strony koła? czy np. może być sytuacja taka, że będzie jakaś sztuka szprychy poniżej wartości minimalnej? a finalnie uśredniona wartość będzie => minimalnej zalecanej przez producenta? Wymienię jeszcze te skręcone szprychy na nowe i postaram się osiągnąć optimum aczkolwiek miałem problem z naciagiem do tych wartości granicznych. Ale postaram się skorzystać z tych technik o których udało się dotychczas poczytać i wiedzy jaką mi przekazałeś:)
  8. odnośnie tego, że napisałeś, że koło zepsute. Czy tak definitywnie można przyjąć? Czy ewentualnie może to być spowodowane skręconą ( odplastycznioną szprychą)? Zasadniczo koło powinno się zakładam po pierwszej jeździe rozprężyć? i raczej już nie wracać do stanu jakby pierwotnego? jeśli wraca to można przyjąć zbyt mocny naciąg?
  9. Cześć, Zwracam się do osób doświadczonych - praktyków z prośbą o udzielenie odpowiedzi. 1. Przy kołach karbonowych ( koło tylne na hamulcem szczękowy chińska obręcz brak info odnośnie maksymalnego napięcia szprych, zakładam bezpiecznie max 120, jaka powinna być po stronie nie napędowej wartość? ) ? 2. Wyczytałem gdzieś, że po stronie hamulca tarczowego należy osiągnąć maksymalną wartość dla obręczy? ( chociaż np. Aeolus 3 pro disc bontragera mają podaną minimalną wartość dla nienapędowej 69 kgf, oraz minimalną i maksymalną dla napędowej 119 kgf, 154 kg. ) czy zatem tutaj należy przyjąć wypadkową ? zachowując minimum?. 3. Jak już wiem, po napompowaniu koła naprężenie spada ~1,5 wartości TM-1 z park toola. ( i mamy np. problem z dociągnięciem szprych bo zaczynają się skręcać - w sensie odkształcać plastycznie ) jak sobie z tym radzić? Czy dobrym pomysłem jest naciągnąć je do maksymalnych wartość, i później pozostawić o 1,5 mniejsze, co wówczas jest w środku przedziału minimum - maksimum. 4. W jednym kole mam temat taki, że mimo osiągnięcia wartości minimalnych a nawet powyżej, koło za każdym razem jak wsiadam na rower rozpręża się słychać 3x jakby ktoś w cymbał uderzył. Za luźne czy za mocno naciągnięte? Poza tym po przejechaniu kilkudziesięciu km zaczęło na nowo cykać jak stanę na pedał.
  10. Dzięki lepsza cena na Amazonie za 725zl. Bardziej celuje 500-600zl.
  11. Cześć, poszukuje zestawu zegarów wraz z elementami do mocowania. Park tool TS-2DI, może ktoś ma sprawne na zbyciu.
  12. zweryfikuje ile dwie na pewno mają obniżone napięcie..., przeglądnę na spokojnie....
  13. te dopiero zakupiłem aby wymienić stare jednego właśnie odkręcałem na żywca i powiem szczerze, ukręciła się główka nypla.... ale szprycha została cała... w takim razie chyba skupię się tylko na tych sklejonych i luźnych szprychach i daruję sobie wymianę nypli skoro to ma być taki turbo problem grzać nyple przy karbonowej obręczy słaby pomysł
  14. Cześć, mam koła złożone niegdyś na karbonowej obręczy szprychach sapim cx ray i nyplach aluminiowych sapim polyax. Nie wiem jakim klejem były klejone gwinty. Natomiast, gdzieś koło dostało strzała i naprężenie na szprysze jest wg. TM-1 park toola 0. Klej na tyle mocny, że uniemożliwia centrowanie. Czym usunąć? Podjąłem decyzję, że wymienię nyple w obu kołach na DT Swiss Standard Pro lock. Pytanie czym potraktować nypel/szprycha aby było bezpieczne dla karbonu jednoczęśnie zadziałało ? Kółka pod szytkę więc musi to być zrobione na igłe:)
  15. Cześć mam koła karbonowe naciągnąłem szprychy uwzględniając maxymqlne naprezenia. I po napompowaniu koła o 2 wartości są mniejsze jak sprawdzam tensometrem park toola. A jak powietrze spuszczę to naprezenie wraca do tych większych pomiarów. W czym temat ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...