Skocz do zawartości

PiotrSz

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Piotr
  • Skąd
    Szczecin

Osiągnięcia użytkownika PiotrSz

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Silez z przodu ma mocowanie tylko pod swoje błotniki. Pręty błotników wchodzą w dedykowane otwory w widelcu i są blokowane imbusowymi śrubkami (od spodu). Rozwiazanie to ma niestety wadę projektową, bo dokrecając śrubę mozna wypchnąć całe gniazdo tej śruby wklejone w widelec. Dla innych błotników można jedynie wykorzystać dolną śrubę do mocowania bagażu. Piotr
  2. Panowie, Jestem w stanie zrozumieć własnoręczne wykonanie z kompozytów elementów typu koszyk na bidon, bo nie jest to element konstrukcyjny roweru i nie zagraża to bezpieczeństwu. Ale przed wykonaniem jakiegokolwiek elementu podlegającego obciążeniom polecam dokładne przestudiowanie technologii wykonania kompozytów. Zarówno włókna węglowe jak i żywice są rożnych rodzajów i przeznaczenia oraz wymagają ścisłego reżimu technologicznego żeby uzyskać zakładaną wytrzymałość. Weźmy za przykład pierścień dystansowy jaki próbował zrobić kolega. Generalnie pierścień ten jest obciążony na ściskanie wzdłuż swojej osi. Kolega wziął trochę rowingu węglowego (chyba najtańsza postać włókna węglowego, jaką można dostać), owinąć wokół rury i zalał żywicą. włókno węglowe ma największą wytrzymałość wzdłuż włókna. W ten sposób otrzymał pierścień, który największą wytrzymałość ma na rozrywanie i ściskanie w poprzek swojej osi a najmniejszą na ściskanie wzdłuż osi. Proponuję test: włóż ten pierścień w imadło i pokaż nam jak pięknie się rozkrusza. Poprawnie wykonany pierścień powinien składać się z kilku warstw tkaniny węglowej i rdzenia z włókien ułożonych wzdłuż osi pierścienia. Znaczenia ma także ilość żywicy, nie może jej być za dużo (poprawnie przesycone włókno wygląda na prawie suche), temperatura w jakiej całość schnie i jak to jest ściśnięte. Także późniejsze wygrzewanie elementu (są żywice, które tego nie wymagają) musi się odbywać w ściśle określonej temperaturze (termostat) Bez poprawnego wykonania może i element będzie lekki, ale na pewno nie tak lekki i wytrzymały jak fabryczny. Wierzcie, że cena elementów węglowych nie bierze się znikąd a ich poprawne wykonanie na pewno nie jest łatwe i tanie. Na początek przygody z kompozytem polecam lekturę: http://ezentrumbilder3.de/rg/pdf/Handbuch_englisch.pdf i inne ze strony http://www.r-g.de/en/ Jednym z lepszych miejsc, gdzie można kupić materiały jest http://www.havel-composites.com/home.html?newlang=pl Pozdrawiam Piotr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...