Skocz do zawartości

stpman

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    946
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Kamil
  • Skąd
    Śląsk

Ostatnie wizyty

3 408 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika stpman

Pro

Pro (9/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Automat Rzadka
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

34

Reputacja

  1. Wszystko zależy od tego gdzie mieszkasz i gdzie chcesz jeździć. Sam kupiłem Marina Muirwoods'a i po roku zamieniłem na gravela. Czy Muirwoods był złym rowerem? Absolutnie nie. Był tak sam uniwersalny jak gravel. Robił dokładnie to samo co gravel. Ale jednak był od gravela cięższy i wolniejszy, a jak się okazało później także mniej komfortowy, bo strasznie rozciągał i bolały mnie plecy. Może ten gravel to była fanaberia, może moda, ale mnie dał nową radość z jazdy. Bo na asfalcie jest zdecydowanie szybciej, w terenie (czyli utwardzone leśne drogi różnej jakości) jest więcej zabawy. Baranek ma tą zaletę, że mam kilka różnych chwytów. Napęd 2x11 przydaje się gdy jeżdżę z córką w foteliku i jest większy podjazd. Jeśli możesz sobie pozwolić na kupno gravela to go kup i się przekonaj czy to dla ciebie
  2. Takie pytania to na forum archeologicznym... Te ramy to ile mają już lat? 15? W jakim to będzie stanie...
  3. @jendrzych M
  4. @woojj cholera gravel aluminiowy, w dodatku popularnej polskiej marki Na stal trochę brakło budżetu... :/
  5. Kurde panowie a ja chcę stal sprzedać, bo stoi i "rdzewieje"... A po zakupie gravela nie mam pomysłu na ten rower i nie widzę miejsc gdzie mógłbym nim jeździć... Kupiec przyjeżdża w środę, ratujcie... Albo rzućcie na pożarcie P.S Marin Muirwoods
  6. Gravel to stan umysłu a nie rower. Teraz wszystko może być gravelem. Co nie zmienia faktu, że klasyczny gravel ma branka.
  7. @Fuxi - ja się z Rometa nie śmieje. Wrzucam go tutaj, bo to obecnie najlepiej wyceniony budżetowy gravel na rynku, do tego dostępny w sklepach. @c4rl0s pojechałem na rower i trochę o tobie myślałem. Pierwsza sprawa to składanie samemu roweru. Brzmi całkiem "romantycznie" Masz jakieś doświadczenie w mechanice rowerowej? Masz miejsce gdzie możesz ten rower spokojnie składać? Posiadasz niezbędne narzędzia? Zakładając, że masz w domu komplet kluczy imbusowych, plasko-oczkowych i kleszcze/szczypce to będziesz musiał jeszcze wydać trochę kasy na narzędzia. Zaczynając od łyżek do opon, poprzez klucz/klucze do suportu a kończąc na skuwaczu do łańcucha, szczypcach do spinki, kluczu do kasety czy kluczu do nypli. Jeśli tego niemasz to 100-150zł minimum będzie cię to kosztować. Druga sprawa to musisz być świadom, że składając rower trzeba kupić całe mnóstwo pierdół które może i dużo nie kosztują, ale sumarycznie wygenerują spore koszta (kapsel do sterów, linki, pancerze, zacisk podsiodlowy, opaski na obręcz, dętki itd) Trzecia sprawa to czas... Sporo czasu Teraz skonfrontujmy to z kupnem gotowego roweru ze sklepu. Rower został zaprojektowany przez ludzi, którzy zajmują się tym zawodowo. Dobór części, geometria ramy itp. Potem ten rower został poskładany w fabryce przez wykwalifikowanych pracowników, a na koniec trafia do sklepu gdzie wydaje go ogarnięty sprzedawca. Czyli dostajesz gotowy sprzęt na gwarancji i od razu możesz jeździć. Mówisz, że nie masz kasy - oczywiście to rozumiem. Ale zawsze są jakieś opcje: kupić rower jak już uzbierasz określoną kwotę, albo kupić rower na raty i jeździć do razu. Frameset Aspre nie jest dostępny w sprzedaży, zresztą nie widzę sensu kupować samej ramy i widelca i coś na tym składać, skoro gotowy do jazdy rower kosztuje 3200zl, więc z budżetu zostaje jeszcze coś na akcesoria (lampki, kask). Jeśli koniecznie ma to być flatbar gravel to za 3999zł jest Marin DSX 2. Za 2500-3000zl można dostać klasyka w postaci Marina Muirwoodsa na stali... Albo na początek kupić fajnego crossa za 2000zł - np. Unibike Flash ?
  8. P.S zapomniałem, że za 3200zł można kupić gravela w postaci Rometa Aspre 1. Są dostępne w całym kraju od ręki. Wystarczy poszukać na OLX i podzwonić. Ludzie na tym rowerze Wisłę 1200 zrobili, więc kiepski nie jest Ale w sumie to twoja kasa i twój czas...
  9. Za jakieś 3600-3700zł masz nowego Marina Nicasio. Składnie roweru się nie opłaca... Serio, uwierz mi przechodziłem przez ten etap
  10. stpman

    [2021] Marin

    Jako ciekawostkę podrzucam fragment tekstu o Marinie 4C: "Być może tego nie wiesz, ale Polska jest największym dystrybutorem modelu Marin Four Corners na całym świecie. Może pierwsze zdanie nie zabrzmiało na tyle dobitnie, więc to ujmę w taki sposób: W Polsce sprzedaje się więcej Four Cornersów w ciągu roku niż w całych Stanach Zjednoczonych. "
  11. stpman

    [2021] Marin

    @chrismel zarzuć linkiem na priv.
  12. stpman

    [2021] Marin

    To już druga podwyżka cen u Marina w tym roku. I tak oto z sensownie wycenionego sprzętu w kilka miesięcy mamy fatalnie wycenione rowery. Szkoda... Być może rynek to zweryfikuje wkrótce. Chciałem kupić Kentfielda 1, ale już mi się przestał podobać w tej cenie
  13. stpman

    [2021] Marin

    @pantha08 mam fajnego Muirwoods M na sprzedaż, o ile kolor Rasta ci nie wadzi. Jak co to odezwij się na priv.
  14. stpman

    [2021] Marin

    A jak tak zapytam z innej beczki. Czy jest sens wymiany Muirwoods'a na Kentfielda 1? Miałby to być zwykły, prosty, tani, nierzucający się w oczy rower na spokojne wyjazdy turystyczne z rodzinką. Czyli ścieżki rowerowe i szutry. Z fotelikiem i być może kiedyś przyczepką. Drugi rower (gravel) będzie tylko do jazdy "sportowej".
  15. stpman

    [2022] Marin

    @chrismel grupa nazywa się "Made for fun", dołącz do grupy i znajdź posta z ogłoszeniami i przejrzyj komentarze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...