Skocz do zawartości

wymiennik

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    266
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Śląsk

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika wymiennik

Znachor

Znachor (6/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

21

Reputacja

  1. Dziękuję za pomocne odpowiedzi. Wiem już że nie ma co próbować jakiś opon uniwersalnych. Tylko typowo dedykowanych do konkretnego zastosowania, będąc świadomym ich właściwości i ograniczeń. Nie ma opon idealnych, które będą świetne w terenie i świetne na asfalcie. Tyle to już wiem. Wiem już mniej więcej jakie opony muszę wsadzić. Do mojej ramy wejdzie maksymalnie 2.2 i to też nie każde (Trail King mieści się na styk). O 2.4 nie ma co myśleć, to nie jest typowy rower MTB. Na razie spróbuję wsadzić jakąś oponę o agresywnym bieżniku, kosztem większych oporów toczenia na asfalcie i zobaczę jak mi się podoba kolarstwo górskie i będę ostrożnie zjeżdżał. Trudno. Będę ćwiczył łydę na asfaltowych podjazdach. 😁☺️ Chodzi mi o sprawdzenie czy spodoba mi się jeżdżenie po górach na rowerze. Jak okaże się, że mi się podoba, to wtedy będę myślał nad czymś konkretnym i pewnie też nad rowerem do tego dedykowanym. Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc i do zobaczenia na beskidzkich trasach.
  2. Po waszych opiniach już odpuściłem opony typu Thunder Burt. Jaki zestaw zaproponowalibyście na takie warunki asfalt/teren 50/50? Wiem, że to będzie musiał być jakiś kompromis.
  3. Planuję te opony wsadzić do roweru MTB i ujeżdżać nim beskidzkie szlaki. Do tej pory jeździłem po Beskidach po asfalcie na szosie. Teraz chcę wjechać w teren. Do tej pory używałem hardtaila MTB raczej w charakterze roweru sakwiarsko-trekingowo-wyprawowego. Wiem, że nie do tego służy MTB, ale taki rower mam i do tego go przystosowałem. Chcę wsadzić do niego jakieś opony terenowe i mykmyka i spróbować beskidzkich stokówek. Jak mi się spodoba, to może zainwestuję w prawdziwego fulla.
  4. A skoro jestem już na stronie schwalbe, to czym w praktyce i zastosowaniu będzie się różnił Rocket Ron od Smart Sama. Jak to jest przy tych oponach z trzymaniem na ścieżkach i jak z oporami toczenia na asfalcie. Z tego co wyczytałem na naszych i zagranicznych forach, to Rocket Ron o wiele szybciej się zużyje niż Smart Sam. Ale to mnie mniej interesuje. Najważniejsze są opory toczenia i trzymanie w terenie. Czy wzrost masy z 660 g na 920 g przy takim samym bieżniku, będzie miał istotne odczucie (Smart Sam i Smart Sam Plus). Czy wzrost masy o 260 g na jednej oponie będzie bardzo odczuwalny? Wybaczcie głupie pytania i pewnie już wielokrotnie wałkowane tematy.
  5. Spoko, nie będę jeździł na gravelu. To opony do innego roweru 🤪😉 Dziękuję za odpowiedź. Będę wiedział, żeby szukać czegoś o bardziej agresywnym bieżniku.
  6. Cześć Mam pytanie dot. opon schwalbe thunder burt. Czy nadadzą się na beskidzkie ścieżki? Czy jednak bieżnik jest za mało agresywny? Planuję część jazdy po asfaltach a część po ścieżkach beskidzkich, tak 50/50. Czy lepiej kupić coś o bardziej agresywnym bieżniku. W jakich warunkach terenowych te opony się sprawdzają? Dziękuję za pomoc.
  7. Dziękuję za pomoc. To ma być łańcuch, który zabieram do auta na wakacje. Będzie na stałe przy domu.
  8. Widzę, że temat zabezpieczeń wrócił to i ja wrócę z podobnym tematem. Kiedyś podobny poruszałem. Temat może mało rowerowy ale może ktoś coś podpowie. Podczas wakacji, rowery stoją powiedzmy gdzieś przy domku/na tarasie. Rowery chcę spiąć razem i przypiąć do np. balustrady. Pozostaje długi 2-3 metrowy łańcuch i kłódka. Na co zwrócić uwagę wybierając łańcuch i kłódkę?
  9. Potwierdzam, że w wersji podstawowej do pobrania offline jest tylko jeden kraj. Ale to jest tylko jeden kraj offline w danym momencie. Można pobrać offline np. Polskę. Jak chcemy np. Słowację, to pobieramy Słowację, ale tracimy Polskę. A potem znowu pobieramy Polskę, tracąc Słowację.
  10. +1 do Locusa. To już razem +2. Ale na razie tylko na Androida. Na iOS jest tylko wersja Lite. Ma bardzo ograniczone funkcje. M.in. nie można wybierać map i nie można ich pobierać na telefon i użytkować offline.
  11. Kiedyś kilka dobrych lat temu koleżanka jeździła do pracy z sakwo-plecakiem z Decathlonu, który można rozpiąć na prawie całej długości i założyć na bagażnik. Jedziesz do pracy z sakwą, zdejmujesz sakwę, jednym ruchem zapinasz zamek i masz plecak. Pytałem jak to się sprawdza i mówiła, że bardzo fajnie. Podobno szybki montaż na bagażnik i szybki demontaż. Nie wiem jak z trwałością i jakością. Chyba coś tego typu: https://www.decathlon.pl/p/plecak-sakwa-rowerowa-btwin-na-bagaznik-podwojna-27-litrow/_/R-p-347894 Ale tamto wyglądało inaczej. Może jakiś wcześniejszy model.
  12. Użytkuję torbę podsiodłową Topeak Mondopack z systemem zapięcia nie na paski. Nie pamiętam nazwy tego systemu. Taki szybki klik-klik. W jednym siodełku mogę zamontować tę torbę i lampkę do rurek podsiodłowych. Ale to tak na styk. Wtedy nie da się bez gimnastyki szybko ściągnąć tej torby. W innym siodełku w ogóle już się tak nie da. Jest już inny układ prętów, montażu prętów do siodła itp. Musisz szukać raczej podsiodłówek wysokich, wąskich, tego typu co ten Topeak, który HSM ma na zdjęciu. Ale wtedy będziesz musiał przenieść gdzieś odblask czerwony. Multitool'a można wozić rzeczywiście pod koszykiem na bidon. Są też pod koszykami takie torebki dedykowane na dętkę. Topeak seria Ninja. Użytkuję i polecam. Sprawdza się.
  13. Posiadam i użytkuję sakwy firmy Extrawhell model Wayfarer. Mogę w 100 % polecić. Kilku godzinny deszcz nie robi na nich wrażenia, w środku wszystko jest suche. Bardzo dobry system montażu. Pasuje do bagażników Tubus i Topeak. Mam dwie uwagi. Są one stosunkowo szerokie (patrząc z boku). Jeśli masz duży rozmiar buta i rower z małym tylnym trójkątem, to możesz haczyć o nie piętami. Ja mam właśnie taką sytuację i sakwa musi być przesunięta na bagażniku do samego końca. Kupując sakwy do bagażnika Tubus'a nie wiedziałem tego, ale jak się sakwę przesunie do końca bagażnika to wtedy jest ok. Rower wygląda może wtedy trochę śmiesznie, ale mi to nie przeszkadza. Nie wpływa to na właściwości jezdne roweru z sakwami. Druga kwestia, to rączka z gumy. Jest ona sztywna i uderza w bagażnik w trakcie jazdy. Na samym początku przez kilka ładnych wyjazdów zastanawiałem się co tak stuka. Zatrzymywałem się, kręciłem kołem ruszałem bagażnikiem, sakwami i nic. Ruszałem i na wertepach stuka. No to znowu się zatrzymuję i nic. No to ruszam i stuka. W pewnym momencie olałem temat. Aż pewnego wyjazdu miałem na bagażniku położony namiot i nagle nic nie stuka. Zgłupiałem. Zamieniłem się rowerami z małżonką i jadąc z tyłu nachylałem się nad tyłem roweru i w końcu zidentyfikowałem źródło. Oczywiście nie jest to jakieś olbrzymie stukanie, lekkie uderzenia gumy w metalową rurkę i to raczej tylko na dziurach i wertepach. Po owinięciu bagażnika i rączek naciąganą gumą (taka z haczykami do troczenia na bagażniku) rączki przestały uderzać. Można je też wygiąć "do dołu i wcisnąć pod rurki bagażnika. Ja montują sakwy nie na górnych rurkach tylko na niższych poprzeczkach i wtedy te rączki są na wysokości górnych rurek. Ale to jest taka pierdółka, tak żeby "się czegoś doczepić". Używam też przyczepki Extrawhell'a z sakwami. Jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Ale pomimo tych dwóch małych "niedogodności" kupiłbym je ponownie. Bez wahania. Jakość wykonania 100 %, materiał 100 %, system montaż 100 %. Użytkowałem też przez wiele lat sakw Crosso, Ortlieb, Basil. A zaczynałem ponad 25 lat temu od jakiś marketowych takich zakładanych na bagażnik, montowanych paskami. Takie połączone razem dwie boczne i górna. Tragedia. Myślę, że niezależnie które wybierzesz Extrawhell, Crosso czy Ortlieb będziesz zadowolony. To jest ta sama półka. Wg mnie najwyższa półka, wszystkie są bardzo dobre i spełniają wszystkie wymogi dla tego typu sakw. Kwestia gustu i przywiązania do marki.
  14. Bontrager XXX - 16 g. Ale ciężki kloc. 😉😄 https://www.carbonworks.de/produkte/?lang=en 5 g, to jest dopiero waga. Można zaoszczędzić 11 g. Są tej samej firmy cięższe, 9 g. Są podobne w konstrukcji jak Alpitude i chińskie.
  15. Udało mi się znaleźć dwa pasujące amortyzatory: Rock Shox Recon Silver RL lub Rock Shox Judy Gold (prawdopodobnie wersja TK) Który polecicie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...