Skocz do zawartości

pc131

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    35
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika pc131

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

8

Reputacja

  1. Taka jest moja interpretacja tej kwestii. Jest to trochę dwuznaczne, bo nie będzie dopłaty do rowerów gdzie: 1) Możliwe jest (na poziomie oprogramowania, interfejsu użytkownika lub poprzez ingerencję w elektronikę) zwiększenie progu zaprzestania wspomagania elektrycznego powyżej 25 km/h - PRAWDA 2) Producent dopuszcza taką modyfikację i informuje o niej w instrukcji użytkownika lub dokumentacji dołączonej do roweru - FAŁSZ Korzystając z logiki matematycznej zdanie jest prawdziwe, jeżeli jego wszystkie części są prawdziwe, albo jest fałszywe kiedy dowolna część zdania jest fałszywa. Więc wnioskuję, że to zdanie jest fałszywe dla rowerów z silnikami Bosch, Yamaha, Panasonic - a to większość oferty. Pożyjemy, zobaczymy 😀
  2. Tam jest napisane: Dofinansowaniem w ramach programu, nie zostaną natomiast objęte pojazdy: które umożliwiają zmianę progu zaprzestania wspomagania elektrycznego z domyślnych 25 km/h na wyższą wartość (przy czym dotyczy to pojazdów, w których zmiana ta może być dokonana na poziomie oprogramowania, z poziomu interfejsu użytkownika, jak i poprzez fizyczną ingerencję w układ elektroniczny). To by eliminowało 90% rynku, gdyż chipy są dostępne dla Bosch'a, Shimano, Yamahy, Panasonica.... Tutaj jest formalna postać propozycji tego programu Mój rower elektryczny - Fundusz Modernizacyjny - Portal Gov.pl Pełny zapis brzmi tak: Program dofinansowania wyklucza rowery, w których: Możliwe jest (na poziomie oprogramowania, interfejsu użytkownika lub poprzez ingerencję w elektronikę) zwiększenie progu zaprzestania wspomagania elektrycznego powyżej 25 km/h. Producent dopuszcza taką modyfikację i informuje o niej w instrukcji użytkownika lub dokumentacji dołączonej do roweru. Jest to proponowana zmiana 381 którą można znaleźć w katalogu propozycji https://www.gov.pl/attachment/201865d9-eae9-46ff-be02-7eeb5e4d32dc Nie znam przypadku, żeby producent informował o takiej możliwości w instrukcji czy dokumentacji. Nie są to rozwiązania fabryczne i wiąże się to z utratą gwarancji.
  3. " które umożliwiają zmianę progu zaprzestania wspomagania elektrycznego z domyślnych 25 km/h na wyższą wartość (przy czym dotyczy to pojazdów, w których zmiana ta może być dokonana na poziomie oprogramowania, z poziomu interfejsu użytkownika, jak i poprzez fizyczną ingerencję w układ elektroniczny). " skąd masz te informacje @MikeStorm? fizyczną ingerencją w układ elektroniczny jest właśnie chip - ale dziwne to jest że dopłata by dotyczyła pojazdu, który po modyfikacji nie spełnia definicji roweru elektrycznego a jeśli tak będzie to Bosch pewnie udostępni taką opcję w aplikacji
  4. Zadałem to pytanie do trzech modeli sztucznej inteligencji - Google Gemini, Chat GPT oraz Perplexity - i w każdym wypadku odpowiedź była że to nie jest żaden objaw awarii tylko ten silnik tak pracuje: "To cykanie lub lekkie „terkotanie”, które słychać po zaprzestaniu pedałowania, pochodzi zwykle od mechanizmu wolnobiegu w przekładni wewnątrz silnika lub przy sprzęgle wewnętrznym. Silnik posiada sprzęgło odłączające napęd, a także zapadki w mechanizmie wolnobieżnym, które mogą wydawać takie dźwięki podczas „rozprzęgania” po pedałowaniu." Także @2marekm nie masz się co martwić. Szerokiej drogi 🙂
  5. Gratuluję zakupu i radości z przebytych kilometrów 🚴 Jaki masz zasięg dla tej baterii w trybie Eco po płaskim? Z modyfikacji widzę sztycę podsiodłową amortyzowaną - Suntour NCX? Sam mam taką i nie wyobrażam sobie jazdy rowerem bez tego wynalazku. Do tego chyba zainstalowany mostek regulowany bo kierownica jest wyżej niż fabrycznie. No i lusterko oraz bidon - standardowe wyposażenie w trekkingu 👍 Co do programu, to miał ruszyć pod koniec poprzedniego kwartału, odpisała mi pani z tej instytucji. Mimo wszystko sam czekam na start i monitoruję temat. A to cykanie silnika poza przestaniu pedałowania to jest takie ciągłe, czy pojedyncze cyknięcie? I rozumiem że jest tylko słyszalne kiedy wspomaganie jest włączone?
  6. Znalazłem na jakimś angielskim forum podobny temat, ostatecznie skończyło się wymianą silnika https://www.emtbforums.com/threads/kiox-not-showing-any-info.23788/post-329356
  7. Czy można edytować swój oryginalny post? Bo nie widzę takiej opcji mimo, że jestem zalogowany.

     

    image.thumb.png.ad9d57d7c1a8b6bc60aed8030a68b2e8.png

  8. @nikbar1 mam za sobą 2 podróże Krossem Trans Sander 5 dni, po ok 100km dziennie (tak, jazda przez "cały dzień"), raz po Greenvelo, drugi raz z Warszawy do Gdyni przez Płock, Toruń, Chojnice - mam sztycę pod siodełkiem Suntour NCX i taką kupię do nowego roweru, do tego szerokie siodełko - przy najdłuższym odcinku 155km to pod koniec czułem "ogólne" zmęczenie niż nogi czy d*pę
  9. potwierdzam, 12 lat jeździłem z Shimano Nexus 7 (Kross Trans Sander) i dopiero po tym czasie coś w środku już poszło, że piasta do kosza - ale 12 lat NIC przy niej nie robiłem
  10. @wojtek_se Dokładnie o to mi chodziło o wygodną pozycję rowerzysty, ponieważ jeżdżę głównie dłuższe trasy. Co do serwisowania silników Panasonic, to nigdzie nie znalazłem złych opinii, gwarancja jest na 2 lata, a po dwóch latach sytuacja może być taka że będzie więcej miejsc jeden silnik można serwisować. Chociaż ja dbam o sprzęt, Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie. Piasta Shimano Nexus 7 w moim rowerze Kross Trans Sander rozsypała się dopiero po 12 latach. Bez żadnego serwisu.
  11. @wojtek_se w obecnej chwili mocnym kandydatem jest Kellys E Carson 30p - to na nim miałem jazdę próbną, wygodnie mi się siedzi w rozmiarze XL, dobre wrażenia z silnika no i bateria 720Wh. Waga ok 26kg, więc jak na elektryka z pełnym wyposażeniem i taką baterią to jest ok według mnie.
  12. @2marekm super dzięki za info dokładnie o tym samym pomyślałem, że odkręcenie jednego pedału pozwoli na to że rower będzie leżał płasko. A czy trudno montuje się przednie koło w tak zwanej sztywnej osi? I czy tarcza hamulcowa potem nie obciera o klocki? No i to jest klasa. Czy to może Ford S-Max?
  13. @wojtek_se Tak widziałem ten kalkulator Boscha, myślę że jest on w miarę aktualny. I uważam, że największy wpływ na zasięg ma wsparcie rowerzysty. Nie kupuję elektryka po to żeby jeździł za mnie bo mam kondycję, tylko po to że żeby po przejechaniu 100 km nie czuć takiego zmęczenia i w trasie kiedy jest mały podjazd lub lekko wieje żeby nie skupiać się na pracy, tylko na podziwianiu otoczenia 😃
  14. @Tajffun nie mam porównania do Boscha CX ponieważ mi nie jeździłem, Panasonic zrobił na mnie dobre wrażenie jest cichutki i fajnie wspomaga na eko, natomiast uważam że Bosch CX to też dobry wybór, przynajmniej do jazdy trekkingowej.
  15. U mnie to jest Ford Mondeo mk5 ale sedan, czyli otwiera się sama klapa bez szyby, więc chyba będzie więcej kombinowania. A jak rower składasz to stawiasz go do góry nogami i potem zakładasz koła?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...