Tam jest napisane:
Dofinansowaniem w ramach programu, nie zostaną natomiast objęte pojazdy:
które umożliwiają zmianę progu zaprzestania wspomagania elektrycznego z domyślnych 25 km/h na wyższą wartość (przy czym dotyczy to pojazdów, w których zmiana ta może być dokonana na poziomie oprogramowania, z poziomu interfejsu użytkownika, jak i poprzez fizyczną ingerencję w układ elektroniczny).
To by eliminowało 90% rynku, gdyż chipy są dostępne dla Bosch'a, Shimano, Yamahy, Panasonica....
Tutaj jest formalna postać propozycji tego programu Mój rower elektryczny - Fundusz Modernizacyjny - Portal Gov.pl
Pełny zapis brzmi tak:
Program dofinansowania wyklucza rowery, w których:
Możliwe jest (na poziomie oprogramowania, interfejsu użytkownika lub poprzez ingerencję w elektronikę) zwiększenie progu zaprzestania wspomagania elektrycznego powyżej 25 km/h.
Producent dopuszcza taką modyfikację i informuje o niej w instrukcji użytkownika lub dokumentacji dołączonej do roweru.
Jest to proponowana zmiana 381 którą można znaleźć w katalogu propozycji https://www.gov.pl/attachment/201865d9-eae9-46ff-be02-7eeb5e4d32dc
Nie znam przypadku, żeby producent informował o takiej możliwości w instrukcji czy dokumentacji. Nie są to rozwiązania fabryczne i wiąże się to z utratą gwarancji.