Skocz do zawartości

wulisu

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    146
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    www.wulisu.com

Dodatkowe informacje

  • Imię
    wulisu
  • Skąd
    Poznań-obecnie Edinburgh

Ostatnie wizyty

1 034 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika wulisu

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Hej dzięki kipcior że odpisałeś. Więc tak, ja nie szukam roweru do typowego zjeżdżania, singli, enduro itd.. nie zależy mi na czasie. Moim gravelem na 27.5 opony 1.95-2.1 uwielbiam jeździć ale ma ograniczenia jak już wjadę w wyższe partie stąd taki pomysł. Nie potrzebuję fulla ja bardziej jeżdzę w stylu bike packing - wyprawowym a ten Kross na Reynoldsie idealnie by się wpisał w moje potrzeby tylko cholera te 45 obręcze do 3.0 cali opon to przesadzone nie włożę tam raczej nic poniżej 2.8 , gdyby tam były obręcze 35 mm to już lepiej bo bym mógł założyć opony w bardziej elastycznych zakresach jak 2.4-2.8 i jeździć też na niższym ciśnieniu niż na 29 2.2 . Ale takie 29 2.2 byłoby szybsze.
  2. Witam dawno tu nie zaglądałem no ale sporo się od tego czasu u mnie pozmieniało . Pytanie dotyczy opon i kół. Mam w planach zakup Kross Smooth Trail 2017 na kołach 27.5 + albo w wersji 29 kołach. Moje dwa główne rowery to Breezer Doopler pro na kołach 27.5 i oponach 1.9-2.1 cala drugi gravel na kołach 28 700x37 bardziej do miasta i na krótsze wyjazdy. Doceniam Breezera zwłaszcza w terenie na niższym ciśnieniu , jeżdżę tym rowerem też po niskich górkach i właśnie pojawiła się potrzeba żeby zacząć wjeżdżać jeszcze wyżej i w trudniejszym terenie dlatego ten Kross byłby dla mnie dobrym uzupełnieniem ale nie mam doświadczenia w rowerach górskich i trudno mi się zorientować póki co w rozmiarach takich kół i ich różne zastosowania. Z początku pomyślałem że lepiej kupić tego Krossa na 27.5 + 3.0 ale te obręcze 45 mm wydają mi się na tą średnicę przesadzone i jakbym chciał założyć trochę mniejsze opony 2.4-2.8 to już chyba nie da rady, owszem 2.8 pewnie jeszcze wcisnę. Wydaje mi się że chyba więcej jest na rynku opon 2.6 i 2.8 niż 3.0 ( mówimy o 27.5 kołach) w związku z tym pomyślałem że lepszym wyborem będzie Kross w wersji 29 na 2.2 oponach a w przyszłości złożę sobie drugi zestaw na 27.5 pytanie tylko czy na obręczach 30 czy 35 do opon 2.6-3.0 Czytałem sporo że na 3.0 mocniej nadmuchanych rower zaczyna już bardziej skakać, a ja zanim dojadę w górki będę musiał najpierw na płaskim przejechać te 10 km w jedną stronę. Mam wrażenie że wszystko co będzie do 2.8 pewnie bardziej 2.6 będą bardziej zachowane cechy opon 2.2-2.4 szybkość , w błotnistym terenie nie będą się tak kleić jak 3.0. Oczywiście bardziej chodzi mi o fun żadne wyścigi i raczej charakter jazdy z nastawieniem na odkrywanie nowych szlaków na dziko . Reasumując wybralibyście tego Krossa w wersji 27.5 + 3.0 czy 29 ? ( Gdyby tam były 30-35 obręcze dylematu by pewnie nie było) Co myślicie byłbym wdzięczny za wszelki wskazówki . Pozdrawiam
  3. Przekonałeś mnie teraz poczekam na okazję. Czy ty przypadkiem nie masz tiagry 4700 z tą przerzutką ?
  4. No widzisz a sporo ludzi mówiło że będzie twardo chodzić, czyli jednak warto wziąć taką pod uwagę.
  5. Raczej nie mam takich ambicji ale wcześniej nie zwracałem na to uwagi zawsze jeździłem na mtb komponentach to mój pierwszy gravel z szosową grupą i jakoś bardziej mi się to na uszy rzuciło. Bardziej miękko już nie chcę tak jest dobrze ewentualnie jak zajadę kasetę 11-32 następna będzie 11-34, na większej mam jak zjeżdżam wiadomo , żeby było jasne ja nie robię z tego problemu po prostu zauważyłem że bardziej stuka jak rower mocniej postawię czy prowadzę i skoczy z wyższego krawężnika wcześniej tak nie miałem, dlatego to zauważyłem. Osłonka i skrócę łańcuch może jest minimalnie za długi zapytam W serwisie mam darmowy przegląd i regulacje zobaczymy co powiedzą.
  6. Ok ale dalej uważam że moje Deore ma mocniejszą sprężynę czuję ile siły muszę włożyć żeby ją odchylić i nie wali mi tak łańcuch jak w tiagrze, może mógłbym skrócić łańcuch o 1-2 ogniwa. Wiem że mogę dętkę czy izolacje do rur włożyć ale pozostaje jeszcze kwestia estetyczna ja lubię jak coś ładnie wygląda
  7. Ze sprzęgłem to wiem ale na codzień jeżdzę jednak po asfalcie a w weekend do lasu czy w góry będzie bardziej twardo przerzucać czego chciałbym uniknąć. W jakimś tam stopniu Ultegra RX800 ma mocniejszą sprężynę więc powinno być ciut lepiej , dolną rurę zaraz sobie owinę kupiłem już owijkę jest w drodze, dobra pojeżdżę z owijką i poczekam na jakąś wyprzedać albo okazję tylko wtedy sobie wymienię nie ma pośpiechu.
  8. Znaczek mnie nie interesuje może go nawet nie być. Tak pytałem o przerzutki MTB w kontekście mocniejszej sprężyny. Po pojeżdżeniu kilku tygodni na nowym rowerze i w terenie co mi przeszkadza nie żeby nie dało się z tym żyć ale jeśli można to poprawić to chciałbym mieć mocniejszą sprężynę w tylnim wózku. Ponieważ mam Tiagrę 4700 i jestem skazany na szosowe komponenty, pomyślałem że Ultegra ma trochę mocniejszą sprężynę i sprzedając Tiagrę wymieniłbym po prostu na Ultegrę. Opinie w innym wątku były totalnie różne, jedni tylko stare XT-XTR inni że Shadow . Nie zmieniam przerzutek co sezon tylko jeżdżę przez lata pewnie jak zmienię przerzutkę to przez najbliższe lata o niej zapomnę Czyli co waszym zdaniem zmiana z Tiagry na Ultegrę nie wniesie żadnej poprawy , sugerujecie że mam wybić sobie to z głowy ? Czy może Shimano Ultegra RX800 będzie ok ?
  9. Pojezdzilem trochę i już wiem co bym chciał wymienić , w pierwszej kolejności tylna przerzutka. Z przodu mam 48/32 z tyłu 11-32 chcę założyć ultegre 6800 i teraz mam dylemat z krótkim wózkiem wystarczy czy lepiej ze średnim , widziałem sporo filmików na yotubie jak ludzie zakładali z większym przełożeniem z przodu i im działało . Co radzicie krótki czy lepiej GS wózek ?
  10. Dzięki czyli można spróbować tego zestawu wentyli z firmową taśmą , jak tobie działa od lat to u nie też powinno być dobrze, ewentualnie same wentyle a taśmę od WTB zauważyłem że najtrudniej dostępna jest akurat ta w rozmiarze 24mm na 19mm obręcze. Dzięki za potwierdzenie.
  11. Dzięki wielkie zdejmę opony i zwierzę jak długie mam obecnie wentyle wyglądają mi na dosyć krótkie. Co do 2 linków co podałeś te wentyle są sprzedawane z taśmą w zestawie używałeś -używasz tej taśmy? Piszą że wielokrotnego użytku do moich wtb i19 potrzebuję taśmę o szerokości 24 mm , wtb też zaleca o 5mm szerszą a moje maja 19 mm więc idealnie. Jeśli taka taśma z pierwszego linka by się sprawdziła to by mi załatwiło sprawę jeden zakup ale jeśli taka taśma od wtb będzie lepsza to oczywiście ja kupię. Do tej gorilla taśmy nie upieram się po prostu do niej się odniosłem. Co do większej ilości zakup byłby podyktowany tylko tym że bardziej się opłaca ale jeśli nie trzeba tego często dolewać a otwarta już butelka ma później tracić właściwości to rzeczywiście nie ma sensu majątek to nie kosztuje . Dzięki raz jeszcze za cenne uwagi.
  12. Więc tak zdecydowałem się na mleczko Pojeździłem i w terenie i w śniegu i na drodze te opony sprawdzają mi się idealnie do mojego stylu jazdy. Potrzebuję porady czy takie mleczko będzie ok https://www.evanscycles.com/stans-no-tubes-tyre-sealant-quart-EV308821?1=-1,esvcrea:320648160202,esvplace:,esvd:c,esvtg:aud-581384346226:pla-363493120004,esvo:EV308821-32OZ-BLK,esvaid:50080&1=-1&lsft=esvt:59374-GOUKE6595120,esvq:,esvadt:999999-0-1414970-1&esvwa=NISO_Wheel Spares and Accessories_Stans No Tubes_No Year_Normal&esvwa=NISO_Wheel Spares and Accessories_Stans No Tubes_No Year_Normal&esvwc=UK_Shopping_PR_Components_Wheel Spares and Accessories&esvwc=UK_Shopping_PR_Components_Wheel Spares and Accessories&esvt=59374-GOUKE6595120&esvq=&esvadt=999999-0-1414970-1&esvcrea=320648160202&esvplace=&esvd=c&esvtg=aud-581384346226:pla-363493120004&esvo=EV308821-32OZ-BLK&esvwm=CPC&esvws=Google&esvwt=&esvaid=50080&gclid=Cj0KCQiAnNXiBRCoARIsAJe_1crKiwOLH043JClsFRI8PI-SDv0DbpbDknghEPNjZKjnb8BXUx-vXScaAupBEALw_wcB Najbardziej się opłaca kupić większą butelkę nie wiem jeszcze ile będę musiał wlać tego do moich kół WTB i19 TCS 29 32H takie mam dokładnie obręcze a opony jak już wiecie WTB Riddler 700 x 37c . Czy taka butelka raz otwarta może sobie póżniej rok leżeć czy trzeba to zużyć w jakimś określonym czasie bo traci swoje właściwości. Drugie pytanie na angielskich forach sporo osób narzeka na Gorilla taśmy że ciężko później usunąć klej przy zdejmowaniu i ponownej wymianie, więc może że mieć z tym spokój macie jakieś sprawdzone które mógłbym zamówić, i tu pytanie czy oryginalne taśmy co będę miał na obręczy WTB powinienem usunąć czy mogę je zostawić , jeśli usunąć to ile razy nawinąć nowej taśmy 2 - 3 razy ? I jakiej szerkości dać taśmę 21 -23 -25 ? Jakie wentyle kupić najlepiej dostępne w UK i czy długość 44 wystarczy czy lepiej ciut dłuższe ? Może takie https://www.evanscycles.com/stans-no-tubes-stan-s-valve-stems-EV151874 https://www.chainreactioncycles.com/peatys-tubeless-valves-pair-/rp-prod177835?gs=1&sku=sku680022&pgrid=60711842858&ptaid=pla-415741705187&utm_source=google&utm_term=&utm_campaign=PLA+All+Products&utm_medium=base&utm_content=mkwid|sqdcZRa46_dc|pcrid|309840163148|pkw||pmt||prd|680022UK&gclid=Cj0KCQiAnNXiBRCoARIsAJe_1cqFB8LSNbDjZmg4JXMrLu-FjRmUbVdYNoq10jdSHuZqlpMGZngsjy4aAvPdEALw_wcB https://www.chainreactioncycles.com/wtb-tcs-presta-valve-pair/rp-prod113898 Czy może te : https://allegro.pl/oferta/wentyle-zawory-trezado-do-systemow-bezdetkowych-7617510105?reco_id=072c6ea5-2706-11e9-baf4-000af7f5e410&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 Będę w Poznaniu w przyszły piątek z dzieciakami na 10 dni mogę też kupić wentyle w jakimś sklepie , i tu pytanie sklepów sporo nie sposób wszystkich obskoczyć w jeden dzień , pytanie do Poznaniaków, jakie sklepy polecacie a jakie omijać szerokim łukiem ? Doradźcie proszę.
  13. W sumie racja żeby nie zaśmiecać postu, myślę że założę nowy post poświęcony rowerom Pinnacle Arkose będę dodawał z czasem dodatkowe informacje i zamieszczał info odnośnie zmian, również prosto od Jamesa osoby odpowiedzialnej za Pinnacle Arkose w UK cieszy się dużym zainteresowaniem już wiem dlaczego bo się super na nich jeździ Z ciekawostek dodam co mi James napisał że Arokse są składane w Polsce
×
×
  • Dodaj nową pozycję...