Skocz do zawartości

Helevorn

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    280
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Przemek
  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

2 036 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Helevorn

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Bierz rame 17 calowa. 17 stka nie bedzie za mala. 19 stka znow bedzie zdecydowanie za duza. Jak urosniesz 15 cm to wtedy najwyzej kupisz wieksza rame... poki co nie ma co sie meczyc na zbyt duzej.
  2. Zdecydowanie 19 cali. Ja mam pare cm wiecej, jezdze na 19" i jestem zadowolony. W poprzednim rowerze mialem rame o wielkosci 21" i rower byl zdecydowanie zbyt malo zwrotny.
  3. Gdybyscie przeczytali opis zamieszczony na aukcji to byscie wiedzieli jaki jest jeden z powodow sprzedazy tego roweru...
  4. To, ze wentyl samochodowy nie pasuje do obreczy, na ktorej byl zalozony wentyl presta to nic nadwzyczajnego. Wiercenia w obreczy zdecydowanie nie polecam.
  5. Pierwsze zmiany w napedzie: zmienilem korbe na Deore LX, kasete na Deore LX i do tego nowy lancuch... Jutro pierwsza jazda. Jesli chodzi o efekt wizualny to rower sie teraz prezentuje naprawde ciekawie Takze waga roweru poszla w dol. W tym roku planuje jeszcze zmiane amortyzatora (obecny nadaje sie na asfalt...) i siodelka - SKN nie jest zly jesli chodzi o krotkie 2 godzinne wypady. Na wypady calodniowe potrzebne jest jednak inne siodlo. O ile wszystko bedzie dobrze dzialac to w tym roku juz nie planuje kupowac wiecej sprzetu. Ponawiam pytanie z poprzedniej strony: czy do Levela A4 odpowiedni bedzie amortyzator o skoku 80 mm?
  6. Pytanie do specjalistow od geometrii Czy do A4 bedzie pasowal amortyzator ze skokiem 80mm? Moje pytanie wzielo sie stad, ze wyczytalem gdzies, ze do czesci ram amortyzatory ze skokiem 80 mm po prostu sie nie nadaja (oczywiscie nie w tym sensie, ze ich nie mozna zamonotowac w rowerze - chodzi raczej pozniej o sensowna geometrie).
  7. Troche nie zagladalem juz do tego tematu... Nie wiem czy xSloczux zagladasz jeszcze do tego tematu i czy dalej potrzbujesz odpowiedzi na swoje pytania... ale na wszelki wypadek cos napisze. 1) Co do regulacji przedniej przerzutki to albo mozna ja regulowac za pomoca tych dwoch malych srubek albo mozna troche zmienic polozoenie calej przerzutki (tutaj musimy ja odkrecic od ramy). Krecenie tymi srubkami powoduje tylko niewielkie odchylenie. Jesli chodzi o ciezka prace manetki przedniej przerzutki - u mnie jesto to samo. Tak samo zrzucanie lancucha na mniejsza tarcze bywa czasem gwaltowne i glosne. 2) To kwestia regulacji tym razem tylnej przerzutki. 3) Kolo podczas krecenia nie powinno sobie ruszac sie na boki (chyba, ze mowisz o jakichs mikro odchyleniach). 4) Tak to normalka. A teraz ja mam pytanie... Przymierzam sie do zmiany napedu w moim Levelu A4. Wypatrzylem taki zestaw: 1) Korba: - grupa: Deore LX 2008 - model FC-M582 - długość 175 mm - zębatki: 44/32/22 - oś: stalowa , poprawiona jak w korbie XT - dwie koronki aluminiowe - najmniejsza koronka stalowa - gwint angielski BSA - konstrukcja hollowtech II - waga: 916 gr. (cały komplet ) - działa z kasetami 8 i 9-cio rzędowymi - prawe ramię mechanizmu zintegrowane z suportem - ramiona odkuwane próżniowo - jeden typ do wszystkich szerokości muf suportowych - korba pasuje do muf 68 i 73 dzięki podkładkom regulującym - możliwość montowania przerzutek typu E 2) Kaseta Deore LX CS-m580 11-34 3) Łańcuch Deore LX 9speed hg73 Delikatnie rzecz ujmujac nie jestem ekspertem w kwestii sprzetu dlatego sie chcialbym upewnic co do 2 kwestii. Czy wszystkie te czesci sa razem kompatybilne? Czy jest mozliwosc, ze korba w jakis sposob moze nie pasowac do roweru (tj. do ramy, albo do jakis innych czesci)?
  8. Przy wzroscie okolo 188 cm mam A4 z rama 19 cali ze sztyca 40 cm (pare cm zapasu mam). Przy Twoim wzroscie mysle, ze 21 cali bedzie akurat (tylko pamietaj od razu przy zakupie zmienic sztyce, bo te dodawane do Krossow maja tylko 27 cm). I jesli miedzy A2 a A4 jest 300 zl roznicy to bierz A4 - ze wzgledu na rame...
  9. W tym sezonie wyszlo za malo km na rowerze, zeby cos zdazylo sie zuzyc. Licznik wskazuje okolo 1500 km. Wymian z powody zuzycia na razie nie bylo (chociaz lancuch pewnie juz sie do tego kwalifikuje). Z innych powodow wymienilem do tej pory: kierownice (wczesniej byla ciezka i szeroka), siodelko na lzejsze, opony, na samym poczatku sztyce na dluzsza, pedaly na spd... i to chyba wszystko tak jak teraz patrze na swoj rower. Klopotow z rozcentrowanym kolem na razie nie mialem.
  10. Nie pamietam jak bylo na poczatku ale ostatnimi czasy rowniez slysze w amortyzatorze przy odbijaniu jakis dziwny dzwiek...
  11. Ja po paru miesiacach stwierdzam, ze jednak SKN dla mojego ciala to nie jest najlepszy wybor. Na poczatku przyszlego sezonu szykuje sie zmiana siodelka...
  12. Fakt przez dluzszy czas mialem taki problem, ze sztyca z czasem opadala (a sprawdzilem to przyklejajac nalepke forumowa na sztyce). Pokombinowalem z zaciskiem i teraz stoi w miejscu Zobaczymy, moze warto jeszcze ja przetrzec i wszystko bedzie ok. Dzieki za rady.
  13. Juz dawno nie pisalem w tym temacie... Moze i dobrze bo rower sprawuje sie bardzo dobrze. Jedyne co czasem denerwuje to jakies trzeszczenie. Czyszczenie sztycy, smarowanie co prawda pomaga ale na krotko. Poza tym troche sie rozregulowala tylnia przerzutka. A i lancuchowi zdarza sie czasami przeskakiwac - czyzby juz do wymiany? Jeszcze nie wrzucalem do tematu zdjecia mojego roweru po dokonanych zmianach. Zatem prosze, tutaj mozna obejrzec jak rower prezentuje sie po dokonanych zmianach: http://strony.aster.pl/helevorn/a4nadmienia.jpg
  14. Tylnia opona powinna byc odwrotnie zalozona niz przednia...
  15. focusR - a w jakim jestes wieku? Jesli jest jeszcze mozliwosc, ze w ciagu roku, dwoch urosniesz jeszcze np. z 8 czy 9 cm to mozna by bylo sie zastanawiac nad 19. Wszystko zalezy od tego czy za rok czy dwa kiedy urosniesz bedziesz mial fundusze, zeby wymienic rame. Na chwile obecna 17 jest dobrym wyborem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...