Skocz do zawartości

[mostek] [opony] Kands maestro, chyba za duża rama


Bohun

Rekomendowane odpowiedzi

Witam bardziej doświadczonych kolegów!

 

Od około 2 miesięcy odkurzyłem mojego kandsa i z racji zmiany pracy zacząłem go dość intensywnie (jak na mnie ;)) używać - jeżdżę nim codziennie do pracy, w 2 strony będzie z 18km :D lepsze to niż nic ;) tak czy siak, jak na mnie dość sporo i tak.

Kupiłem rower z myślą o takim raczej użytkowym wykorzystaniu, ewentualnie do wstępnego "ojeżdżenia" przed triathlonem, a może nawet i o przejechaniu pierwszego na tym crossie (widziałem gościa, co nawet na składaku dał radę więc...;) )

Mam 185 cm wzrostu, kupiłem ramę 21 - i po przejechaniu tych 2 miesięcy do pracy (będzie z tysiąc kilometrów)

doszedłem do wniosku, że odległość do ramy jest chyba dla mnie nieco zbyt duża - trochę mocno mnie wyciąga - gdybym chciał się na kierę wyłożyć na lemondkę czy coś, to prawie bym musiał leżeć, brakuje mi kilku cm dla komfortu pełnego, nieco plecy bolą, ale że świateł w mieście dużo to jakoś mocno nei odczuwam, ale przy długiej trasie bez przystanku mogłoby być ciężko. 

Pytania:

1. Czy skrócenie fabrycznego mostka (chyba 120mm) na 60mm przyniesie dobry efekt i zwiększy komfort użytkowania czy wręcz przeciwnie? pytam w kontekście szybszej jazdy, bardziej a'la szosowej. 

 

2. Jakie najcieńsze opony (może przykład) da się wsadzić w fabryczne obręcze kandsa żeby dało się nieco szybciej pojechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten rower może przestać skręcać, tj przy lekko mocniejszym skręcie, nawet przy niskiej prędkości będzie takiej uczucie jakbyś miał przez kierownice przelecieć.

Siodło dałeś maks do przodu?

 

Opony to w sumie każda szosową możesz dać.

Masz tutaj np promocje dość fajną w Deca:

https://www.decathlon.pl/2x-rubino-pro-700x25-ms2dtki-id_8341172.html

https://www.decathlon.pl/opona-szosowa-zaffiro-iii-700x23-czarna-id_8343074.html -coś tańszego, ale ty wyżej maja w sumie dętki gratis, warto je przemyśleć.

 

Bo typowego slicka chyba nie chcesz? Masz w Deca też np Micheliny Pro3 Race.

https://www.decathlon.pl/opona-szosowa-pro-3-race-700x23-czarna-id_8052174.html

Najlepiej jakbyś zmierzył wewnętrzna szerokość obręczy, pozwoli dobrać szerokość prawidłowa, to te co podałem to są dość wąskie akurat. ;)

 

A tak swoja droga, ten dystans co robisz nie jest jakiś mega żeby zmiana opon w krossie na bardziej szosowe nie wiadomo jaki rezultat dała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majster ma zapewne obrecze oszerokosci wew. ok. 19mm, wiec opony 23-25x700 to nie najlepszy pomysl. zwlaszcza, ze nabijasz je cisnieniem ok 8 Bar, obrecz moze rozsadzic. ja na kole od Kandsa Maxx ma zalozone prawie gladkie laczki Continental CityContact 28x47, nabite do okolo 5 Barow. ladnie, szybko sie tocza. dobrze trzymaja sie podloza, poza mokra kostka brukowa, przy wiekszych predkosciach potrafia uslizgi lapac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mostkiem 60mm to się będzie inaczej prowadzić. Dobór długości mostka nie służy do dopasowania roweru do wzrostu, to tylko sytuacja awaryjna...

 

No jest awaryjna, ostatnio jednak zauważyłem, że w siodełku miałem poluzowaną śrubę i je wypchnąłem na maksa do tyłu z czasem, przesunąłem je mniej więcej na 1/3 zakresu (do przodu) - jednak nie na maksa i jest lepiej, odzyskałem z 2-3 cm

zauważam, że mocno przenoszę ciężar na nadgarstki, nieco mnie bolą, lepiej jest jak wyciągnę ręce na rogi. Zapewne jeszcze coś nie tak jest z moją sylwetką w czasie jazdy ale nie mogę dojść jak to skorygować. 

 

 

Ten rower może przestać skręcać, tj przy lekko mocniejszym skręcie, nawet przy niskiej prędkości będzie takiej uczucie jakbyś miał przez kierownice przelecieć.

Siodło dałeś maks do przodu?

 

Opony to w sumie każda szosową możesz dać.

Masz tutaj np promocje dość fajną w Deca:

https://www.decathlo...id_8341172.html

https://www.decathlo...id_8343074.html -coś tańszego, ale ty wyżej maja w sumie dętki gratis, warto je przemyśleć.

 

Bo typowego slicka chyba nie chcesz? Masz w Deca też np Micheliny Pro3 Race.

https://www.decathlo...id_8052174.html

 

Najlepiej jakbyś zmierzył wewnętrzna szerokość obręczy, pozwoli dobrać szerokość prawidłowa, to te co podałem to są dość wąskie akurat.  ;)

 

A tak swoja droga, ten dystans co robisz nie jest jakiś mega żeby zmiana opon w krossie na bardziej szosowe nie wiadomo jaki rezultat dała.

 

Dystans nie powala - to fakt, chcę zmienić opony bardziej pod kątem wdrażania się w trening do triathlonu, chciałem zrobić 1/2 ironmana na nim pierwszego tak na przetarcie, jestem dosyć wybiegany, ale z rowerem póki co średnio. 

Dlatego chcę lepsze opony na szosę, tam nawet 2-3 km/h na średniej robią sporą różnicę;) 

trochę odchudzę rower, zablokuje się amortyzator i pewnie jakoś pójdzie, o pierwsze miejsce nie będę walczyć ;) (widziałem gościa co na składaku zrobił, więc na tym krossie nie powinno być problemu) 

Chcę po prostu go trochę zoptymalizować pod kątem szybszej jazdy

Jak jest 19mm, to rozsądne minimum to 700x28, na upartego 25.

Wysokie ciśnienie przy wąskiej oponie nie uszkodzi obręczy, na odwrót tak.

Obręcz ma 18mm wewnątrz - dość nietypowo, 25 wejdą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...