Skocz do zawartości

[~2500zł] MTB na długie wyprawy i do lasu/góry. Northtec Gravity DR?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Po ostatniej wyprawie (1400km) na moim starym Giancie Sierra 26" z amorkiem XCR zajarałem się tą formą podróżowania (przedtem jeździłem stopem) i stwierdziłem, że rowerek potrzebuje zamiennika. 

 

Mam 179cm wzrostu i w zależności od pory roku moja waga waha się od 77 do 84kg:) W ciągu roku rower będzie służył do względnie sportowej jazdy po lasach oraz na wypady weekendowe. Ważniejsze jednak będą coroczne wyprawy na dłuższe dystanse z sakwami (Islandia, Gruzja i pewnie jeszcze dalsze trasy). Możliwe, że za 2 lata pojadę na rok do Azji. Zaznaczam, że raczej unikam asfaltu.

Początkowe założenia to MTB 26" na nieawaryjnych  V-Brakach, jednak oglądając oferty jestem zmuszony nastawić się jednak na 27,5" z tarczami.

 

Rower, który mnie zainteresował to Northtec Gravity DR http://nrowery.pl/2015/mtb-275/gravity-dr   (rama 19")

Głowne argumenty za:

 

- Cena sporo niższa od konkurencji za ten osprzęt.

- Prawie cały osprzęt Deore

- Rama 27,5" z gwintowanymi otworami przy tylnej osi co umożliwia zamontowanie bagażnika. (tak wiem, nie ma mocowań pod siodłem, ale to można dużo łatwiej załatwić obejmą hydrauliczną)

- Amortyzator XCR, który umiem sam serwisować z blokadą w manetce (bardzo przydatne).

- Opony Schwalbe Smart Sam 27,5x2.10

 

Mam jednak wątpliwości, jesli chodzi o hamulce BR-445, o których zdążyłem się naczytać, że są bardzo awaryjne. W wersji XT producent montuje BR-506, o których prawie nic nie wiadomo. Może warto za dopłatą poprosić o wstawienie BR-506?

 

Liczę, że producent w ramach końcówki sezonu spuści trochę z ceny do 2500-2600zł.

 

Proszę o porady, czy to dobry wybór, czy zmieniać hamulce, czy może wgle inny rower.

 

Pozdrawiam,

 

Ziemowit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli planujesz wyjazdy z sakwami, to jednak warto poszukać czegoś z dedykowanym mocowaniem pod bagażnik. Lepiej od razu zapewnić sobie uniwersalność i porządek. 

 

Ewentualnie, jeżeli na takie wyjazdy nie zabierasz całego rodzinnego dobytku, np nocujesz po kwaterach, albo podróżujesz w kilka osób i możesz podzielić bagaże typu namiot na kilka rowerów, to pomyśl o zrezygnowaniu z sakw na rzecz toreb. Słowo klucz do wyszukania na forum albo w google: bikepacking. Szczególnie jeżeli interesuje Cię jazda bezdrożami gdzie sakwami może ostro telepać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wyjazdach oszczędzam na wszystkim, wożę więc namiot, śpiwór, jedzenie itp itd. Na  bikepacking na razie mnie nie stać (drogie torby).  Jedyny sensowny model z mocowaniem na bagażnik jaki  znalazłem to droższy Giant Talon 27.5 1 Ltd 2015  http://olimpiasport.pl/produkt/808.11632.2.htm . Ma z tyłu lepsza przerzutkę bo Deore XT Shadow i lżejszy powietrzny XCR, ale za to ma gorsze hamulce M396 i  korbę m522. Oprócz tego razi mnie brak podanej wagi oraz gen. skromny opis. Dzwoniłem do tego sklepu, ale nie odbierają, więc nie wiadomo czy wgle mają rozmiar L.

 

Jeśli chodzi o hamulce w tym Northtecu to patrząc na takie ceny: http://rowertour.com/shimano-deore-br-m615-hamulce-tarczowe-kpl-przod-tyl-okladziny-zywiczne-2014-czarne.html

myslę, że za rok lub dwa mógłbym je wymienić na m615, jeśli m445 nie będą mi odpowiadać.

 

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu dopłaciłem trochę i za 2999zł kupiłem Unibike Flite 27,5 2015 na ramie 19" , który oferuje to samo co Northtec + mocowania pod siodłem + hamulce m615 + XCR Air+ SLX z tyłu i stery w standardzie Tapered. Jak dla mnie idealnie:)
http://www.unibike.pl/flite.php

 

Dziękuję za wszystkie wskazówki i pozdrawiam!

 

Ziemowit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie jestem pewien. Na początku chciałem coś na V brake'ach na 26 cala i na amorku, który potrafię sam serwisować, ale przeglądając oferty zauważyłem, że nie ma nic "ciekawego" na V-kach w tej klasie. Z drugiej strony uznałem, że jak już wydaję tyle kasy, to bez sensu kupować tego samego sprężynowego XCRa, który jest bardzo średni. Stwierdzilem, że niestandardowy rozmiar koła nie ma znaczenia, bo zakladam, ze sam wożę zapasowe dętki i łatki ew. oponkę. Na ostatnim tripie nie było ani jednej gumy, a przejechalismy 1400km w 8 rowerów (bardzo różniących się jakością). Wdg. mnie najważniejsze jest pilnowanie ciśnienia i dobre przygotowanie roweru. Ten Flite to chyba jedyny rower jaki znalazlem na porządnych hamulcach m615, nie poradzę, że znalazł się w nim widelec powietrzny:)

 

Kolejna sprawa to taka, że chcę naprawde dużo jeździć po lasach w ciągu roku i brać udział w zawodach typu Garmin MTBSeries (wkręciłem się), więc szukając roweru brałem też to pod uwagę.

 

Tak naprawdę czas pokaże, przede mną 10 miesięcy testowania roweru i uczenia się serwisowania nowych bajerów.

 

A propos Gruzji, to nie jest to niecywilizowany kraniec Świata, polecam sie przekonać :)

 

Pozdrawiam!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zauważyłem, że Northtec ma jedną poważną zaletę. W moim Unibike'u hamulec tarczowy z tyłu uniemożliwia normalne zamocowanie bagażnika. Potrzebne są adaptery, które wdg mnie bardzo pogarszają właściwości wytrzymałościowe bagażnika (powstaje dużo większy moment zginający w gwintowanym otworze).

 

Northtec ma hamulec schowany w tylnym trójkącie, co umożliwia normalny montaż bagażnika i oslania hamulec przed uszkodzeniami mechanicznymi.

 

Taka uwaga:)

 

 

 

BTW.: Czy ktoś używał tych adapterów Crosso do hamulców tarczowych poza asfaltem? Zastanawiam się czy lepiej kupić adapter czy na własną rękę zrobić mocowanie z płaskowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...